Cześć
Wyjaśnijcie mi taką oto kwestię.
Skąd się biorą i co dokładnie ma wpływ na pofalowanie krzywej momentu i mocy na wykresach z hamowni ?
Często jest tak, że wjeżdżają dwa podobne samochody ale jeden ma te krzywe stabilne i gładkie a drugi mocno sfalowane (najczęściej falowanie jest większe w górnym zakresie). I samo to jeszcze mnie tak nie dziwi ile fakt, że często po chipie przybywa mocy i momentu ale brak jest wyraźnej zmiany w pofalowaniu tych krzywych. Do tej pory byłem przekonany, że tuner ma wpływ na to pofalowanie i może je bardziej lub mniej skorygować (wygładzić), co jest porządane. Niestety ostatnio patrząc na różne wykresy mam coraz większe wątpliwości...
A odrębną kwestią jest to, np. na wykresach v-techu krzywe momentu oraz mocy są zawsze ultra gładziudkie - jakie auto by nie było hamowane.
Czy to jest kwestia urządzeń pomiarowych ? Może na nich można ustawiać czułość czy coś w tym stylu i stąd te różnice ?
Prosze o wyklarowanie tej kwesti Dzięki
Przyklad:
pofalowanie krzywych momentu i mocy na hamowni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
pofalowanie krzywych momentu i mocy na hamowni
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
pofalowanie krzywych momentu i mocy na hamowni
To nie jest tak, "pofalowanie" tych krzywych wynika z dokładności pomiaru i sposobu generowania wykresu. Jedna firma wygeneruje ci gładziutki wykres, inna pozakrzywiany. U mnie też wyszedł pofalowany jak u ciebie. Dodatkowo myśle że w górnych partiach jest to bardziej widoczne, bo auto ma już sporawą prędkość na kołach wtedy i mogą wystąpić równe zakłócenia, drgania wynikające z obrotu rolek itp.
Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości