Strona 2 z 3

: czw cze 21, 2007 22:11
autor: mmaniek8
Nie można wspawać rurki w środek i zostawić sonde w tym miejscu co jest.... bo sonda nie będzie miała kontaktu ze spalinami.... :blush: trzeba kminić z wstawieniem rurki (samej) z wspawaną śrubą na sonde tylko w którym miejscu??


oto poglądowy obrazek kata

Obrazek

[ Dodano: 21 Cze 2007 22:13 ]
Halik82 pisze:Ale chyba wszystko bedzie lepsze od tego pierdzenia jakie teraz mam....

Napewno będzie lepsze :grin:

: czw cze 21, 2007 23:23
autor: ThomasGTI16V
nie rozumie tego?? ja wspawałem rurke przelotowa i kata wywaliłem a sonda zostala na starym miejscu oryginalnie w kolektorze wydechowym jest i tez własnie mam taki dżwiek pierdzący może mi to ktoś wytłumaczyć na spokojnie o co kaman oprócz tego mam srodek tłumik oryginalny i tył remusa 2 rura:] z góry THX :bigok:

: pt cze 22, 2007 00:36
autor: mmaniek8
ThomasGTI16V pisze:nie rozumie tego?? ja wspawałem rurke przelotowa i kata wywaliłem a sonda zostala na starym miejscu oryginalnie w kolektorze wydechowym jest i tez własnie mam taki dżwiek pierdzący może mi to ktoś wytłumaczyć na spokojnie o co kaman oprócz tego mam srodek tłumik oryginalny i tył remusa 2 rura:] z góry THX :bigok:

Bo u ciebie w 16v sonda jest w kolektorze a u nas w 2E w katalizatorze :blush:

"pierdzenie" pojawiło się po wyjęciu kata???

: pt cze 22, 2007 07:48
autor: Halik82
ale ta sonde mozna wtedy przesunąć bliżej silnika i powinna dzialac dobrze w rurce :) Mam na mysli 2E oczywiscie. Wczoraj gadalem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze on u siebie w kazdym aucie wycina katy (jest maniakiem audi i mial ich juz duzo). Powiedzial ze dziwek nie bedzie duzo glosniejszy. Za godzinke roboty chce 10zł. To chyba nie duzo?

[ Dodano: 22 Cze 2007 08:09 ]
znalazlem to w innym temacie:

TACYK napisał/a:
Jak wyzej bylem u mechanika i powiedzial ze w mk3 2.0 8 v jest sionda lambda w kacide i ze nieradzi tego sie czepiac.Nie wiem co mam zrobic prosze o opinie a i jak bedzie zachowywalo sie autko bez kata???

Odpowiedz:

robilem to 2 tyg. temu i wiem wszystko co chcialbys wiedziec.ten twoj mechanik to jakis baran jak mowi ze sie nie da zrobic.sonda jest przed katem. obudowa kata jest stozkowa,ale sam katalizator zaczyna sie dopiero jak sciany kata sa do siebie prostopadle takze sonda jest przed katem w tym stozku.ja w moim GTI mam gaz i sonda pracuje zajebiscie.u mnie kat byl w srodku zrobiony z blachy a nie z jakiegos tworzywa wegla czy tam czegos takze musialem go rozciac na pol bo on sie nie byl kruchy!!!(dodam ze byl zapchany)co do mocy to nie odczujesz nic no chyba ze na hamowni.samochod stanie sie troszke glosniejszy.wspawaj rure o srednicy rury wydechowej.ale poradze ci cos z osobistych doswiadczen:jezeli twoj kat jest dobry (nie zapchany) to go zostaw.ja mam orginalnego GTI 95r(z org.wydechem ,zadnego pseudotuningu nie mam) i chodzil mi bardzo cichutko a teraz a teraz cos dzwoni jak sie daje po gazie.


czyli sonde najlepiej chyba wspawac na poczatku rurki. Tak robia Ci co maja 8V.

: pt cze 22, 2007 09:48
autor: TAZ
Jak sonda jest w kacie to jest narażona na wyższą temperaturę. Wycinając takiego kata należy przenieść sondę bliżej silnika aby temperatura w jakiej pracuje była taka sama.

: pt cze 22, 2007 10:20
autor: Halik82
a dokladnie ile blizej? Na samym poczatku dospawanej rurki? Czy jeszcze blizej? Sonda jest prawde mowiac przed katalizatorem, w jego puszce ale przed, wiec chyba jak sie ja wspawa na poczatku dospawanej rury to powinno byc ok?

: pt cze 22, 2007 13:07
autor: ThomasGTI16V
mmaniek8 pisze:
ThomasGTI16V pisze:nie rozumie tego?? ja wspawałem rurke przelotowa i kata wywaliłem a sonda zostala na starym miejscu oryginalnie w kolektorze wydechowym jest i tez własnie mam taki dżwiek pierdzący może mi to ktoś wytłumaczyć na spokojnie o co kaman oprócz tego mam srodek tłumik oryginalny i tył remusa 2 rura:] z góry THX :bigok:

Bo u ciebie w 16v sonda jest w kolektorze a u nas w 2E w katalizatorze :blush:

"pierdzenie" pojawiło się po wyjęciu kata???
Tak dokładnie pierdzenie pojawiło się po wycięciu kata i wstawieniu rury przelotowej co mam zrobić żeby nie oddawał tego śmniesznego głosu pierdzenia? chce żeby buczał tak basowo:] :bigok:

: pt cze 22, 2007 20:44
autor: Matador
ThomasGTI16V pisze:Tak dokładnie pierdzenie pojawiło się po wycięciu kata i wstawieniu rury przelotowej co mam zrobić żeby nie oddawał tego śmniesznego głosu pierdzenia? chce żeby buczał tak basowo:]
Założyć wstępny tłumik..
"pierdzenie" to odgłos przepływu strugi spalin przez rurę

: pt cze 22, 2007 22:36
autor: Różowa Panterka
a nie lepiej wsadzic sonde tuz za kolektorem wydechowym na dwururce??

: sob cze 23, 2007 01:03
autor: ThomasGTI16V
czyli jak ja mam sonde w kolektorze wydech na końcu to dac ją w miejsce gdzie był kat a teraz jest rura ?? wspawać sonde dalej w rurke ??? może wytłumczyć ktoś czemu pierdzi???
:bigok: :bigok: :bigok:

: ndz cze 24, 2007 00:19
autor: mmaniek8
ThomasGTI16V pisze:czyli jak ja mam sonde w kolektorze wydech na końcu to dac ją w miejsce gdzie był kat a teraz jest rura ?? wspawać sonde dalej w rurke ??? może wytłumczyć ktoś czemu pierdzi???
:bigok: :bigok: :bigok:

Pierdzi bo akurat spaliny tak głośno przepływają przez niego... lub masz przedmuch sprawdzałeś?? nawet maleńki w spawach lub coś podobnego i furczenie jest! :grin: a co do sondy zostaw ją tam gdzie jej miejsce czyli w kolektorze....
POZDRO!

[ Dodano: 24 Cze 2007 00:22 ]
U mnie "irytujący dźwięk" ucichł!! i tak zostawie :bigok: co do zbierania się to nie te autko :bigok:

: ndz cze 24, 2007 13:08
autor: ThomasGTI16V
dzięki kolego pomogłes mi i wplanie mam zrobić tak wywalić przelot w miejscu kata wspawac strumienice Michella daje basowy dźwięk wywalic środkowy i tylko końcowy zostawic mam nadzieje że będzie dobrze:] :bigok: :bigok: :bigok:

: ndz cze 24, 2007 18:56
autor: jozekrjrj
napewno nie dobrze dla silnika

: pn cze 25, 2007 11:32
autor: ThomasGTI16V
jozekrjrj pisze:napewno nie dobrze dla silnika
nie rozmumei kolego czemu tak piszesz ze nie dobrze nic się nie stanie z silnikiem co by się miało stać:] ?????????????????