Strona 2 z 2

: pt cze 08, 2007 13:48
autor: toffic
Ryba266 pisze:ale wez teraz glowice rozpruwaj poto zeby dolot zrobic
Niekoniecznie trzeba wszystko rozbierać (tzn. głowice)

: pt cze 08, 2007 14:43
autor: Ryba266
Czyli jak?? Panie tajemniczy :)

: sob cze 09, 2007 09:33
autor: Pim
Dobra, może w taki sposób mi ktoś pomoże:

czy średnica dolotu jest chociażby w przybliżeniu wprost proporcjonalna do pojemności silnika?(seryjnego)

Zrobiłbym dolot jakoś długości podobnej jak ma większość osób dających w fabrycznym miejscu a średnicy kapkę mniejszej.

: sob cze 09, 2007 11:39
autor: toffic
Czyli jak??
w miare prosto ale dość wolno i żmudnie :bajer:

[ Dodano: 09 Cze 2007 11:41 ]
Pim pisze: Zrobiłbym dolot jakoś długości podobnej jak ma większość osób dających w fabrycznym miejscu a średnicy kapkę mniejszej
a ja bym zrobił "kapkę' krótszy a średnice zostawił seryjną lub tez "kapke' mniejszą zależy co chcesz uzyskac. Do wszystkiego można dojśc metodą prób i błedów :bigok:

: sob cze 09, 2007 14:33
autor: Pim
Chodzi o to że mam 1.3 mh - a tam jest filtr od razu na gaźniku , czyli ciężko coś wymyślić. Jak ta sprawa wygląda w NZ'tce ? Jaka jest średnica rury dolotowej i jej długość?

Co chce uzyskać już pisałem - nie zwiększone gwałtownie spalanie + moc i moment na poziomie przynajmniej serii.

: sob cze 09, 2007 16:43
autor: koonrad
Pim, ja mam u siebie webera, z LPG i ze stozkiem.
zamocowana górna pokrywa od jakiegoś wtryskowca VW, dolot z rur aluminiowych.
w dolot musiałem zwężke wpakowac inaczej by na gazie nie chciało chodzic, za to jak wyjme zwężke to mam "pełen W-pkiet" na benzynie.

jak chcej zajrzyj do mojego tematu o Jettce, coś tam widac na fotkach z ostatnich stron (choc na chwile obecną stożek jest na dłużej rurze koło chłodnicy)

jesli nie masz dostepu do alu rurki o odpowiedniej średnicy, udaj się do jakiegoś sklepu z częściami do ciągników. OD Zetora za 24zł kupisz gumową rure wzmocniona drutem o średnicy 65 lub 75mm.

pozdrawiam

: sob cze 09, 2007 19:18
autor: toffic
Pim pisze:Chodzi o to że mam 1.3 mh - a tam jest filtr od razu na gaźniku , czyli ciężko coś wymyślić.
Czemu ciężko? Nie ma rury w obudowie filtra?? Trzeba zmierzyć najwęższą średnice w układzie dolotowym (oprócz gardzieli oczywiście) i długość do Wlotu do filtra powietrza. Czy to takie trudne??

: sob cze 09, 2007 23:26
autor: Pim
A to nie ma znaczenia czy rura ta jest przed czy za filtrem? Dzięki za radę!

: ndz cze 10, 2007 11:24
autor: toffic
Pim pisze:A to nie ma znaczenia czy rura ta jest przed czy za filtrem?
No ma. Lepiej filtr na początku a potem w miare gładka i prosta rura. Czyli najlepiej stożek i alu lub kwasówka z możliwie najmniejsza liczbą zgięć

: ndz cze 10, 2007 21:10
autor: Pim
Jako że mam rurkę fi 55 to ją wykorzystam - mimo tego że najmniejsza średnica (przy wlocie) do obudowy filtra fabrycznie jest ~45mm - ale rozszerza się znacznie zbliżając się do filtra.

Chyba pozostaje mi eksperymentować.

Ręcznie zrobię kolanko z dojściem od filtra i odejściem do odpowietrzenia, a do filtra po prostu prosta rura pcv fi 55.

Strasznie źle chyba nie będzie.

: pn cze 11, 2007 11:13
autor: toffic
Pim pisze:Jako że mam rurkę fi 55 to ją wykorzystam - mimo tego że najmniejsza średnica (przy wlocie) do obudowy filtra fabrycznie jest ~45mm - ale rozszerza się znacznie zbliżając się do filtra.
Spróbuj jeszcze z mniejszą średnicą

: pn cze 11, 2007 17:03
autor: Pim
Dziś wydałem krocie na kolanko ~30 stopni i rurkę pcv (ze 9 zł razem) fi 50.

Jeszcze tylko kupić odpowiedni stożek(a mogłem dziś - wyleciało mi z głowy ;F) , zrobić kolanko na gaźnik.

[ Dodano: 19 Cze 2007 23:33 ]
Witam ponownie.
Czy pojemność układu dolotowego musi zostać taka sama jak była w oryginale?

Gdzieś tam czytałem że pojemność układu dolotowego powinna wynosić ~120-140 % (czy jakoś tak) pojemności skokowej silnika , a seryjnie w MH (1.3) pojemność obudowy filtra + wlotu, to jakieś 3 litry ...


http://www.modyfikacje.pl/uklady_dolotowe.htm

Czy dane z tych tabeli mogą mi pomóc? (Wiem że mowa tu o sporcie, jednak zawsze jest jakiś pogląd , a i można wykorzystać długość nieco większą niż w niej proponowaną)