golf III gti ABF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Kenaj
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
- Lokalizacja: WB'andit / WF
- Kontakt:
golf III gti ABF
Witam!
Nareszcie moge się pochwalić tym co nakombinowałem. Droga była długa.
Początkowo ( w maju 2006) w swoim ABF'ie zafundowałem wałki od Świątka. dawką paliwa sterował SMT6. Wydech wykonałem w EL-TEC'u wraz z dolotem, Spolerowałem i wygładziłem kanały w głowicy i kolektorze dolotowym. Uzyskane wyniki nie były wystarczająco zadowalające 177KM & 204Nm.
Przyszedł czas na drugi etap( pażdziernik 2006 ).
Wałki poszły na półeczke. Wykonałem kolektor wydechowy pod turbinke KKK K24
( jakiś wynalazek, kompresja K24, reszta zupełnie co innego ale KKK ), zamontowałem intercooler od Iveco ( tak jak większość małym kosztem ), odprężyłem silnik, stosując grubszą przekładke do uszczelki pod głowice. Uszczelke zakupiłem metalową od KR'a. Udało mi się w ten sposób uzyskać stopień sprężania żędu 9.3:1. Wykonałem orurowanie z kwasówki. Wydech zrobiłem właściwie od podstaw 2.5" kompletny przelot. Dawką nadal steruje SMT6. Dodatkowo zastosowałem MBC na którym jest ustawione ciśnienie 0.8 bara. Nie jest to ciśnienie do jazdy na codzień. Turbina pompuje tyle, kiedy naciśne zmyślny guziczek w szoferce. Na codzień mam doładowanie rzędu 0.6 bara. Paliwa było troche za mało, więc zastosowałem dodatkowe wtryskiwacze, po każdym na cylinder. O odpowiednią ilość paliwa dba pompa paliwa firmy Walbro 255. Niestety nie mam wykresów z hamowni, bo jeszcze na niej nie byłem. Pojawię się na niej,żeby oststecznie wyrególować samochód.
Droga była długa, włożyłem w ten projekt wiele pracy, to co mogłem robułem sam lub z pomocą kolegi, z którym spawaliśmy dolot i wydech. O kosztach raczej mówił nie będę. Przestałem liczyć na 5 tys zł. Za to frajda z jazdy niesamowita.
Czytałem kiedyś na forum, że ABF na turbo nie jeździ. Była to jakaś bzdura!!
Jak tylko będę miał wykresy to załącze linki!!
pzdr wszystkich!!!!
Nareszcie moge się pochwalić tym co nakombinowałem. Droga była długa.
Początkowo ( w maju 2006) w swoim ABF'ie zafundowałem wałki od Świątka. dawką paliwa sterował SMT6. Wydech wykonałem w EL-TEC'u wraz z dolotem, Spolerowałem i wygładziłem kanały w głowicy i kolektorze dolotowym. Uzyskane wyniki nie były wystarczająco zadowalające 177KM & 204Nm.
Przyszedł czas na drugi etap( pażdziernik 2006 ).
Wałki poszły na półeczke. Wykonałem kolektor wydechowy pod turbinke KKK K24
( jakiś wynalazek, kompresja K24, reszta zupełnie co innego ale KKK ), zamontowałem intercooler od Iveco ( tak jak większość małym kosztem ), odprężyłem silnik, stosując grubszą przekładke do uszczelki pod głowice. Uszczelke zakupiłem metalową od KR'a. Udało mi się w ten sposób uzyskać stopień sprężania żędu 9.3:1. Wykonałem orurowanie z kwasówki. Wydech zrobiłem właściwie od podstaw 2.5" kompletny przelot. Dawką nadal steruje SMT6. Dodatkowo zastosowałem MBC na którym jest ustawione ciśnienie 0.8 bara. Nie jest to ciśnienie do jazdy na codzień. Turbina pompuje tyle, kiedy naciśne zmyślny guziczek w szoferce. Na codzień mam doładowanie rzędu 0.6 bara. Paliwa było troche za mało, więc zastosowałem dodatkowe wtryskiwacze, po każdym na cylinder. O odpowiednią ilość paliwa dba pompa paliwa firmy Walbro 255. Niestety nie mam wykresów z hamowni, bo jeszcze na niej nie byłem. Pojawię się na niej,żeby oststecznie wyrególować samochód.
Droga była długa, włożyłem w ten projekt wiele pracy, to co mogłem robułem sam lub z pomocą kolegi, z którym spawaliśmy dolot i wydech. O kosztach raczej mówił nie będę. Przestałem liczyć na 5 tys zł. Za to frajda z jazdy niesamowita.
Czytałem kiedyś na forum, że ABF na turbo nie jeździ. Była to jakaś bzdura!!
Jak tylko będę miał wykresy to załącze linki!!
pzdr wszystkich!!!!
kto takie głupoty pisał ze ABF na turbinie nie jezdzi ?
każdy silnik pojedzie na turbinie jesli jest odpowiednio pod to przygotowany.
powodzenia w dlaszych modyfikacjach
każdy silnik pojedzie na turbinie jesli jest odpowiednio pod to przygotowany.
powodzenia w dlaszych modyfikacjach
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
- Kenaj
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
- Lokalizacja: WB'andit / WF
- Kontakt:
wydech robiłem sam. Wyniósł w miare przyzwoicie. Kupiłem dwa tłumiki przelotowe za 160zł każdy, 2 metry rury za 120zł i 4 kolanka za 25zł każde. Razem wyniosło mnie to niecałe 600zł. Kompletnie po kosztach, ale spełnia swoje zadanie w 100%. W prawdzie dołoże jeszcze jeden tłumik, bo póki co troche mnie męczy odgłos, a chciałbym słyszec wyłącznie odgłosy z pod maski:)
pzdr
pzdr
Re: golf III gti ABF
[ Dodano: Wto Sty 02, 2007 11:37 pm ]
Gratuluje zapału, mnie także chodzi po głowie zaturbiebie ABFa,leży u mnie taki zapasowy,kompletny zdrowizna, pod stołem w garażu, z tymże zastanawiam się nad odprężeniem.. Z czego tłoki dopasować, evolution ma jakies do sprzedania za 1600zeta pod turbo z 9A ale takie chyba nie pasują do ABFa, czy się mylę?? A co do wtryskiwaczy, czy nie lepiej było zamiast dokładać po jeszcze jednym,zamienić na coś mocniejszego, np od G60 lub od S2?? Jeszcze raz gratki, powodzenia w dalszych modsach.. Pozdrawiam.Kenaj pisze: Uszczelke zakupiłem metalową od KR'a. Udało mi się w ten sposób uzyskać stopień sprężania żędu 9.3:1.
- Kenaj
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
- Lokalizacja: WB'andit / WF
- Kontakt:
zapewne byłoby to lepsze rozwiazanie. Problem jest tego typu, że nie chciało juz mi się robić listwy paliwowej i nie mogłem się w żadne sposób dowiedziec jakie tam wtryski podejdą. Takie z G60 za małe. Teraz mam wydajnośc około 400ccm, a koszty zrobienia takiego patentu to ok 200zł. Słyszałem, że psuja tłoki od S2, bo jeżlei pasują do KR'a to do ABF'a też( tak przypuszczam, tak mi powiedział jeden człowiek, który zna się na takich przeróbkach)
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
no nie pasuja tłoki z s2/s4 do abf chyba ze z 2.3, do kr/pl/pg i innych 1.8 tak ale do 2.0 nie, zobacz sam w etce dlaczego,Kenaj pisze:zapewne byłoby to lepsze rozwiazanie. Problem jest tego typu, że nie chciało juz mi się robić listwy paliwowej i nie mogłem się w żadne sposób dowiedziec jakie tam wtryski podejdą. Takie z G60 za małe. Teraz mam wydajnośc około 400ccm, a koszty zrobienia takiego patentu to ok 200zł. Słyszałem, że psuja tłoki od S2, bo jeżlei pasują do KR'a to do ABF'a też( tak przypuszczam, tak mi powiedział jeden człowiek, który zna się na takich przeróbkach)
www.vrservice.pl
- bacco
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
- Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
- Kontakt:
Kenaj masz moze ta walki do sprzedania bo ja chcialbym lekko swojego ABF'a po pałerowac myslalem wlasnie o takich walkach i jakims chipie tylko nie wiem czy ma to sens czy lepiej kupic mk4 z 1.8 T a jak miales te walki to jak sie dol spisywal
Pozdrawiam i respect za wytrwalosci i decyzje na uturbienie ABF'a
Pozdrawiam i respect za wytrwalosci i decyzje na uturbienie ABF'a
[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości