Strona 2 z 3

: ndz lip 13, 2008 13:37
autor: PiCiA88
bugalon pisze: Poza tym jak słysze, że ktos chce wstawić tłoki i korbowody od 1.8 G60 do 2.0 16V to juz sie w ogole zalamuję. Zobacz sobie chlopie jaki masz skok tloka w jednym i drugim silniku. Zmierz długość jednego i drugiego korbowodu i zobacz czy przypadkiem tlok g60 na korbie z g60 nie będzie wystawal z bloku 2.0 na kilka centymetrow w swoim gornym martwym punkcie. Średnicę i stopień sprężania to już w ogóle pominąłem a to są też niezwykle ważne rzeczy.
A gdzie ja napisalem ze chce taki mix robic przeciez cos takiego co napisales zeby tloki i korby z g60 do ABFa wsadzic to przeciez debilne!! mi chodzilo zeby wsadzic tloki z G60 do mojego 1.8 2H jak nie wiesz jaki to 2H to do PB to praktycznie to samo!! a od ABFa to chce tylko wtryski wsadzić o ile będzie sie dalo!! albo jak by co to z g60!! a co do dawkowania paliwa bez zmiany ECU to moze bedzie dzialac! nic na 100% nie wiadomo!! tu juz szerzej sie wypowiem a mianowicie sterowanie w moim silniku wtryskami jest takie jak w jedno punkcie wszystkie wtryski w tym samym czasni sie otwieraja i wpuszczaja paliwo!! wystarczy pod wtryski wpiac zaprogramowany chip który bedzie zmienial czas otwietrania sie wtrysków np. jezeli wtryski dostaja normalnie sygnal ze maja sie otworzyc na 1s. to ten chip bedzie zmienial wartość 1s na np. 2s!! jak to wyjdzie?? NIe wiem ale jestem dobrej mysli!! jak silnik sie wysypie to trudno!! byle by buda zostala ;D

: ndz lip 13, 2008 13:44
autor: CSR_GTI
PiCiA88 pisze:tu juz szerzej sie wypowiem a mianowicie sterowanie w moim silniku wtryskami jest takie jak w jedno punkcie wszystkie wtryski w tym samym czasni sie otwieraja i wpuszczaja paliwo!! wystarczy pod wtryski wpiac zaprogramowany chip który bedzie zmienial czas otwietrania sie wtrysków np. jezeli wtryski dostaja normalnie sygnal ze maja sie otworzyc na 1s. to ten chip bedzie zmienial wartość 1s na np. 2s!! jak to wyjdzie?? NIe wiem ale jestem dobrej mysli!! jak silnik sie wysypie to trudno!
a po co Ci to? To jest tak jak byc powinno i tutaj bym nieruszał... myśl nad silnikiem zeby był taki jak powinien byc i o strojeniu silnika. Najlepiej jakbys dorwał ten komplecik na swap bo co sie teraz nameczysz i i tak zaduzo z tego niewyjdzie to sie załamiesz :bigok:

: ndz lip 13, 2008 13:49
autor: PiCiA88
jak da rade 160ps to bede zadowolony!! ja wychodze z zalozenia ze nie sztuka zrobic swapa!! sztuka podkrecić standardowy silnik :D moze i to glupie ale tak mi sie wydaje! no pozatym jak zaloze turbine to przeciez musial bym zmienic dawkowanie paliwa!! wiem ze zaraz ktos mi wyskoczy z ECU z G60 bo mapsensor :D wiem o tym ale ja chce po swojemu :D moje auto i bede sie bawil moja zabawka :P :D JOKE

: ndz lip 13, 2008 13:57
autor: CSR_GTI
PiCiA88 pisze:zmienic dawkowanie paliwa
i tak to niema sensu... bo bez strojenia nie da rady... a stroić to co jest to sie musisz z kimś skonsultować.

Juz pisałem wczesniej ze jest jedna rzecz ciekawa... poczytaj w temacie o turbo i o natrysku oleju na tłoki... niewiem jak ten 2H - ma czy niema?

W audi w pewnych silnikach jest taki patent ze jest przepływka i turbo. Musisz pokombinować...

..ale naje**sz sie jak wsciekły osioł i i tak bedzi ekupa..a poszukasz passata b3 z g60 i masz zero kłopotów.

: ndz lip 13, 2008 15:11
autor: PiCiA88
CSR_GTI, co ty taki uparty na tego swapa ;D jak swap to tylko na ABFa lub 9a

[ Dodano: 13 Lip 2008 15:15 ]
a tak nawiasem czy do ABF'a podeszla by skrzynia z 1.8??

: ndz lip 13, 2008 18:05
autor: olozwirski
PiCiA88 pisze:a tak nawiasem czy do ABF'a podeszla by skrzynia z 1.8??
Tak

: ndz lip 13, 2008 18:36
autor: PiCiA88
no to fajnie dzieki :D

: ndz lip 13, 2008 18:37
autor: toffic
PiCiA88 pisze:jak swap to tylko na ABFa lub 9a
9a z ECU z G60 i masz dobrą baze pod turbo

: ndz lip 13, 2008 18:49
autor: PiCiA88
hmmm kuszące ;D
tylko widzialem w DE jak bylem jak koles uturbil h2 i rwalo to asfalt mial tam 182ps

: ndz lip 13, 2008 18:54
autor: bugalon
PiCiA88 pisze:
bugalon pisze: Poza tym jak słysze, że ktos chce wstawić tłoki i korbowody od 1.8 G60 do 2.0 16V to juz sie w ogole zalamuję. Zobacz sobie chlopie jaki masz skok tloka w jednym i drugim silniku. Zmierz długość jednego i drugiego korbowodu i zobacz czy przypadkiem tlok g60 na korbie z g60 nie będzie wystawal z bloku 2.0 na kilka centymetrow w swoim gornym martwym punkcie. Średnicę i stopień sprężania to już w ogóle pominąłem a to są też niezwykle ważne rzeczy.
A gdzie ja napisalem ze chce taki mix robic przeciez cos takiego co napisales zeby tloki i korby z g60 do ABFa wsadzic to przeciez debilne!! mi chodzilo zeby wsadzic tloki z G60 do mojego 1.8 2H jak nie wiesz jaki to 2H to do PB to praktycznie to samo!! a od ABFa to chce tylko wtryski wsadzić o ile będzie sie dalo!! albo jak by co to z g60!! a co do dawkowania paliwa bez zmiany ECU to moze bedzie dzialac! nic na 100% nie wiadomo!! tu juz szerzej sie wypowiem a mianowicie sterowanie w moim silniku wtryskami jest takie jak w jedno punkcie wszystkie wtryski w tym samym czasni sie otwieraja i wpuszczaja paliwo!! wystarczy pod wtryski wpiac zaprogramowany chip który bedzie zmienial czas otwietrania sie wtrysków np. jezeli wtryski dostaja normalnie sygnal ze maja sie otworzyc na 1s. to ten chip bedzie zmienial wartość 1s na np. 2s!! jak to wyjdzie?? NIe wiem ale jestem dobrej mysli!! jak silnik sie wysypie to trudno!! byle by buda zostala ;D
A to przepraszam, najpierw napisales, że Cie interesuje silnik 2.0 16V stąd moje wynurzenia. To co napisales powyżej tez sie kupy nie trzyma. Żeby zmieniać czas otwarcia wtryskiwacza trzeba to robić na jakiejś podstawie. Podstawą tą jest sygnał o obciążeniu silnika ( w tym prypadku przeplywomierz klapkowy, który się zamknie jeszcze zanim pojawi się nadcisnienie w dolocie) oraz prędkość obrotowa. Bez kontroli cisnienia w dolocie lub kombinowania z przepływką klapkową dla zwiększenia zakresu pomiarowego, będzie to ciężko zestroić. Dodatkowo oprocz paliwa dochodzi jeszcze zapłon a z tego co wiem to raczej niełatwo fo zmienić w sterowniku digifanta 2.

: ndz lip 13, 2008 19:04
autor: PiCiA88
kurcze bugalon nie myslalem o tym z tej strony... hmm... :-/ co bym chcial zrobić to i tak nie dobrze.... na to doradzcie cos co zrobic... mam 5000zl

[ Dodano: 13 Lip 2008 20:39 ]
a takie pytanie czy jak bede miał silnik g60 to elektronike oprucz ECU tez muszę zmienic??

[ Dodano: 13 Lip 2008 20:39 ]
o PG mi chodzi ;D

: ndz lip 13, 2008 21:03
autor: toffic
a takie pytanie czy jak bede miał silnik g60 to elektronike oprucz ECU tez muszę zmienic??
:goof: co masz na mysli pisząc "elektronike"???

: pn lip 14, 2008 00:22
autor: PiCiA88
okablowanie!! czy wszystkie kable z mojego silnika 2H bedą pasować do PG czy tam czekaja mnie jakies niespodzianki

: pn lip 14, 2008 08:26
autor: bugalon
Jak masz 5K PLN to kup kompletne G60 z elektroniką, kompresorem i skrzynią. Cały komplet nie powinien kosztować Cię drożej niż 2,5k w dobrym stanie. Przed kupnem tylko zerknij do kompresora, czy nadaje się on jeszcze do regeneracji. Jeśli się nadaje, to za 1-1,5k zregeneruj kompresor i będziesz miał kompletne G60 takie jak trzeba. Resztę kasy zostaw sobie na spawanie łap do skrzyni biegow od g60 i inne prace związane ze swapem.