[mk3 vr6] Jakie kąty kolanek stosować przy budowie dolotu

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

[mk3 vr6] Jakie kąty kolanek stosować przy budowie dolotu

Post autor: lawrai » śr gru 06, 2006 12:36

Witam , mam zamiar sam zbudować dolot powietrza do golfa III 2.8 vr6 . Moje pytanie brzmi , o jakich kątach kolanek użyć najlepiej ? . Czy jak zastosuje kąty 90 stopni to czy będzie jakaś różnica w dostarczaniu ilości tlenu do silnika czy może lepiej użyć kątów 90 i 120 ? bo ogólnie będą tylko dwa kolanka łączące rury . Jedno 90 stopni przy przepustnicy a drugie zaraz obok 120 . Hym nie wiem czy ktoś to potrafi sobie wyobrazić z mojego opisu ale jeżeli nie to załącze jakiś rysunek .


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [mk3 vr6] Jakie kąty kolanek stosować przy budowie dolot

Post autor: Borys » śr gru 06, 2006 13:36

lawrai pisze:Witam , mam zamiar sam zbudować dolot powietrza do golfa III 2.8 vr6 . Moje pytanie brzmi , o jakich kątach kolanek użyć najlepiej ? . Czy jak zastosuje kąty 90 stopni to czy będzie jakaś różnica w dostarczaniu ilości tlenu do silnika czy może lepiej użyć kątów 90 i 120 ? bo ogólnie będą tylko dwa kolanka łączące rury . Jedno 90 stopni przy przepustnicy a drugie zaraz obok 120 . Hym nie wiem czy ktoś to potrafi sobie wyobrazić z mojego opisu ale jeżeli nie to załącze jakiś rysunek .
u kolegi VR w ex MKIII było cos takiego

Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » śr gru 06, 2006 15:39

a on ta power rure ściągał z niemieckiego ebay ? czy robił sam ? bo wiem ze są takowe na ebay.de za 21 euro :/ i na przepustnicy trzymają się jedynie na jakimś gumowym przejściu . Chyba że może Kolega VR ma takową ruuure na zbyciu bo sprzedał auto lub coś innego . I właśnie zastanawiam się czy kupować już zrobioną na ebay czy lepiej zrobić ją samemu ? . Pozdrawiam :bigok:


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr gru 06, 2006 15:42

lawrai pisze:a on ta power rure ściągał z niemieckiego ebay ? czy robił sam ? bo wiem ze są takowe na ebay.de za 21 euro :/ i na przepustnicy trzymają się jedynie na jakimś gumowym przejściu . Chyba że może Kolega VR ma takową ruuure na zbyciu bo sprzedał auto lub coś innego . I właśnie zastanawiam się czy kupować już zrobioną na ebay czy lepiej zrobić ją samemu ? . Pozdrawiam :bigok:
była robiona na zamówienie u nas na miejscu, a gume na dolot w skepie ze sprzetem rolniczym zakupił, od nagrzewnicy Kombajna Bizon :grin: :grin: :grin: :grin:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
VR
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 356
Rejestracja: czw lis 04, 2004 11:28
Lokalizacja: B-stok
Kontakt:

Post autor: VR » śr gru 06, 2006 17:01

Borys pisze:
lawrai pisze:a on ta power rure ściągał z niemieckiego ebay ? czy robił sam ? bo wiem ze są takowe na ebay.de za 21 euro :/ i na przepustnicy trzymają się jedynie na jakimś gumowym przejściu . Chyba że może Kolega VR ma takową ruuure na zbyciu bo sprzedał auto lub coś innego . I właśnie zastanawiam się czy kupować już zrobioną na ebay czy lepiej zrobić ją samemu ? . Pozdrawiam :bigok:
była robiona na zamówienie u nas na miejscu, a gume na dolot w skepie ze sprzetem rolniczym zakupił, od nagrzewnicy Kombajna Bizon :grin: :grin: :grin: :grin:
nie ma sie z czego smiac bizon to solidna konstrukcja :grin: , rurka kosztowala mnie 90zl
Obrazek


[img]http://images38.fotosik.pl/50/69e61b6ae5a4bbde.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » śr gru 06, 2006 18:04

mozesz sobie policzyc wspolczynnik strat lokalnych w kolanku s=[0,131+0,163*(d/R)^3,5]*a/90st
gdzie :
d-srednica wew. rury
R-promien krzywizny kolanka
a-kat zakrzywienia kolanka
im mniejszy tym lepiej

wynik?
...bedzie taki ze kupisz kolanko 90st i z niego zrobisz taki kat aby wszystko sie pieknie zmiescilo tj na zdjeciach powyzej najlepiej jak zrobisz ja na podobienstwo oryginalnej by pojemnosci sie zgadzala i byla w srodku jak najbardziej gladka.Chyba ze chcesz sie pobawic w liczenie dolotu


TKD WTF

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » ndz gru 17, 2006 01:51

ok , Dzięki Chłopaki za pomoc . Napewno się przyda . Zabieram się do robienia dolotu sam :) . Jednak jak się samemu zrobi to największa satysfakcja będzie . Pozdro


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » czw gru 21, 2006 22:26

VR, jest jakis realny przyrost mocy dzieki temu


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
VR
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 356
Rejestracja: czw lis 04, 2004 11:28
Lokalizacja: B-stok
Kontakt:

Post autor: VR » pt gru 22, 2006 19:12

BARANMC1 pisze:VR, jest jakis realny przyrost mocy dzieki temu
nie wiem bo hamowalem auto juz z zalozona rurka, ale nie spodziewaj sie jekis super przyrostow, ja zeby uzyskac +20KM do rurki i stozka dolozylem glowice 2,9 (po portingu), przepustnice 2,9 i kolektor tez 2,9 wiec sama "power rura" za duzo ci nie da, u mnie power rura byla najtansza opcja, seryjną dolot mialem pociety a nowy w aso kosztowal ok 500zl


[img]http://images38.fotosik.pl/50/69e61b6ae5a4bbde.jpg[/img]

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pt gru 22, 2006 22:33

VR, wiem ze sama rura guzik da ale z wypolerowanym kolektorem i przepustnicą ,,moze z jakies 5osiołkow by było


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości