1.8 aam/abs na 2.0 8v 115km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
no tak ale przy silniku 2 razy mocniejszym to i pewnie taka skrzynia nie pożyje długo, a co dopiero sprzęgło mimo ze nowe:> i to ciągnie wszystko dodatkowe koszty, taniej wyjdzie sprzedać i kupic auto z takim silnikiem...Ryba266 pisze:Skrzynia i reszta moze zostac narazie taka jak masz a puzniej na spokojnie i pokoleji se powymieniasz
no i pewnie jeszcze trzeba zmianiać cewke zapłonową i takie tam dodatkowe jak pompa paliwa, chociaż skoro twierdzicie ze jest oszczędniejszy od 2.0 8v a tam moze podejsc to tu chyba tez ta podejdzi epompa tylko czy ciśnienie ma odpowiednie?
Mk3 GTI 16V ABF
Bzdury, jak może być oszczędniejszy, skoro nawet producent podaje troche większe spalanie dla 16ki jak dla 8v.. Pali niewiele więcej - zgoda, choć to wszystko zależy od stylu jazdy.. Pogonimy na autostradzie do końca 2E i ABFa na 100%, ABF pojedzie szybciej, ale więcej spali, nie wieżę w bzdure że będzie na odwrót.. Wszystko zależy od fantazji kierownika, dla przykładu - ludzie sie podniecają że TDI AFN w mk3 mało pali, owszem pali stosunkowo mało, ale u mnie spala 7ltr to minimum, a w trasie wczoraj rano spalił mi nawet 10 ltr/100km, a motor seria i raczej sprawny..igor002 pisze:no tak ale przy silniku 2 razy mocniejszym to i pewnie taka skrzynia nie pożyje długo, a co dopiero sprzęgło mimo ze nowe:> i to ciągnie wszystko dodatkowe koszty, taniej wyjdzie sprzedać i kupic auto z takim silnikiem...Ryba266 pisze:Skrzynia i reszta moze zostac narazie taka jak masz a puzniej na spokojnie i pokoleji se powymieniasz
no i pewnie jeszcze trzeba zmianiać cewke zapłonową i takie tam dodatkowe jak pompa paliwa, chociaż skoro twierdzicie ze jest oszczędniejszy od 2.0 8v a tam moze podejsc to tu chyba tez ta podejdzi epompa tylko czy ciśnienie ma odpowiednie?
W pełni popieramkkk13 pisze:Bzdury, jak może być oszczędniejszy, skoro nawet producent podaje troche większe spalanie dla 16ki jak dla 8v.. Pali niewiele więcej - zgoda, choć to wszystko zależy od stylu jazdy.. Pogonimy na autostradzie do końca 2E i ABFa na 100%, ABF pojedzie szybciej, ale więcej spali, nie wieżę w bzdure że będzie na odwrót.. Wszystko zależy od fantazji kierownika, dla przykładu - ludzie sie podniecają że TDI AFN w mk3 mało pali, owszem pali stosunkowo mało, ale u mnie spala 7ltr to minimum, a w trasie wczoraj rano spalił mi nawet 10 ltr/100km, a motor seria i raczej sprawny..
Przy wykorzystywaniu pełnej mocy silniejszy silnik musi palić więcej bo moc bierze się z paliwa + tlenu. Ale tak jak napisałeś spalanie zależy od m. innymi od stylu jazdy, odpowiadając strunie, mnie najniżej abf po mieście zszedł do 9,5 (nie w korkach, łagodna jazda), autostrada 140-150 to 7,6kkk13 pisze:Bzdury, jak może być oszczędniejszy, skoro nawet producent podaje troche większe spalanie dla 16ki jak dla 8v.. Pali niewiele więcej - zgoda, choć to wszystko zależy od stylu jazdy
I jedno ale, nie zawsze w katalogach 16v palą wiecej niż 8v, często jest odwrotnie (mówię ogólnie, nie konkretnie o tych golfach)
Bzdury to sami piszecie, tutaj widze kolega toledo, wie co jest pięć . Ja mialem 2E i dokladnie wiem ile palil mi(czy to przy spokojnej jezdzie czy szybkiej) a teraz mam ABF-a i tez wiem ile pali. Srednio litr mniej czy to w miescie czy na trasie. Spalanie mojego trzyma sie napoziomie 7.5 w trasie(140-150km/h, na prostych do 200km/h) a miasto to od 8,5 do 11 przy naprawde ostrej jezdzie( w sumie bez wrzucania 3 biegu, bo ja mam dluga skrzynie i moja dwójka to do 120 km/h)
[ Dodano: 04 Cze 2007 12:58 ]
Moj akurat jest z ibizki
[ Dodano: 04 Cze 2007 12:58 ]
toledo pisze:nie zawsze w katalogach 16v palą wiecej niż 8v, często jest odwrotnie
Moj akurat jest z ibizki
- struna
- Mały gagatek
- Posty: 108
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 22:02
- Lokalizacja: Stockholm
- Auto: MultivanT4,vw golf I,Audi A4 B7 tfsi,
- Kontakt:
mam w golfie 2e z passata jak zaczne swirowac w miescie to 8 do 12 zalezy od ilosci palenia do 150km/h 10l a trasa na spokojnie bez stresu max 120km/h 6 max 6,5 l
inaczej jeszcze 13litrow bezu olsztyn i spowrotem a mam 110 klockow w jedna strone
pozdro
inaczej jeszcze 13litrow bezu olsztyn i spowrotem a mam 110 klockow w jedna strone
pozdro
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 22:56 przez struna, łącznie zmieniany 1 raz.
maly jest fajny,ale duzy moze wiecej
Ryba266,
a oczywiste jest, że wszystko zależy od nogi kierownika i jak się ktoś postara to 1.4 spali więcej niż vr6
nie obraź się ale takie gadanie, że jazda miejska z ciągłym butowaniem, bez wrzucania 3 biegu spali od 8,5 litra do 11 to jest śmieszne...rozumiem, ze gdybys powiedział ze od 11 wzwyz....no chyba , ze przez "naprawdę ostrą jazdę bez wrzucania 3 biegu" rozumiesz 40-50km/h....a może masz po prostu zwalone MFA
poza tym jeśli jeżdzisz tak na codzień to współczuje autku
a odnośnie swapika to faktycznie lepiej poszukać abf-a, bo ósemka to żaden szał, ot dynamiczne autko do normalnej jazdy...a spalanie faktycznie niewiele się różni, ale nie mówmy, że pali mniej
wow, gdybym był w posiadaniu takiej wiedzy to kupiłbym ABF a nie AGG, jednak o ja głupi uwierzyłem katalogom i zdrowemu rozsądkowiSpalanie mojego trzyma sie napoziomie 7.5 w trasie(140-150km/h, na prostych do 200km/h) a miasto to od 8,5 do 11 przy naprawde ostrej jezdzie( w sumie bez wrzucania 3 biegu, bo ja mam dluga skrzynie i moja dwójka to do 120 km/h)
a oczywiste jest, że wszystko zależy od nogi kierownika i jak się ktoś postara to 1.4 spali więcej niż vr6
nie obraź się ale takie gadanie, że jazda miejska z ciągłym butowaniem, bez wrzucania 3 biegu spali od 8,5 litra do 11 to jest śmieszne...rozumiem, ze gdybys powiedział ze od 11 wzwyz....no chyba , ze przez "naprawdę ostrą jazdę bez wrzucania 3 biegu" rozumiesz 40-50km/h....a może masz po prostu zwalone MFA
poza tym jeśli jeżdzisz tak na codzień to współczuje autku
a odnośnie swapika to faktycznie lepiej poszukać abf-a, bo ósemka to żaden szał, ot dynamiczne autko do normalnej jazdy...a spalanie faktycznie niewiele się różni, ale nie mówmy, że pali mniej
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 23:56 przez Bossman, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/BadPhotographer?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
odgrzebuje bos ie wku.. na ten aam, prawie nie jeżdzi, co prawda biore kumpla 1.4 90km w astrze 2 ale to jakaś paranoja astra 1.4 idzie rpawie na styk...
Chodzi mi o cos dynamicznego do normalnej jazdy ale tez zeby w swapie nie pochłoneły mnie koszta.
Zadam pytanie co do swapu na 2.0 8v wiec mam w moim aam klime spręzarke i te wszystkie ustrojstwa do niej potrzebne, rozumem ze to moge bez problemu załoz yc do tego 2.0? a jak sie ma alternator i rozrusznik? pytam bo wszedzie widze silniki bez osprzetu a jak z osprzetem to jakieś chore ceny.
Taki motor znalazłęm w granicach 1000-1200, mysle ze do tego trzeba sterownik i wiazke, czyli jeszcze z 100-200zł, pewnie jeszcze wymienie rozrząd od razu bo nigdy nie wiadomo to kolo 150zł + robocizna.
Szczerze mowiac planowałęm sie zamknąć w budgecie 2tysiaki.
Myślicie ze to realne czy nie? może lepiej auto zminić... choc wolał bym uniknąć tego bo moje jest w sumie w rewelka stanie w środku.
a moze lepiej poprostu wsadzic orginalnego absa za 800zł, wtedy wszystko bedzi epasowało nawet wiazka, a sterownik juz mam:)
duza roznica w dynamice 2.0 8v a 1.8 90km?
ile taki 2.0 16v moze kosztować i jakie koszty si emogą z tym wiazać? a moze ktoś z forumowiczów ma taki silniczek ze skrzynią, a wole ze skrzynią bo nie chce 2 razy dawać mechanikowi za rozbieranie i skąłdnie lepiej od razu a miesiąc puzniej i dozbierać.
jeszcze jedno, ktos sie orientuje gdzie w krakowie ktos mi zrobi te podmiany i nie zedrze ze mnie wszystkiego? tak zeby też dał rade z wydechem powalczyc bo zależy mi na w miare kompleksowym wykonaniu tej przerobki.
Chodzi mi o cos dynamicznego do normalnej jazdy ale tez zeby w swapie nie pochłoneły mnie koszta.
Zadam pytanie co do swapu na 2.0 8v wiec mam w moim aam klime spręzarke i te wszystkie ustrojstwa do niej potrzebne, rozumem ze to moge bez problemu załoz yc do tego 2.0? a jak sie ma alternator i rozrusznik? pytam bo wszedzie widze silniki bez osprzetu a jak z osprzetem to jakieś chore ceny.
Taki motor znalazłęm w granicach 1000-1200, mysle ze do tego trzeba sterownik i wiazke, czyli jeszcze z 100-200zł, pewnie jeszcze wymienie rozrząd od razu bo nigdy nie wiadomo to kolo 150zł + robocizna.
Szczerze mowiac planowałęm sie zamknąć w budgecie 2tysiaki.
Myślicie ze to realne czy nie? może lepiej auto zminić... choc wolał bym uniknąć tego bo moje jest w sumie w rewelka stanie w środku.
a moze lepiej poprostu wsadzic orginalnego absa za 800zł, wtedy wszystko bedzi epasowało nawet wiazka, a sterownik juz mam:)
duza roznica w dynamice 2.0 8v a 1.8 90km?
ile taki 2.0 16v moze kosztować i jakie koszty si emogą z tym wiazać? a moze ktoś z forumowiczów ma taki silniczek ze skrzynią, a wole ze skrzynią bo nie chce 2 razy dawać mechanikowi za rozbieranie i skąłdnie lepiej od razu a miesiąc puzniej i dozbierać.
jeszcze jedno, ktos sie orientuje gdzie w krakowie ktos mi zrobi te podmiany i nie zedrze ze mnie wszystkiego? tak zeby też dał rade z wydechem powalczyc bo zależy mi na w miare kompleksowym wykonaniu tej przerobki.
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 21:21 przez igor002, łącznie zmieniany 1 raz.
Mk3 GTI 16V ABF
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
- Lokalizacja: warszawa
ja wlasnie zmienilem ABSa na 2.0 2E
troche zabawy jest.
auto jeszcze nie jezdzi tak jak powinno.
nie mam wolnych obrotow, troche szarpie.
co wymienilem
caly silnik z osprzetem
wydech trzeba wymienic oprocz ostatniego tlumika
pompa paliwa do wymiany - musi byc na 3bary
sterownik, wszystkie wiazki
obudowa filtra powietrza na przeplywomierz
jak bys chcial to mozna jeszcze wymienic chlodnice i pas bo w 2.0 jest wieksza, ale to niekonieczne
jesli nie masz zbiorniczka na plyn chlodzacy ze wskaznikiem poziomu plynu to jeszcze ten zbiornik.
teraz musze pojechac na dokladne komputerowe sprawdzenie co jest przyczyna ze nie chodzi rowno.
przy okazji,
ma ktos z was schemat polaczen rurkami listwy wtryskowej i kolektora ssacego??
potrzebuje cos sprawdzic ,
nie jestem pewien czy to ma znaczenie ale jest jeszcze jakis zawor przy przewodach paliwa obok filtra powietrza ktory ma inne oznaczenie w 1.8 i 2.0
u mnie zostal moj stary i nie wiem czy ten zawor moze miec wplyw na nierowna prace silnika.
troche zabawy jest.
auto jeszcze nie jezdzi tak jak powinno.
nie mam wolnych obrotow, troche szarpie.
co wymienilem
caly silnik z osprzetem
wydech trzeba wymienic oprocz ostatniego tlumika
pompa paliwa do wymiany - musi byc na 3bary
sterownik, wszystkie wiazki
obudowa filtra powietrza na przeplywomierz
jak bys chcial to mozna jeszcze wymienic chlodnice i pas bo w 2.0 jest wieksza, ale to niekonieczne
jesli nie masz zbiorniczka na plyn chlodzacy ze wskaznikiem poziomu plynu to jeszcze ten zbiornik.
teraz musze pojechac na dokladne komputerowe sprawdzenie co jest przyczyna ze nie chodzi rowno.
przy okazji,
ma ktos z was schemat polaczen rurkami listwy wtryskowej i kolektora ssacego??
potrzebuje cos sprawdzic ,
nie jestem pewien czy to ma znaczenie ale jest jeszcze jakis zawor przy przewodach paliwa obok filtra powietrza ktory ma inne oznaczenie w 1.8 i 2.0
u mnie zostal moj stary i nie wiem czy ten zawor moze miec wplyw na nierowna prace silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
- Lokalizacja: warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości