Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw mar 10, 2005 21:09

taz pisze:Evolution jaki masz aparat zapłonowy?? Czy ma on regulator podciśnieniowy?? Gdzie go podłączyłeś?? Ja próbowałem sobie z tym poradzić i jedyne do czego doszedłem to to, że napewno zapło był źle wyregulowany podczas pracy turbiny.
juz pisalem pewnej osobie
sterownik zaplonu seryjny od kr z dwoma opornikami aby bylo lepiej na sztywnym aparacie
to jest proste plus modul podtrzymania turbo tez proste:P

[ Dodano: Czw Mar 10, 2005 20:13 ]
6896gruby6896 pisze:witam orientuje sie ktoś czy do silnika 1,8 w VW vento silnik ten 90KM mozna założyc turbo od Corrado G60, jeśli tak to jak to zrobic i jakie to sa mniej wiecej koszta a jak nie takie rozwiazanie to jakie inne proponujecie???? czekam na propozycje pozdrawiam gruby
nie wytrzyma motor bo denka tlokow powypadaja z przegrzaniia nie mowiac ze sworzen tlokowy jest cienki i ine takie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

blade87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn mar 28, 2005 11:45
Lokalizacja: GDAŃSK
Kontakt:

Post autor: blade87 » pn mar 28, 2005 12:01

jestem tu nowy ... to raz ... szukałem w wyszukiwarce ale ciezko jest cokolowiek znalezc na ten temat ...

chce sie dowiedziec paru rzeczy.... nieoperuje tutaj symbolami silników ...

szukam silnika do swapa ... no własnie w grupie vw

docelowo miałoby byc 1.8 montowane w leonie cupra r (no nie jest on tani) ... i tutaj mam pytanie czy ten silnik ma wogule cos wspolnego z 1.8 od golfa mk2/passata
i czy jest ew mozliwość przerobienia tego ...przebudowania w koszcie mniejszym niz kupno odrazu tego silnika...

silnik być moze trafi do fiata 127p :)

pozdro :)


wanna GTB 22 ? no problem!

Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » wt mar 29, 2005 14:22

blade87
1) silnik 1.8 z leona jest jedynie podobny z pojemnosci do tego z 1.8 z mk II. lata rozwoju techniki zmienily silniki czysto mechaniczne na naszpikowane w elektronike,czujniki i inne tam takie. materialy do budowy tez sa mocniejsze w tych nowych.
2) co do drugiego to zrozumialem ze pytasz sie czy przerobienie starego silnika z mk II na takiego z leona jest tansze? raczej niewykonalne.
jezeli chodzi ci o to czy taniej samemu uturbiac silnik czy kupic taki, to zalezy ile sam wykonasz, gdzie co kupisz
pzdr g



Awatar użytkownika
tomek35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 03, 2005 21:30
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: tomek35 » ndz kwie 03, 2005 14:04

WITAM PO PRZERWIe
przypomnę nieco moją sprawę:golfik cabro 1984, pojeność jakaś dziwna-1575cm, gażnik pierburg 2e, numery silnika nie do odczytania , do tego niemcy wmotali pózniej katalizator ze sondą lambda(do czego ją podlączyli i czym steruje to chyba tylko oni wiedzą???)
już wiem co będę z nim robił-nie turbo a KOMPRESOR ELEKTRYCZNY
-instalacja LPG-jeśli będzie trzba ze sterowaniem elektronicznym dawką gazu-{wydaje mi się że tak będzie prościej niż wymieniać gażnik na wtryski itp.}to ma być główne żródło zasilania
-doladowanie max.0,6 bara
-żadnego odpręzania silnika, wtrysków,pomp paiwa itd.
-zobaczymy czy to wszystko zadziała i czy nie usmażę tłokow(dopiero wtedy pomyślę o "kutych " tematach , albo raczej o innym silniku(kompresor el. idzie łatwo przełożyć), i o większm ciśnieniu doł.
MOJA PROŚBA:
jeśli już coś wiecie w tym temacie-piszcie
instalacja LPG ma być najprostsza- 1 generacji + sterownik do dawki gazu
kompresor el. - jaką ma żywotność?
alternator 65 A - wytrzyma?
namiary na kompr. el. oprócz AT 2000 ?-
-jakie ciśnienie doł. max. na LPG?-0,6 a może więcej?-bez odprężania



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn kwie 04, 2005 08:45

Wiem ze AT2000 jest wyłącznym przedstawicielem i dystrybutorem na Polskę większości firm tuningowych,
więc jeśli kupisz jakiś kompresor w innej polskiej firmie to i tak pochodzić on będzie pośrednio z AT. :jezor:
Wiem bo sam też planuje zakup kompresora (Rotrex-a) i zrobiłem mały wywiad.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
tomek35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 03, 2005 21:30
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: tomek35 » pn kwie 04, 2005 22:57

a LPG ? - ma więcej oktanów, a samozapłon? też przy 11 barach?
interesuje mnie czy można dać troszkę większe ciśnienie doł. niż przy benzynie ? oczywiście wszystko w ramach "soft"
evolution pisal że LPG jest korzystniejsze dla silnika przy doladowaniu.
a żywotność kompresora elektrycznego? coś ktoś wie w tym temacie?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt kwie 05, 2005 22:34

tomek35 pisze:WITAM PO PRZERWIe
przypomnę nieco moją sprawę:golfik cabro 1984, pojeność jakaś dziwna-1575cm, gażnik pierburg 2e, numery silnika nie do odczytania , do tego niemcy wmotali pózniej katalizator ze sondą lambda(do czego ją podlączyli i czym steruje to chyba tylko oni wiedzą???)
już wiem co będę z nim robił-nie turbo a KOMPRESOR ELEKTRYCZNY
-instalacja LPG-jeśli będzie trzba ze sterowaniem elektronicznym dawką gazu-{wydaje mi się że tak będzie prościej niż wymieniać gażnik na wtryski itp.}to ma być główne żródło zasilania
-doladowanie max.0,6 bara
-żadnego odpręzania silnika, wtrysków,pomp paiwa itd.
-zobaczymy czy to wszystko zadziała i czy nie usmażę tłokow(dopiero wtedy pomyślę o "kutych " tematach , albo raczej o innym silniku(kompresor el. idzie łatwo przełożyć), i o większm ciśnieniu doł.
MOJA PROŚBA:
jeśli już coś wiecie w tym temacie-piszcie
instalacja LPG ma być najprostsza- 1 generacji + sterownik do dawki gazu
kompresor el. - jaką ma żywotność?
alternator 65 A - wytrzyma?
namiary na kompr. el. oprócz AT 2000 ?-
-jakie ciśnienie doł. max. na LPG?-0,6 a może więcej?-bez odprężania
instalka z gaznika nie nadaje sie do auta doladowanego bedziesz musial zbudowac na nowo cale lpg nie wazne czy jest na gazniku czy na wtrysku koszt bedzie identyczny poniewaz doladowany motor pojdzie na ubogieej mieszance tyle ze grozi to jego destrukcja wiec nie mozna zamontowac byle g....
a i bym zapomnial po odpowiednich zabiegach cisnienie doladowania moze przekroczyc 3 bar na lpg


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
tomek35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 03, 2005 21:30
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: tomek35 » czw kwie 07, 2005 00:05

projekt z elektrycznym kompresorem chyba upadl niestety
co innego AT2000 pisze w reklamach , a co innego rzeczywistość
za doładowanie 0,3-0,4 bara zaproponowali mi 6,500 pln,
wyprowadzcie mnie z blędu ale chyba za te kasę można zrobić ładne turbo



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » czw kwie 07, 2005 18:34

za te kase to teraz mozna kupic juz auto :)



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » sob kwie 09, 2005 09:16

tomek35 pisze:projekt z elektrycznym kompresorem chyba upadl niestety
co innego AT2000 pisze w reklamach , a co innego rzeczywistość
za doładowanie 0,3-0,4 bara zaproponowali mi 6,500 pln,
wyprowadzcie mnie z blędu ale chyba za te kasę można zrobić ładne turbo
A ty co taki zdziwiony, był czas przywyknąć przecie. :grin:
Fakt, Kompresor to droga zabawka. Ale w pełni uniwersalna. Coś za coś.
Za doładowanie 0,6 - 0,8 bara (Kompresor Rotrexa) śpiewają 10.000. :kac: :kac: :kac:
Może oszalałem, ale już zbieram kasę. :jezor:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Simonmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn mar 28, 2005 20:50
Lokalizacja: Zdolnyśląsk

Post autor: Simonmk2 » ndz kwie 10, 2005 16:33

MAM pytanko:
Mam turbine od passata 130km TDI.
Chciałem wsadzic ją do mojego mk II (1.8 silnik GX 90 ps)
Co trzeba przerobic żeby ta turbina pasowała ????
Z GÓRy DZIĘKI !!! :pub:



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » ndz kwie 10, 2005 21:47

simonmk2 pierwsze co to kolektor, no i nie wiem jak w pasatach tdi ale w golfach mk III 110 to juz byly turbiny ze zmienna geometria, a z tym moze byc problem z wysterowaniem. reszta to chyba napisana jest w tym watku
pzdr g



Simonmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn mar 28, 2005 20:50
Lokalizacja: Zdolnyśląsk

Post autor: Simonmk2 » ndz kwie 10, 2005 22:10

Ta jest ze zmienną geometrią również,
pochodzi z passata B6
Kolektor to wiem że trzeba zmienić ,ale jak z resztą???



Simonmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn mar 28, 2005 20:50
Lokalizacja: Zdolnyśląsk

Post autor: Simonmk2 » ndz kwie 10, 2005 22:11

Jakie ona może mieć doładowanie???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości