1.8 16v gażniki czy cóś innego

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

1.8 16v gażniki czy cóś innego

Post autor: gulba » wt gru 12, 2006 19:59

Witam
Przeglądam właśnie forum i szukam info co najlepiej zrobić z zasilaniem silnika 1800 16v golf II. Chce poprawić osiągi silnika wiadomo remont głowicy, porting kolektorów, mam już wałki od KR. I teraz jest kwestia która mnie dręczy co z zasilaniem.
W garażu leżą dwa podwójne gażniki solex, drugi komplet na części, doradzcie czy warto instalować je, czy może lepiej zainstalować DIGIFANT-a.
Co da najlepsze wyniki ?????????????, za czym bedzie mniej problemów, gdzie wzrosnie najbardziej spalanie, niemówie o robocie bo przy jednym i drugim jest sporo. Jeżdze w KJS-ach


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: 1.8 16v gażniki czy cóś innego

Post autor: evolution » wt gru 12, 2006 21:06

gulba pisze:Witam
Przeglądam właśnie forum i szukam info co najlepiej zrobić z zasilaniem silnika 1800 16v golf II. Chce poprawić osiągi silnika wiadomo remont głowicy, porting kolektorów, mam już wałki od KR. I teraz jest kwestia która mnie dręczy co z zasilaniem.
W garażu leżą dwa podwójne gażniki solex, drugi komplet na części, doradzcie czy warto instalować je, czy może lepiej zainstalować DIGIFANT-a.
Co da najlepsze wyniki ?????????????, za czym bedzie mniej problemów, gdzie wzrosnie najbardziej spalanie, niemówie o robocie bo przy jednym i drugim jest sporo. Jeżdze w KJS-ach
najlepiej dzialaja dwa wydechy, co do zasilania, zdania jestem ze kjetronic jest lepszy od gaznikow, tylko jest problem z wykonaniem malego pojemnosciowo dolotu.... po tym mozna krecic silnik wysoko majac dosc duzo mocy z uwaga ze skrzynia powina byc krociotka najlepiej 4,8 glowne....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » wt gru 12, 2006 21:41

już kiedyś coś na ten temat było tutaj, tyle tylko, że to dotyczyło KR-a zasilanego z czterech gaźników. i wyszło na to, że moc może całkiem spora z tego wyjść, ale paliłoby to jak smok. ja osobiście popieram evolutiona - k-jetronic, ew. digifant byłby lepszy.


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » śr gru 13, 2006 20:19

no właśnie spalanie ma też duże znaczenie, z drugiej strony niezawodność układu kjetronic czy digifant jest napewno dużo lepsza niż gażników.
Okej to zaczynam być bardziej skłony pozostać przy mechanicznym wtrysku lub elektornicznym, teraz podajecie prosze jakie są koszty przerobienia na KJETRONIC I DIGIFANT ?????????????
ACHA mam silnik z oznaczeniem "PL" !!!!!!!!!!!!!


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » czw gru 14, 2006 21:25

PL Golf/Jetta 16V - KE-Jetronic
PL GLI/GTI/Scirocco (USA) - K-Jetronic
PL Passat (USA) - K-Jetronic
PL Scirocco 16V - KE-Jetronic
PL Toledo 16V - KE-Jetronic

wynika z tego, że jak masz PL-a, to już masz wtrysk... najprawdopodobniej KE-Jetronic, czyli to chyba wtrysk mechaniczny.

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:30 ]
a jesli chcesz to przerobić na Digifanta, to przede wszystkim musisz miec sam układ wtryskowy, komputer do tego i wiązkę. finansowo może Cię to trochę wynieść. ale ogólnie mogę nie mieć racji, bo nie jestem zbyt obeznany w tym temacie...

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 20:38 ]
tzn nie jestem nawet pewien, czy to sie w ogóle da zrobić. zagadaj do Borysa, GTO, evolutiona albo ygd, oni wiedzą na ten temat co nieco, a na pewno więcej niż ja.

[ Dodano: Czw Gru 14, 2006 21:32 ]
o, znalazłem coś na ten temat konkretnego:
http://vw2.info/vwforum/digi.html


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pt gru 15, 2006 09:56

przeglądałem forum i jakoś bardziej pasuje mi przerobienie mi mojej PL czyli KE-JETRONIC, na KR czyli KJETRONIC. Ale to jeszcze zobaczymy. Doradzie prosze co będzie lepsze ??????


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pt gru 15, 2006 13:17

do seryjnego 16v digi, itb i gazniki sa dobre w parze z hardcorowymi walkami.

mam testy 16v na seryjnym kolektorze 50mm i na ITB na ori wałkach i wiele roznicy nie ma , ITB wypada gorzej od dołu.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » pt gru 15, 2006 15:56

gulba pisze:bardziej pasuje mi przerobienie mi mojej PL czyli KE-JETRONIC, na KR czyli KJETRONIC
PL i KR różnią się nie tylko wtryskiem. jeszcze dochodzi układ wydechowy (KR kolektor wydechowy ma większą średnicę, no i chyba nie ma katalizatora, albo jest jakiś inny) - no i inny jest któryś z wałków, chyba wydechowy, ssące są takie same.... (albo na odwrót... :D). Ja bym PL-kę przerobił na KR-a z Digifizem. GTO, jakie by to mogło mieć parametry?


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pt gru 15, 2006 19:35

no własnie wałeczki by się przydały, już znalazłem od gościa wałki z golf silnika ABF, ponoć jakieś sportowe, powiedzie jak rozpoznać sportowy wałek od seryjnego ????
kolektor wydechowy ma już rurowy SUPERSPRINTA, także tu problem odpada.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt gru 15, 2006 22:13

Wałek sportowy ma grube krzywki i wysokie, a seryjny ma cienkie i ostre.



Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » pt gru 15, 2006 22:54

z ABF-a podejdą wałki do KR-a?


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » sob gru 16, 2006 00:26

byłem u gościa, normalnie kretyn i nic więcej, ręce mi opadły, dureń bo tylko tak można powiedzieć, ABF to on nawet niewie jak wygląda, pokazał mi silnik 1800 na jednym wałku i twierdził że ma dwa :bigok: a do tego był święcie przekonany że są sportowe bo " GOLF szedł jak burza !!!!!!!! ".Dobrze że ta wycieczka zabrała mi tylko 30 km. Ide spać

[ Dodano: Wto Gru 19, 2006 08:42 ]
Ponownie powraca temat mojej przeróbki. Wałek który miałem od KR poszedł w śmietnik, niepytajcie czemu :bigok:.
Szukam teraz gratów do przeróbki zasilania z PL na KR, co może zostać z PL ???. rozdzielacz może pozostać ? wtryski. Kompy to raczej napewno niebedą potrzebne.
Acha a czy głowica w KR jest inna ????


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » wt gru 19, 2006 14:14

głowica w KR jest taka sama jak w PL. tylko jeden z wałków jest inny (najprawdopodobniej wydechowy, jak już pisałem, ale nie mam 100% pewności...). a zawory itp. też są te same.


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt gru 19, 2006 17:03

m3tal pisze: a zawory itp. też są te same.
akurat sa inne..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości