Strona 2 z 3

: pt maja 14, 2010 17:03
autor: Superbeasto
dziabi3 pisze:porostu bomba
HUBERT GTI pisze:Niby niektórzy mówią że najlepiej auto pracuje gdy jest ustawione na słuch -
W moim projekcie jest 2.0 pod monowtryskiem, coś jak silnik ABT w Audi 80, tyle, że głowica jest z PG, no i też trzeba było ustawić zapłon. Ustawiłem z Kolegą na lampie i tak jak ma być... to auto chodziło kulawo, jakby w każdej chwili miał zgasnąć. Ustawiliśmy na słuch, to chodził jak kosiarka, na każde "tyknięcie" pedału gazu reagował strasznie gwałtownie, efekty podczas jazdy były niesamowite, ale... podjechałem raz do mechanika i jak odpalałem auto to powiedział mi, że słychać, że mam wyprzedzony zapłon i że można to ustawić, samochód odpalał po kilkusekundowym kręceniu, potem następny mechanik (obydwaj znajomi i nie jechałem z ustawieniem zapłonu do nich - sami stwierdzili) powiedział, że silnik golfa ma strasznie detonacyjne spalanie i powiedział, że nie może tak być, bo auto dużo spali i w ogóle dla silnika niezdrowo, przestawił zapłon książkowo, a ja straciłem kosiarkę, róznicy w spalaniu nie zauważyłem, tylko w przyspieszeniu, no ale jak dwóch stwierdziło na słuch, że coś z zapłonem nie jest tak jak powinno to musiało coś w tym być. Ale to musiałby się ktoś wypowiedzieć, kto zna ten temat lepiej.

: pt maja 14, 2010 23:30
autor: toffic
Jaki masz dokładnie mono?? albo inaczej: jaki masz aparat??

: sob maja 15, 2010 09:32
autor: RasPL
pewnie ten z RP podciśnieniowy i monojetronic

: sob maja 15, 2010 20:29
autor: Superbeasto
toffic pisze:jaki masz aparat??
RasPL pisze:ten z RP podciśnieniowy i monojetronic
tylko, że zmieniłem tą zębatke napędzającą aparat, gdyż wałki posrednie są inne w RP i w 2E, oraz zastosowałem podkładkę pod aparat, gdyż otwór "montażowy" w bloku jest inny.

: sob maja 15, 2010 20:48
autor: toffic
no i to jest troche "pupa" bo ciężko żeby aparat z RP dobrze współpracował z 2.0, tzn można go niby przerobić ale łatwiej/lepiej mieć ECU z mapą zapłonu

: pn maja 17, 2010 09:52
autor: Superbeasto
toffic pisze:lepiej mieć ECU z mapą zapłonu
chodzi Ci o moduł zapłonowy, ten co sie znajduje w RP nad sterownikiem w podszybiu. U mnie docelowo ma być gaźnik, więc aparat przerabiałbym w drugą stronę, żeby miał podciśnieniowe wyprzedzenie zapłonu. A tak jak znalazł:)

: pn maja 17, 2010 13:16
autor: toffic
Superbeasto pisze:chodzi Ci o moduł zapłonowy
nie, chodzi mi o ECU. Jak ma być gaźnik to rzeźba aparatu z regulatorami cie czeka

: pn maja 17, 2010 20:01
autor: Superbeasto
toffic pisze:Jak ma być gaźnik to rzeźba aparatu z regulatorami cie czeka
o to czegoś nowego się dowiedziałem... :goof: że jak? :bajer: co mam w nim zmienić? na razie jestem w fazie składania kolektora ssącego. Bo na mój rozum to aparat jest akurat pod gaźnik, gdyż regulator ma podciśnieniowy.

: wt maja 18, 2010 01:56
autor: toffic
Superbeasto pisze:Bo na mój rozum to aparat jest akurat pod gaźnik, gdyż regulator ma podciśnieniowy.
to inaczej: widziałeś 2.0 8V z gaźnikiem i takimi bebechami jak twój silnik :chytry:

: wt maja 18, 2010 08:34
autor: Superbeasto
toffic pisze:widziałeś 2.0 8V z gaźnikiem i takimi bebechami jak twój silnik
nie, nie widziałem takich bebechów. Nawet takiego silnika na gaźnikach nie widziałem w mk II. Napiszę na PW bo tutaj temat zaśmiecamy. :bigok:

: wt maja 18, 2010 10:16
autor: toffic
A dlaczego na PW :chytry: niech zostanie dla innych :bigok: Skoro nie ma takiego silnika z takim typem aparatu jak ty masz, to jak zwykle wyjścia są 2:
zmienić typ zapłonu na taki, jak jest ww. silnikach
przerobić swój aparat tak, aby "pokrywał" sie z tym, co wymaga od niego twój silnik

: wt maja 18, 2010 15:07
autor: Superbeasto
toffic pisze:niech zostanie dla innych
jestem oczywiście za, tylko żeby się ktoś nie doczepił, że nie na temat piszemy.
toffic pisze:przerobić swój aparat tak, aby "pokrywał" sie z tym, co wymaga od niego twój silnik
śmiem twierdzić, żeby wymienić w nim ten regulator co jest w środku aparatu, tzn. do aparatu z podciśnieniowym regulatorem, włożyć "płytkę" z aparatu od 2.0. Zgadza się? Bo jaka inna przeróbka wchodzi w grę?

: wt maja 18, 2010 15:13
autor: RasPL
jak tak zrobisz to nie będzie regulacji zapłonu będzie na sztywno tak jak został ustawiony chyba że jakiś standalone do zapłonu założysz

: wt maja 18, 2010 16:15
autor: Superbeasto
RasPL pisze:standalone do zapłonu założysz
np. SMT 6?