Filtr Stożkowy czy warto

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Bauma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 04, 2006 18:28
Lokalizacja: CB

Post autor: Bauma » pn mar 12, 2007 12:15

djtom pisze:jak?
metoda prob i bledow na hamowni....oczywiscie jesli tuner doswiadczony to tych prob i bledow wiele nie bedie tylko szybko sie wstrzeli :)
wejdzcie np na strone K&N i zobaczcie filtry np do Civicow zwykle wkladki i same stozki sa bez podanego przyrostu i wykresu a stozki z power rura juz maja przyrost podany i jego przebieg na wykresie.....



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn mar 12, 2007 19:24

bzdura, są odpowiednie wzory do policzenia dolotu. Ja juz troszke wiem jak to się robi, a ta omówiona power rura to zwykła kwasówka, która w niektórych przypadkach może radykalnie popsuć efekty!!


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » pn mar 12, 2007 21:43

a jest ktoś w stanie napisac mi wymiary (długość i średnicę) rury dolotowej (mam zamiar wstawić chromoniklową) od stożka do przepustnicy??

moje autko to MK3 1.6 ABU



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn mar 12, 2007 22:13

jaką masz średnicę przepustnicy??


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » pn mar 12, 2007 22:33

Kenaj pisze:jaką masz średnicę przepustnicy??


niewiem :/

to jest zwykły 1.6 ABU



Bauma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn gru 04, 2006 18:28
Lokalizacja: CB

Post autor: Bauma » wt mar 13, 2007 00:33

Kenaj pisze:bzdura, są odpowiednie wzory do policzenia dolotu
nie zawsze wzor da optymalne rozwiazanie...gdyby tak bylo to firmy robilyby doloty bez hamowni i sprzedawaly wysylkowo....bez testow na hamowni czyli jak ja to mowie probowania i poprawiania bledow jest mala szansa ze sie zrobi cos optymalnie.... dolot podobnie jak wydech to nie taka prosta sprawa gdyz zachodza tam skomplikowane zjawiska falowe....
KoguTek pisze:mam zamiar wstawić chromoniklową)
metal ladnie wyglada ale jest gorszy od plastiku i gumy pod tym wzgledem ze nagrzewa sie doo wiekszych temperatur a co za tym idzie ogrzewa powietrze..... sa specjalne bandaze termo ktore izoluja cieplo i czesto sie owija wokol kolektora wydechowego aby zaduzo ciepla nie oddawal pod maske i wokol dolotu aby nie pobieral z pod maski....



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt mar 13, 2007 00:40

można zapodac zwykłą izolacje pcv, to samo robi i nie kosztuje 200zł


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » wt mar 13, 2007 10:12

to napisze mi ktoś wkońcu dokałądnie korok po kroku co mam kupić i jak założyć ten filtr stożkowy jakie materiały dobrac i jak ustawić aby było dobrze hamowni nie mam wiec nie ma zabrdzo jak testowac..



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt mar 13, 2007 11:18

Kenaj
a obliczyl bys mi dolot do MK3 2.0 115KM?? jakie dane byly by Ci potrzebne?


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Post autor: KoguT » wt mar 13, 2007 13:33

widze ze z robieniem bedzie problem :/



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt mar 13, 2007 21:16

Mi do głowy przyszedł pomysł taki na obliczenie dolotu:

Zdjąłem obudowe filtra razem z rurką plastikową/dolotową. Poutykałem otworki i napełniłem wszystko wodą. Potem zmierzyłem ile tej wody jest i ta tej podstawie robie dolot o tej samej objętości. Będę ewentualnie manewrował średnicą i długością, ale żeby objętość zostałą taka sama.

Czytając literaturę dochodze jednak do wniosku że w "cywilnych" autach ogólnie stożek to nieporozumienie.



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt mar 13, 2007 23:24

sHpAaKu, a jaką literature czytasz?
Jeżeli chcesz na oko zrobić dolot, to najprościej kup kolanka, odpowiednio do swojej średnicy przepustnicy( pamiętająć, że im więcej zakrzywień tym większe zakłucenia przeplywu strugi powietrza) a pomiędzy zapodaj rure( w zależności od dostępu do materiału). Ja zawsze używałem z nierdzewki. Przy robieniu dolotu nalezy pamiętać o tym, aby nie był on krutszy od seryjnego. Należy odpowiednio odgrodzić stożek od komory silnika, najlepiej to zakupić taki co stożek jest jakby umieszczony pomiędzy rurami, wówczas początek rury(gdzie slinik zasysa powietrze) wkłądamy w błotnik, lub doprowadzamy w odpowiedni sposób powietrze z pod zderzaka i problem z głowy!!


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr mar 14, 2007 00:27

Kenaj: A wypracowania Weglarskiego, Chojnackiego i takie tam. Kolanka odpadają, lepiej pospawać, albo z kompozytów zrobic dolot, coby temperatury nie łapało. Zabawą ze średnicą i długością wpływać można na przesunięcie momentu względem obrotów. Tak czy inaczej przy silnikach rzędu 75-100KM szkoda zachodu, bo przy normalnej jeździe nie nastąpi ani doładowanie dynamiczne ani rezonansowe tak jak to w teorii by się wydawało. Istnieje także obawa o to czy filtr stożkowy nie przepuści za dużo syfu albo wilgoci do silnika. Następna sprawa jest taka, że jak więcej się wtłacza to i więcej trzeba wydalić - więc w parze z dolotem powinno się zabrać za wydech.



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » śr mar 14, 2007 15:18

o tym że trzeba robić w parze wcześniej napisałem. To co mówiłem ostatnio o dolocie to najprostrzy sposób montażu. Oczywiście spawane będzie dużo lepsze, tylko trzeba pamiętać aby spawy były gładkie wewnątrz rury


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości