SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

reven18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 12, 2007 20:53
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: reven18 » czw mar 15, 2007 09:58

Hmmm co masz na mysli??? Czyli wystarczy wymienić sam silnik? A co z elektryką i komputerem?? I jeżeli mam oznaczenie silnika ABD to jakiego oznaczenia musze poszukiwać wśród 1,6???



Elwis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: czw sie 24, 2006 10:45
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Kontakt:

Post autor: Elwis » pt mar 16, 2007 00:43

Z 2E na ABF, czym należało by się martwić poza znalezieniem silnika wartego zakupu??
- co należało zakupic do niego jeszcze??
- czy coś trzeba było rzeźbić przy swapie (mocowania, inaczej umieszczone poduszki????


Mój GTI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=644984#644984



[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/178429.html][img]http://images.spritmonitor.de/178429_3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » ndz mar 18, 2007 12:33

Witam, przebrnąłem z lekka przez temat, ale nie znalazłem nigdzie swapa w mk3 z 1.6 AEE na 1.6 GT AEK. Wiem pomysł poroniony, ale znjomy ma taki silnik i chce sobie pwrzucić do niego sekwencję. Jak to wygląda od sprawy technicznej? Duzo z tym roboty?


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

reven18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 12, 2007 20:53
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: reven18 » sob mar 24, 2007 00:10

Witam!!!
Chcę wymienić silnik z 1.4 ABD na 1.6 tylko nie wiem jakiego szukać silnika chodzi o oznaczenie???



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz mar 25, 2007 11:47

reven18 pisze:Witam!!!
Chcę wymienić silnik z 1.4 ABD na 1.6 tylko nie wiem jakiego szukać silnika chodzi o oznaczenie???
ABU



reven18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 12, 2007 20:53
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: reven18 » pn kwie 02, 2007 22:39

Witam!!!
Pisałem już wyżej, ze chciałbym zmienić silnik z 1.4 na 1.6. Kolega TAZ podpowiedział miże musi być to silnik 1.6 z oznaczeniem ABU. A co się wiąże z kupnem silnika o innym oznaczeniu?? Sterownik nie bedzie pasował??? I czy jakiś silnik z seata będzie pasował?? Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Górsky
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:13
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: Górsky » ndz kwie 22, 2007 23:45

przeszukałem troche ten temat, ale nie znalazłem tego co mnie interesuje... Mam Golfa 3 z silnikiem AAZ i interesuje mnie swap na 1Z. Jaki koszt byłby takiego swapa?? Co trzeba zmienić przy takim swapie??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz kwie 29, 2007 11:57

Elektronika do poprawy tylko i będzie śmigał. Przerzucenie samego silnika to nie problem.



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr maja 02, 2007 07:10

kolega prosił mnie o zadanie kilku pytań w związku z ewentualnym swapem w mk2 GTi z 1,8 PF na VR6- sprawa wygląda tak, że kuzyn kolegi rozbił swoje mk3 vr6 i jesli dojdzie do swapu udostępni cały wrak do dyspozycji-i teraz czy jak wyjmiemy całość z mk3-silnik, skrzynia, łapy , poduszki to czy wejdzie to tak po prostu(poza klepaniem podłużnicy) do mk2, czy może jednak trzeba coś rzeźbić z innymi poduszkami niż oryginał z vr6, co do zmiany biegów to wiemy, że trzeba zaadaptować system od vr, sterowanie sprzęgłem też do zaadoptowania z mk3, co jeśli chodzi o wiązkę silnikową-czy tak po prostu podpina się ją do skrzynki elektrycznej w mk2 czy coś się sztukuje, czy mogą zostać zegary z mk2(oczywiście przeróbka na pomiar prędkości przez impulsator, obrotek na 6 garów) czy zegary trzeba całe przełożyć z mk3, jakie jeszcze trudności mogły by nas spotkać jeśli by doszło do operacji? wiem, że pytań jest sporo, o wiele rzeczy nie spytałem, a porada na stronie głównej jest nadal niedostępna(już chyba na zawsze) ale wiedząc, że jest na tym forum pewna grupa fachowców mam nadzieję, że podpowiecie co wiecie w sprawie tego swapu co pozwoli koledze podjąć decyzję czy zabieramy się za robotę czy może jednak nie sprostamy takiemu zadaniu
z góry dziękuję za wszelkie rady i informacje


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr maja 02, 2007 21:14

Może mnie Borys nie zabije ale najwięcej w obecnej chwili chyba on ci pomoże. Co do swapu to zapodawajcie z tego wraka także heble kompletne. Będzie w MK2 rozstaw 5x100mm, ale będzie przynajmniej hamować. Elektronike na pewno będzie trzeba powpinać do wiązki.

[ Dodano: Sro Maj 02, 2007 9:14 pm ]
Może mnie Borys nie zabije ale najwięcej w obecnej chwili chyba on ci pomoże. Co do swapu to zapodawajcie z tego wraka także heble kompletne. Będzie w MK2 rozstaw 5x100mm, ale będzie przynajmniej hamować. Elektronika do przeróbki tylko.



Awatar użytkownika
Domier
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 698
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 15:39
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Domier » śr maja 09, 2007 18:38

widze ze duzo osob wie dokladnie co i jak.
Oto co mam: Mk I 1.6 na gazniku czyli 1.8 KR mechanicznie pasuje na lapy silnika
pozostaje pytanie co z elektryka, wiem ze wiazka musi byc
teraz co ze skrzynia? mam 4 biegowa oryginalna z mk I?



lehu-gti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pn lis 07, 2005 22:15
Lokalizacja: WPI....

Post autor: lehu-gti » pn maja 21, 2007 23:33

witam wszystkich

to pytanie juz wczesniej padlo, ale nie bylo odpowiedzi

posiadam golfa mk3 z silnikiem 2,0 8v 2e, ktory nawalil

teraz chce kupic 2.0 16v chyba ABF,

i tu pytanie czy to podejdzie bez przerobek, co z elektronika, co ze skrzynia, co ze sprzeglem

moze jest ktos wsrod Was kto mi podpowie czy warto sie w to bawic

pozdrawiam i czekam na podpowiedzi



Awatar użytkownika
killym
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw paź 05, 2006 14:07
Lokalizacja: Żarki

Ez na Pl, Kr ?

Post autor: killym » wt maja 22, 2007 12:42

Witam!
Przeszukałem temat i nie znalazłem informacji dotyczących swapu z Ez. Interesuje mnie bowiem (tak jak w temacie) zmiana na Pl lub Kr. Czy Jest przy tym dużo zachodu? Interesuje mnie przede wszystkim czy mocowania na silnik pasują czy są wogóle całkowicie inne...Pozdrawiam.



zbychucvc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:02
Lokalizacja: Łomża

Post autor: zbychucvc » śr maja 23, 2007 14:21

Witam
Ja tez mam pytanko czy skrzynia 4-biegowa od golfa I silnik 1.5(gażnik) podejdzie do silnika 1.8(tez na gaźniku) od mkII??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości