Projekt SWAP-u TDI

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Projekt SWAP-u TDI

Post autor: rhl » pn sty 15, 2007 21:36

chodzi mi po myśli takie cóś by na wakacje sprzedać swojego dieselka w mk3 i pójść na łatwiznę i rozglądać się za utrzymanym AFN-em, bądź pójść odważniej i zabrać się za jakiś swap.

Zainspirował mnie jeden z kolegów, który zaimplkował mk3 serducho z paska B5 o mocy 130ps, efekt super :D

Ja raczej za taki swap bym się nie brał, a jedynie chodzi mi po głowie taki pomysł by do audika b4 w wersji kombi (te autko podoba mi się tak że ciężko to wyrazić)
więc pomyslałem czy jeśli bym miał się na ten projekt zdecydować czy by to miało ręce i nogi, czyli rodzą się pytania:

1. czy gra warta świeczki
2. możliwość takiej modyfikacji, czy realne - jeśli tak to czy dużo ku temu przeszkód stanie na drodze
3. jakie fundusze trzeba mieć by spokojnie zacząć i robić pomały nie martwiąc się czy starczy
4. jakie wrażenia mogą być po udany swapie, czy to będzie auto do jazdy i czy ta jazda będzie sprawiała radość (jaka różnica w stosunku do zwykłego 1.9 tdi seryjnego w tym aucie)
5. krótka piłka: myśleć o tym czy dać sobie spokój

pozdro



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 19, 2007 16:33

Do B4 spoko możesz pakować 19TDI 130 PD

ważane żeby dawca organów też był wzdłużnie silnik :)

Staszek wsadził do Audi coupe więc można :P



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » pt sty 19, 2007 22:58

http://allegro.pl/item155566264_audi_qu ... 70_ps.html
rozmawiałem z tym kolesiem i mówi że super efekt, ale jak możesz to napisz jeszcze w odpowiedzi na pozostałe pytanka, co osobiście o tym sądzisz mając samemu AFN-a ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 20, 2007 18:13

kosztów Ci nie podam... ale jeśli w tej bydzie był AFN seryjnie, to ja bym wolał wsadzić 5kPLN w ten silnik niz bawic się w swapa :P

wtedy możesz liczyć na 150km / 350 NM i cieszyć sie jazdą



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob sty 20, 2007 19:42

cowboy pisze:ale jeśli w tej bydzie był AFN seryjnie
Nie było... tdi quattro to dopiero A4 i to chyba bez szpery...
a właśnie napęd i sprzęgło w tym projekcie daje największy fun :)
Nie wspominając o skrzyni ;) Vmax ~160 ale przeciążenia jak w myśliwcu niezależnie od nawierzchni ;)



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » sob sty 20, 2007 21:26

w tej budzie nie było seryjnie AFN-a a jedynie 90KM motorek miał, no więc co sądzicie o tym, przeczytajcie z uwagą jeszcze raz mój pierwszy post bo nie chcę się powtarzać ;)



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob sty 20, 2007 21:48

rhl22 pisze:1. czy gra warta świeczki
2. możliwość takiej modyfikacji, czy realne - jeśli tak to czy dużo ku temu przeszkód stanie na drodze
3. jakie fundusze trzeba mieć by spokojnie zacząć i robić pomały nie martwiąc się czy starczy
4. jakie wrażenia mogą być po udany swapie, czy to będzie auto do jazdy i czy ta jazda będzie sprawiała radość (jaka różnica w stosunku do zwykłego 1.9 tdi seryjnego w tym aucie)
5. krótka piłka: myśleć o tym czy dać sobie spokój
Proszę...
1. W zależności od potrzeb... jeśli myślisz o poważnych mocach to warto.
2. Sam chcesz to robić?? przede wszystkim z mechaniki - silnik jest inaczej zawieszony, trochę kłopotów z rurami, i takie tam pierdoły (zakładam, że kupisz motor który leżał poprzecznie ze skrzynią, całą elektryką, pompą paliwa, zegarami i kompletnym osprzętem) do tego orurowanie+IC Ze wzdłużnym problemów jest "deczko" więcej
3. komplet j.w. + jakieś 3tys na drobne wydatki w zależności od tego co możesz zrobić sam a za jakie prace będziesz płacił :) Albo przywieź mi auto i 10kPLN a wyjedziesz Mk3 PD :)
4. Porównanie ASZ i AFN?? Już w serii różnica jest znacząca ale prawdziwa przewaga tego pierwszego ujawnia się kiedy zechcesz więcej mocy - jest duuużo taniej, duuuuużo mocniej i dużo bezpieczniej.
5. Sam sobie odpowiedz :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości