Strona 2 z 3

: czw paź 14, 2004 18:31
autor: cyarnz
Ja bym polecal NGK..... ale iskry sa tanie wiec mozna poexperymentowac z nimi.....

: pn paź 18, 2004 17:01
autor: dino84
nobel pisze:a czy w 1.3 bedzie odczuwalna jakas zmiana po zamontowaniu tych swiec??
jaka jest cena tych NGK i gdzie najlepiej kupić??
Silnik zyska na mocy 15 konikow :jezor:

: wt paź 19, 2004 13:28
autor: gabitrin
jak najbardziej proponuję świece NGK,są najlepsze do silników zasilanych PLG..

: wt paź 19, 2004 14:33
autor: Zjar
igor002 pisze:A do 1.6PN jak wsadze NGK to bedzie jakaś mała zmiana?
czy szkoda sie w to bawić? to juz niby troszke większa pojemność :chytry:
NGK to są zwykłe świece tylko firma wmiare dobra.

: śr paź 20, 2004 13:51
autor: igor002
juz myslaelem ze na nowych swiecach bede miał WRC prawie :helm:
zarcik ale tak z tych 70 kucy by sie przydało zrobioc z 75 i momet podnieśc :hmm:

warto

: sob paź 23, 2004 13:42
autor: KOKOS
Jak dla mnie swiece sa waznym elementem,ja swoje kupiłem komplet "NGK" i jak narazie fura chodzi ja w zegarku.Polecam ta firme bo niewiem jak u innych ale onim maja dedykowane swiece do kazdego modelu wiec swieca chodzi optymalnie do kazdego samochodu:)a co mocy to wzrost jest znikomy ale sa plusy:)naprzykłąd lepsze spalanie mieszanki,lepsza sprawnosc fury.....wiec warto zmienic swiece...polecam:grin:

: czw lis 18, 2004 13:29
autor: sq8bwh
A ja niedawno wkręciłem Bosha (dobre bo szbko grzeją) ;-)))

: ndz lis 21, 2004 22:28
autor: pomichu
swiece ci nic nie dadza bo efekt daly by ci jak bys przerobil silnik a swiece to tylko dodatek pozdro

: pn lis 22, 2004 13:25
autor: edass
igor002 pisze:A do 1.6PN jak wsadze NGK to bedzie jakaś mała zmiana?
czy szkoda sie w to bawić? to juz niby troszke większa pojemność :chytry:
Agamek12 pisze:Ja mam w swoim PN świece NGK czteroelektrodowe. Na tych świecach auto przyjechało już z Niemiec. W Polsce założyłem do niego gaz. I teraz moje pytanie: będę zmieniał śwece, bu już swoje przeżyły, ale na jakie mam je zamienić? Podobno w gazie super sprawują sie nasze Iskry, ale czy to prawda? A może jednak dopłacić za czteroelektrodowe NGK, takie jak mam teraz? Co radzicie?
do silnika PN przewidziano swieco o innej cieplocie (mniejszej) i sa to swiece trojelektrodowe czy jakos tak ( u NGK maja oznaczenie 21 koszt to 20zl/szt w kielcach - kupowalem w sobote)

zmiana swiec nie dodaw wam duzo mocy w silniku seryjnym ale jest duza roznica w plynnosci pracy silnika zasilanego LPG (gaz jest bardzo czuly na iskre zaplonowa)


co do swiec iskry(jezeli dobrze pamietam 12zl/szt do PN) sa niezle ale wytrzymuja na gazie okolo 10tys km a NGK 20-25tys km

dobre swiece moga zaowocowac mniejszym spalaniem!!! a stare zuzyte remontem silnika - w przypadku gdy "upalona elektroda" wpadnie do cylindra :crazy:

: pn lut 14, 2005 05:19
autor: szampon_ziolowy
cyarnz pisze:z 1.3 to nic ciekawego nie zrobisz - nie oplaca sie calkowicie
a cokolwiek sie oplaca z 1,3 i ? moze chociaz lpg :otepienie:

: pn lut 14, 2005 11:34
autor: ml2210
NGK Platinum polecam.
Mocy może nie dodają ale nie widać śladów zużycia świecy.

A zużycie portfela znaczne.

: pn lut 14, 2005 11:54
autor: shade_
Bosch podobno nie jest zalecany do LPG.

Ja kupilem Beru 4 elektrodowe i musze przyznac, ze mialem NGK 2 elektrodowe (oryginalne VW/Audi made by NGK) i nie zauwazylem spadku mocy, a wydaje mi sie nawet, ze autko "rowniej" pracuje.

: pn lut 14, 2005 12:56
autor: prozak
wielu z was mowi o briskach negatywnie a ile z was je mialo?? zapewne niewiele lub zaden. ja do kanta 1.5 82 kuce zamontowalem briski silver i przykro mi was rozczarowac ale chodzil o niebo lepiej niz na israch. robione sa pod gaz nie jako uniwersalne ale typowo pod gaz (kant byl zagazowany) na bezynie tez swietnie sie sprawowaly. po zamianie silnik o wiele latwiej zapuszczal (mniej krecenia DUZO mniej) falowanie obrotami spadlo a silnik ladniej reagowal na pedal gazu praca silnika sie poprawila.
zaplacilem za nie na allegro jednakowo lub mniej niz za iskry

fakt kant to znacznie lepsze auto do takich testow roznice sa bardziej widoczne na wtryskach roznica byla by pewnie niewielka jednak "ziarnko ziarnka a....."

to moje odczucia po zmianie z iskierek na brisk silver, mial bym dalej kanta dalej bym jezdzil na nich. obecnie do mojego silnika kupil bym NGK V Line lub zastanowil sie nad ktoryms modelem briska

: pn lut 14, 2005 17:41
autor: melon
ja mam NGK i jest dobrze przedtem jezdziłem na BOSCHA i 3 kolmlety zmieniłem bo padły ....

znajomy przytargał AUDI B4 z Niemeic od takiej rodzinki z Diseldorfu ,auto ma ksiazeszcze serwisawą i wogule cały czas w serwisie i ... :kac: :bigok: przyjechał na swiecach ISKRA ...beka straszna...