golf III gti ABF

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

golf III gti ABF

Post autor: Kenaj » wt sty 02, 2007 00:33

Witam!
Nareszcie moge się pochwalić tym co nakombinowałem. Droga była długa.
Początkowo ( w maju 2006) w swoim ABF'ie zafundowałem wałki od Świątka. dawką paliwa sterował SMT6. Wydech wykonałem w EL-TEC'u wraz z dolotem, Spolerowałem i wygładziłem kanały w głowicy i kolektorze dolotowym. Uzyskane wyniki nie były wystarczająco zadowalające 177KM & 204Nm.
Przyszedł czas na drugi etap( pażdziernik 2006 ).
Wałki poszły na półeczke. Wykonałem kolektor wydechowy pod turbinke KKK K24
( jakiś wynalazek, kompresja K24, reszta zupełnie co innego ale KKK ), zamontowałem intercooler od Iveco ( tak jak większość małym kosztem :) ), odprężyłem silnik, stosując grubszą przekładke do uszczelki pod głowice. Uszczelke zakupiłem metalową od KR'a. Udało mi się w ten sposób uzyskać stopień sprężania żędu 9.3:1. Wykonałem orurowanie z kwasówki. Wydech zrobiłem właściwie od podstaw 2.5" kompletny przelot. Dawką nadal steruje SMT6. Dodatkowo zastosowałem MBC na którym jest ustawione ciśnienie 0.8 bara. Nie jest to ciśnienie do jazdy na codzień. Turbina pompuje tyle, kiedy naciśne zmyślny guziczek w szoferce. Na codzień mam doładowanie rzędu 0.6 bara. Paliwa było troche za mało, więc zastosowałem dodatkowe wtryskiwacze, po każdym na cylinder. O odpowiednią ilość paliwa dba pompa paliwa firmy Walbro 255. Niestety nie mam wykresów z hamowni, bo jeszcze na niej nie byłem. Pojawię się na niej,żeby oststecznie wyrególować samochód.
Droga była długa, włożyłem w ten projekt wiele pracy, to co mogłem robułem sam lub z pomocą kolegi, z którym spawaliśmy dolot i wydech. O kosztach raczej mówił nie będę. Przestałem liczyć na 5 tys zł. Za to frajda z jazdy niesamowita.
Czytałem kiedyś na forum, że ABF na turbo nie jeździ. Była to jakaś bzdura!!
Jak tylko będę miał wykresy to załącze linki!!
pzdr wszystkich!!!!



Awatar użytkownika
PIOTR5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 28, 2005 03:11
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: PIOTR5 » wt sty 02, 2007 02:25

gratuluje powodzenia w kolejnych modach czekamy na wykaz z hamowni


Było mk1Cl.Mk2CL.MK2GLMK2GTIF&IMK3GT JEST MK3GTI Edytion Zawsze było i Bedzie VW

Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » wt sty 02, 2007 03:45

widzialem na zywo :) projekcik piekny wrazenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. rowniez czekam na wykres z hamowni.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » wt sty 02, 2007 06:28

kto takie głupoty pisał ze ABF na turbinie nie jezdzi ?
każdy silnik pojedzie na turbinie jesli jest odpowiednio pod to przygotowany.

powodzenia w dlaszych modyfikacjach


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 02, 2007 16:13

A ile cię skrobnęli za wydech ??



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » wt sty 02, 2007 17:45

TAZ, pisal ze sam robil... chyba ze cos zle zrozumialem...


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt sty 02, 2007 19:21

wydech robiłem sam. Wyniósł w miare przyzwoicie. Kupiłem dwa tłumiki przelotowe za 160zł każdy, 2 metry rury za 120zł i 4 kolanka za 25zł każde. Razem wyniosło mnie to niecałe 600zł. Kompletnie po kosztach, ale spełnia swoje zadanie w 100%. W prawdzie dołoże jeszcze jeden tłumik, bo póki co troche mnie męczy odgłos, a chciałbym słyszec wyłącznie odgłosy z pod maski:)
pzdr



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: golf III gti ABF

Post autor: kkk13 » śr sty 03, 2007 00:36

[ Dodano: Wto Sty 02, 2007 11:37 pm ]
Kenaj pisze: Uszczelke zakupiłem metalową od KR'a. Udało mi się w ten sposób uzyskać stopień sprężania żędu 9.3:1.
Gratuluje zapału, mnie także chodzi po głowie zaturbiebie ABFa,leży u mnie taki zapasowy,kompletny zdrowizna, pod stołem w garażu, z tymże zastanawiam się nad odprężeniem.. Z czego tłoki dopasować, evolution ma jakies do sprzedania za 1600zeta pod turbo z 9A ale takie chyba nie pasują do ABFa, czy się mylę?? A co do wtryskiwaczy, czy nie lepiej było zamiast dokładać po jeszcze jednym,zamienić na coś mocniejszego, np od G60 lub od S2?? Jeszcze raz gratki, powodzenia w dalszych modsach.. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » śr sty 03, 2007 00:55

zapewne byłoby to lepsze rozwiazanie. Problem jest tego typu, że nie chciało juz mi się robić listwy paliwowej i nie mogłem się w żadne sposób dowiedziec jakie tam wtryski podejdą. Takie z G60 za małe. Teraz mam wydajnośc około 400ccm, a koszty zrobienia takiego patentu to ok 200zł. Słyszałem, że psuja tłoki od S2, bo jeżlei pasują do KR'a to do ABF'a też( tak przypuszczam, tak mi powiedział jeden człowiek, który zna się na takich przeróbkach)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr sty 03, 2007 01:03

Kenaj pisze:zapewne byłoby to lepsze rozwiazanie. Problem jest tego typu, że nie chciało juz mi się robić listwy paliwowej i nie mogłem się w żadne sposób dowiedziec jakie tam wtryski podejdą. Takie z G60 za małe. Teraz mam wydajnośc około 400ccm, a koszty zrobienia takiego patentu to ok 200zł. Słyszałem, że psuja tłoki od S2, bo jeżlei pasują do KR'a to do ABF'a też( tak przypuszczam, tak mi powiedział jeden człowiek, który zna się na takich przeróbkach)
no nie pasuja tłoki z s2/s4 do abf chyba ze z 2.3, do kr/pl/pg i innych 1.8 tak ale do 2.0 nie, zobacz sam w etce dlaczego,


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
bacco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
Kontakt:

Post autor: bacco » śr sty 03, 2007 15:07

Kenaj masz moze ta walki do sprzedania bo ja chcialbym lekko swojego ABF'a po pałerowac myslalem wlasnie o takich walkach i jakims chipie tylko nie wiem czy ma to sens czy lepiej kupic mk4 z 1.8 T :) a jak miales te walki to jak sie dol spisywal :?:
Pozdrawiam i respect za wytrwalosci i decyzje na uturbienie ABF'a :)


[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » śr sty 03, 2007 15:11

wałki juz sprzedałem:) co do charakterystyki, to całkiem sympatycznie sie zachowywał silnik. juz przy 3 tys obr do dyspozycji było 180Nm, a od 1,5 tys silnik dysponował momentem rzędu 140Nm i rósł znacznie.



fuldi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1313
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 20:46
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: fuldi » śr sty 03, 2007 15:56

No no jestem pod wrazeniem :bajer: :bajer: :bajer:



Awatar użytkownika
bacco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
Kontakt:

Post autor: bacco » śr sty 03, 2007 16:23

a mozna wiedziec ile za te walki dales :?: i co i jak musiales regulowac po ich zamontowaniu :?:


[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości