Skrzynia do golfa z silnikiem ABF

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

drzewko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 19, 2006 23:56
Lokalizacja: Poznań

Skrzynia do golfa z silnikiem ABF

Post autor: drzewko » czw lut 22, 2007 16:45

Kumpel ma problem gdyż dysponuje 2 skrzyniami od corrado g60 i od vr6 na której skrzyni auto bedzie sie szybciej rozpędzać?



Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » czw lut 22, 2007 17:10

jeśli chodzi o silnik ABF, to z tych dwóch skrzyń podejdzie tylko ta od g60. VR6 ma już zupełnie inną skrzynię, żeby podpasować to rzeźbić trzeba strasznie. a i tak ABF na skrzyni od g60 powinien w miarę dobrze przyspieszać.


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
MarJuti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt maja 19, 2006 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: MarJuti » czw lut 22, 2007 17:14

wstaw jedna, przejedz sie na hamownie, wstaw druga i znowu hamownia. porownaj wykresy i saqm bedziesz wiedzial :D
pzdr!


[...]

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw lut 22, 2007 17:59

MarJuti pisze:wstaw jedna, przejedz sie na hamownie, wstaw druga i znowu hamownia. porownaj wykresy i saqm bedziesz wiedzial :D
pzdr!
a :kac: :kac: od vr6 nie pasi do 4 cylindrowego bloku, to jak ma przejechac sie

[ Dodano: Czw Lut 22, 2007 5:00 pm ]
m3tal pisze:jeśli chodzi o silnik ABF, to z tych dwóch skrzyń podejdzie tylko ta od g60. VR6 ma już zupełnie inną skrzynię, żeby podpasować to rzeźbić trzeba strasznie. a i tak ABF na skrzyni od g60 powinien w miarę dobrze przyspieszać.
czy tak duzo to nie wiem, nie jest to wiekszy problem dopasowac skrzynie z vr6 do 4 cylindrówki


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
MarJuti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt maja 19, 2006 19:39
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: MarJuti » czw lut 22, 2007 19:28

Borys pisze:
MarJuti pisze:wstaw jedna, przejedz sie na hamownie, wstaw druga i znowu hamownia. porownaj wykresy i saqm bedziesz wiedzial :D
pzdr!
a :kac: :kac: od vr6 nie pasi do 4 cylindrowego bloku, to jak ma przejechac sie
aj tam szczegoly ;p


[...]

drzewko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 19, 2006 23:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: drzewko » czw lut 22, 2007 20:11

Nie nie obie skrzynie wygladaja idealnie tak samo jedna jest ponoc od g60 a druga nie od vr6 tylko seryjna z ibizy gti w kazdym razie roznia sie przelozeniami. Moja pomyłka.

W kazdym razie ibiza GTI i taka ibiza jak ja mam cupra maja te same skrzynie i na poszczegolnych biegach mam predkosci:

1 - 60
2 - 110
3 - 160
4 - 200
5 - 250

(to bylo sprawdzane na chamowi)

A teraz skrzynia z corrado z symulacji programu ma niby takie predkosci na poszczegolnych biegach:

1 - 45
2 - 85
3 - 135
4 - 185
5 - 220

Wiec mysle ze na skrzyni z g60 auto powinno lepiej przyspieszac czy sie myle?



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw lut 22, 2007 21:55

drzewko pisze:Wiec mysle ze na skrzyni z g60 auto powinno lepiej przyspieszac czy sie myle?
Nie mylisz sie



Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » pt lut 23, 2007 14:51

olozwirski pisze:drzewko napisał/a:
Wiec mysle ze na skrzyni z g60 auto powinno lepiej przyspieszac czy sie myle?

Nie mylisz sie
dokładnie. krótsze przełożenia = mniejsze obciążenie silnika = lepsze przyspieszenie. przynajmniej teoretycznie. bo poza tym pozostaje jeszcze dopasowanie przełożeń w skrzyni do charakterystyki silnika. a wykresy z hamowni abf-a i g60 mogą się nieco różnić...


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pt lut 23, 2007 22:33

pytanie teraz ile uzyskasz przyspieszenia na zmianie skrzyni?? jesli robisz to na wyscigi tylko a do jazdy na codzien chcesz miec jak miales to kup sobie jakies lekkie 13-14 na przodzik z cienka oponka i uwiez ze skrucisz sibie meke :) no i wywal cos ze srodka przy malych mocah dziala niesamowicie :hehe:



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pt lut 23, 2007 22:51

jesli chodzi o osiagi to najlepsza skrzynia do ABFa to skrzynia na wodziki 2Y i nic jej nie zastąpi, no chyba ze jakas skladanka.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » ndz lut 25, 2007 17:13

GTO pisze:jesli chodzi o osiagi to najlepsza skrzynia do ABFa to skrzynia na wodziki 2Y i nic jej nie zastąpi, no chyba ze jakas skladanka.
Czy 2Y to skrzynia o takich przełożeniach? :
2Y 020 5-Gang 02/86-10/91 1)3,455 2)2,118 3)1,444 4)1,129 5)0,912 gł:3,667

Jak dla mnie to główne troche za długie :roll:



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn lut 26, 2007 09:49

nie pamietam przelozen, na 5 biegu predkosc maksymalna na oponach 195/50/15 wynosi 218km/h przy ograniczniku ustawionym na 7000RPM.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pn lut 26, 2007 21:51

ja mam skrzynie FM z I GTI w II GTI 16v i jak narazie daje rade, przejezdziła cały sezon w KJS-ach więc moze ta będzie Ci odpowiadać.Max prędkośc to jakieś 200km/h. Jest to najkrótsza skrzynia i chyba najbardziej odpowiednia żeby skrócić przełożenia w 16V, ja niemiałemz nią zadnych problemów.

a jak z wytrzymałośćią skrzyni 2Y słyszałem różne opinie???


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości