[MK2] 1,3NZ swap na 1,8 gti 16V Czesci ma teraz troche teori

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

[MK2] 1,3NZ swap na 1,8 gti 16V Czesci ma teraz troche teori

Post autor: wojtek_sari » sob lis 25, 2006 22:29

Witam po poszukiwaniach i funduszy i furaka wkoncu sie udalo:) zakupilem MK2 GTi 16V KR. Bedzie wsadzony do 1,3 NZ. Moje pytanie brzmi czego mam sie spodziewac, jakich niespodzianek przy montarzu zarowno silnika, skrzyni, chlodzenia, wydechu i elektryki? Na co sie przygotowac pozdraiwam i czekam na odpowiedzi


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob lis 25, 2006 23:36

...heh dobre pytanie... w sumie to ne wiem jak jest z mocowaniami silnika 1,3 ale chyba są inne..z resztą było już kiedyś na forum o tym... skrzynie masz od KR więć no problemo...

Chłodzenie to wiadomo trzeba dać większą chłodnicę tzn. od KR-ki tylko zwróć uwagę czy nie jest jakaś dziurawa zanim ją na dobre przykręcisz i podłączysz rury... Niestety moja była i jest dziurawa (choć miała być cała) a była kupiona od koleżki z tego forum.... no ale tak to bywa... aha niestety może Cię spotkać niespodzianka w postaci nieszczelnych przewodów od wody..na łączeniach z silnikiem i chłodnicą ..tzn. myślę tu o oryginalnych zaciskach VW (te samo zaciskajace) u mnie one w ogóle przestały trzymać i musiałem spuszczać płyn i dać narmalne opaski... więc może oszczędź sobie roboty i daj od razu opaski...

Wydech u siebie dałem w postaci dwóch ostatnich tłumików..bez kata..strumiennic itp itd... Zwróć uwagę jaką masz średnicę rury (min 50mm)... aha jeśli byś planował taki wydech jak ja to uważaj na ewentualną elastyczną złaczkę jaką połączysz portki z rurą... jak będzie za długa to (tak jak u mnie) cały wydech Ci się wygnie w dół i będziesz musiał go jakoś dodatkowo podwiązać gdzieś w okolicy takowej złączki...

A elektryka to nie wiem bo ja mam PL-kę i mam kłopoty jak chollercia... tzn.. kupiłem z braku innej opcji wybrakowaną wiązkę i musiałem rzeźbić... ale i tak w sumie utknąłem bo nie działa mi rozdzielacz paliwa...(nawet temat o tym założyłem) i mnie czeka mechanik..... a to wiadomo kasa i sporo zachodu z zaholowaniem nie jeżdżącego auta...

Plusem jak już pisałem jest ogromna wiedza jaką wyniesz robiąc samemu takie swapa... no może nie ogromna ale spora...

Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 26, 2006 00:19

tirsone, porob foty pod maska i wyslil szczegolowy opis objawow na maila... ciekawi mnie co robicie ze nie chca palic, to juz ze 4 wciagu miesiaca:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » ndz lis 26, 2006 10:07

tirsone, dzieki za odp :bigok: tlumik pojdzie caly bo w 1,3 jest chyba 30mm wiazke mam kompletna wiec elektrykarz powinien se dac rade:) A czy taki swapik naprwde mozna zrobic w domowych warunkach? mam troche wiedzy i duuuzo narzedzi, wyciagrke, i garaz a chetni do pomocy juz sa oplaca sie za to brac?


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
Patryyyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 19, 2006 13:14
Lokalizacja: Czosnów/Warszawa/Nowy dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Patryyyk » ndz lis 26, 2006 10:12

Jak masz na to ochotę TO TAK
czekamy na efekt i dokładną foto relację :P


[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224354[/url]

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/844/rrbaner.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lis 26, 2006 14:58

Patryyyk pisze:Jak masz na to ochotę TO TAK
Dokładnie.... podstawa to czas i chęci....jednyne co to pomyśl jak wyciągniesz silnik i wrzucisz nowy...tzn jak masz hak i taki mały podwieszany dźwig to będzie łatwiej... chyba..
ale najlepiej to wymontuj cały pas przedni to sobie go wyciągniesz w "poziomie" ...:)

[ Dodano: 26 Lis 2006 14:00 ]
evolution pisze:tirsone, porob foty pod maska i wyslil szczegolowy opis objawow na maila... ciekawi mnie co robicie ze nie chca palic, to juz ze 4 wciagu miesiaca:D
Porobię.... ale z fot to i tak gucio widać będzie bo to chyba bardziej machaniczny problem albo elektryczny...ale na dniach zrobię foty i Ci podeślę... btw.. dzięki za zainteresowanie


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
robson_wrc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob maja 20, 2006 16:18
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: robson_wrc » ndz lis 26, 2006 22:00

Witam
Też jestem w trakcie swapu z 1.3 NZ na 1.8 16v tylko że PL wszystko da sie zrobić samemu tylko potrzebny jest czas i chęci :helm: Aco do elektryki też byś dał rade sam tylko że jak nie jesteś orłem z elektryki to najlepiej by było jak ktoś by do ciebie podjechał z takim samym silnikiem żebyś mógł sobie pare rzeczy podpatrzeć... Ja też tak musze zrobić bo też mam troche wybrakowaną instalacje np: ucięte kable od sondy lambdy i od wtryskiwacza rozruchowego i jeszcze pare rzeczy więc bez podpatrzenia co i jak albo jakiegoś schematu też nie dam rady... Życze udanego swpu :jezor: Pozdro


MOC JEST BOGIEM,PRĘDKOSĆ NAŁOGIEM, NITRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWA :)

wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » ndz lis 26, 2006 23:35

robson_wrc, a kanal bzl ci potrzebny bo ja niestety zasypalem bo strasznie wody duzo bylo zly drenaz:(


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

phary
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:47
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: phary » pn lis 27, 2006 11:57

ja po przełożeniu wszystkiego a robiłem podobny swap to miałem problem z odpaleniem,poprostu zapalał i zaraz gasł powód był taki że pod sam.przy baku jest jedna pompa paliwa a w baku jest druga i one razem muszą wytworzyc odpowiednie ciśnienie żeby paliwko dobrze leciało,najlepiej jak przełożysz z całym przednim zawieszeniem to wtedy jest bajka,robiłem to na podwórku bez garażu i kanału-powodzenia



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn lis 27, 2006 12:26

phary, heheh 1,3 bylo baza?? czy cos wiekszego?? i ile Ci to zajelo?? caly przedni zawias bedzie przelozony i tyl tez bo jakos top trzeba zatrzymac:)


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości