Może wciskania w fotel byś nie miał, ale na pewno byś poczuł dużą różnicę. Aczkolwiek najrozsądniej byłoby chyba dopiero wymienić silnik jak twój już się kończyGrald pisze:KILKU KILO WIĘCEJ - toż to sbrodnia. Ja sam się zastanawiam czy nie zrzucić paru dla choćby wrażenia lepszego przyspieszenia
Bo ja bym ściał tylko trochę wcisku w fotel
Rasowanie 14 - latka z ikrą - GOLF 1.6 GTD (silnik JR)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
przy tym silniku (JR)jak dodasz intera to da ci rzekomo 10ps ale tylko i moment ci wzrosnie ze 133nm do 153nm czyli elastycznosc ci sie poprawi i leciutko v-max na przyspieszeniu duzo nie zzyskasz.SB to rozwiniecie silnika JR ma inna pompe wtryskowa ty masz Boscha a tam jest CAV roznia sie troche od siebie ale problemu z zalozeniem niebylo by.problem bedzie jak bedziesz chcial wsadzic inna turbine ktorej lozysko jest chlodzone woda w JR turbo jest chlodzone tylko olejem w SB woda i olej.takze jest problem.najlepiej jak przedmowcy ci napisali wymien na tdi.najlepszy wybor i spokojnie wejdzie do mk2.1.9td niezawracal bym sobie glowy 75km tylko 5km wiecej nieodczul bys tej roznicy jedynie elastycznosc.kombinuj to cos wyżeźbisz
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
1,6 TD z intercoolerem są w sumie dwa silniki RA i SB. czy ktoś wie czym się różnią?
Pompa wtryskowa w tych silnikach pownna być Boscha. CAV była montowana w silnikach przed 87 (musiał bym to sprawdzić w książce) oczywiście były wtedy też montowane pompy Boscha.
Proponuję dożucić intercoolera, podnieść ćisnienie na turbinie oraz zwiększyć dawkę paliwa - autko bedzie kopcić przy wciskaniu gazu do oporu tego nie da sie uniknąć ale operując do tak 3/4 powinno być ok.
Bawiłem się kiedyś z dawką w zwykłym 1.6 D autko bardzo fajnie reagowało na wciśnienie pedału gazu ale dymek i wieksze spalanie wiązało sie z tym.
Teraz mam autko 1.6 TD ale silnik 1V (44KW), planuję tu zmienić pompe wtryskową od JR, SB(RA) lub AAM, wstawić intercoolera (rozwiążanie fabryczne trochę mi nie pasuje, zastanawiam się nad czymś innym) oraz przeprowadzić regulacje jak pisałem wyżej. Narazie zbieram części a wiosną coś się pokombinuje.
A jak już silnik padnie to TYLKO TDI.
Pompa wtryskowa w tych silnikach pownna być Boscha. CAV była montowana w silnikach przed 87 (musiał bym to sprawdzić w książce) oczywiście były wtedy też montowane pompy Boscha.
Proponuję dożucić intercoolera, podnieść ćisnienie na turbinie oraz zwiększyć dawkę paliwa - autko bedzie kopcić przy wciskaniu gazu do oporu tego nie da sie uniknąć ale operując do tak 3/4 powinno być ok.
Bawiłem się kiedyś z dawką w zwykłym 1.6 D autko bardzo fajnie reagowało na wciśnienie pedału gazu ale dymek i wieksze spalanie wiązało sie z tym.
Teraz mam autko 1.6 TD ale silnik 1V (44KW), planuję tu zmienić pompe wtryskową od JR, SB(RA) lub AAM, wstawić intercoolera (rozwiążanie fabryczne trochę mi nie pasuje, zastanawiam się nad czymś innym) oraz przeprowadzić regulacje jak pisałem wyżej. Narazie zbieram części a wiosną coś się pokombinuje.
A jak już silnik padnie to TYLKO TDI.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
1.9TD 75 Km to AAZ nie AAM. On nie ma 1.6TDI. A co do opłat to ja bym po prostu zrobił swap i przebił numery Jeżeli chodzi o 1Z 90 KM to może być za dużo mieszania bo tam już jest elektronika(pompa sterowana komputerem itp.).chochoł pisze:1.9TD AAM 75Ps 1.6TDintercooler SB 80Ps
wolał bym zostać przy 1.6 ze względu na opłaty OC
zbyt mało sobą oferuje AAM jeśli sie bawić w SWAP-a to pokusić sie na 1Z 90 Ps z możliwością zawirusowania
dla sprawnego elektryka zaden problem z elektryka niebedzie dobry schemat i jazda.wiecej trudnosci bedzie gdy ktos z benzyny na diesla przerabia.zeczywiscie tak duzo wiecej sie zaplaci za roznice miedzy 1.6 a 1.9 ze lepiej kupic sieciowke na autobus i jezdzic tez td.przeciez masz tyle firm ubezpieczeniowych ze palma na glowie staje i rozne oferty.jest w czym wybierac
skoro jestes naprawde nowicjuszem to ja bym na twoim miejscy zazucil tylko intercooler i podkrecil dawke paliwa na pompie i juz bedzie o wiele lepije jechalo sam zobaczysz nie jedna penzynka za ttoba tylko churke zobaczy bo jak podkrecisz to mioze czasem troche przy kopcic jak dasz caly gaz ale efekt warty chmury :D pozatym co to za diesel bez chmury :D,wiec ja bym sie w TDI narazie nie pakowal,a to jest przerubka wmiare tania i prosta do zrobienia,intercooler jak dobrze znajdziesz to kupisz dosc tanio nawet za 200 dostaniesz zajebisty no i najlepiej dopasowac rury do tego przystosowane,JR to calkiem mocny motor tym bardziej ze mowisz ze ma tak malo najechane,to on jeszcze bedzie smigal a smigal,taki przebieg dla niego to on jest jak nowk prawie ze,znaczy zalezy jeszcze jak byl uztkowany...powidzenia ...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości