pysio pisze:Chyba spales na lekcjach fizyki. Nie porownuj roznych ukladow hamulcowych i odpowiedz na proste pytanie : ten sam zacisk , ta sama powierzchnia okladzin na klockach i dwie tarcze mniejsza i wieksza - ktora zadziala lepiej ? Jaka jest idea zwiekszania srednicy tarcz hamulcowych ? Jesli nadal za trudne - fizyka klasa 6 albo 7 tam bedzie cos o sile i ramieniu na jakim dziala.
nie spałem na lekcjach fizyki, niestety na polibudzie musiałem czasem się przebudzić, ale to juz dawno było
ty za to kolego spałeś na lekcjach dobrego wychowania, przyszedłeś na forum i się mądrzysz
3mm w promieniu tarczy jest praktycznie pomijalne i jeżeli 288 lepiej hamują od 280 to na pewno nie przez te 3mm w promieniu, a przez to że mają
większy tłok w zacisku 57 oraz
grubszą tarczę o 3mm, która mniej się nagrzewa i lepiej odprowadza ciepło z układu...
moja rada: zamiast teoretyzować i czerpać wiedzę z podręczników z 6 klasy, łyknij czasem troche praktyki
i na koniec pytanie, jaki hamulec jest lepszy ?
256/20 np mk3 GT AFN 110KM, czy 280/13 - np Audi A4 AFT 1.6 101KM ?
[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 09:17 ]
cowboy pisze:3mm w promieniu tarczy jest praktycznie pomijalne i jeżeli 288 lepiej hamują od 280 to na pewno nie przez te 3mm w promieniu
jeszcze sie nie obudziłem oczywiscie 4mm
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)