Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

burdas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob maja 17, 2014 20:18
Lokalizacja: Kutno

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: burdas » śr mar 18, 2015 12:25

Witam serdecznie !
Bardzo rzadko zakładam na forum posty, w sumie to jest mój drugi. Z reguły używam ''szukajki'' i znajduje to czego chce, od razu bądź w późniejszym terminie ale znajduje a jeśli nie tu to na innych forach, dlatego jeśli odgrzałem kotleta najmocniej przepraszam, ale widocznie znalazlem odpowiedź w stylu można, da się bez konkretów. Jeśli taki temat już był prosiłbym o link nie ma sensu pisać tego drugi raz szkoda czasu ale do rzeczy.
Otóż miałem okazje przejechać się golfem mk3 z silnikiem 1.8 ADD z wtryskiem digifant (wersja mexico). Wrażenia dość pozytywne, może to nie był demon prędkości ale dynamika i płynność jazdy była sporym zaskoczeniem, ładnie się wkręcał, był dość ''lekki'' jak na auto z założonymi szerokimi 16 calowymi laćkami :grin: . I tu się rodzi moje pytanie, gdyż posiadam golfa z silnikiem 1.8 AAM, w rodzinie odkąd wyjechał z fabryki (1991 rok), przebieg 168500 km. na chwile obecną, w moje ręce przekazany dwa lata temu, poważniejszych napraw brak ale wiadomo, że golf z tym silnikiem ani dynamika ani płynnościa nie powala. Pytanie jest następujące czy jest możliwość w mojej AAM'ce zmiany monowtrysku na wielowtrysk? Najprostsze rozwiązanie byłoby takie żeby kupić części od 1.8 add i przełożyć do mojego (tak mi się wydaje) ale rynek wtórny pozostawia wiele do życzenia to jak szukanie igły w stogu siana :rozpacz: . Czy można przełożyć digifanta bądź simonsa z gti? a może wtrysk z wersji 1.6 gt 101 KM dałoby radę? a może z jakiegoś seata?
I następne pytanie, które się rodzi , co muszę wymienić/zamienić/przerobić/przełożyć do swojego AAM oprócz kolektora, listwy wtryskowej i wtrysków żeby to miało ręce i nogi? Swap nie wchodzi w gre mam, sentyment do tego silnika i musi w tej budzie pozostać do końca. Z góry dziekuje za pomoc i przepraszam za jakiekolwiek braki, czy to w mojej wiedzy na temat takich rzeczy czy w niesprecyzowaniu tematu. Pozdrawiam



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: arturo936 » śr mar 18, 2015 13:47

Możesz głowicę z osprzętem z silnika 2e założyć. Wiadomo kolektor do wymiany ssący i wydech. W ssącym masz otwory na wtryski, jak pisałem głowice też do zmiany. Powinieneś tym sposobem ponad 100 koni mieć. Ale niech się wypowiedzą inni.



burdas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob maja 17, 2014 20:18
Lokalizacja: Kutno

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: burdas » śr mar 18, 2015 15:39

A co z kompem? raczej ten sam nie zostanie , z tego co znalazłem na corrado.pl to: "Układ wtryskowy oraz układ zapłonowy są podłączone do wspólnego elektronicznego urządzenia sterującego, która otrzymuje wszystkie informacje o chwilowym stanie silnika. Na podstawie tych informacji urządzenie wyznacza wielkość wtryskiwanej dawki paliwa, czas wtrysku oraz optymalne wyprzedzenie zapłonu''. Domniemam że elektronicznie urządzenie sterujące to właśnie ecu, czy chodzi o jakieś inne?



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: arturo936 » śr mar 18, 2015 19:25

Myślałem że to oczywiste że komp też do zmiany dlatego nie pisałem



burdas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob maja 17, 2014 20:18
Lokalizacja: Kutno

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: burdas » śr mar 18, 2015 22:54

sory :banghead: chcialem sie upewnic, z tego co wyczytałem o podnoszeniu mocy w aam, to wypadałoby zmienić głowice, wałki, kompa i wiązkę, do tego wtrysk digi z kolektorami listwą itd oraz tłoki z abs(tak słyszałem pewny nie jestem). Czekam aż mi ktoś to potwierdzi lub podpowie co jeszcze i zaczynam działać :grin: a i jedni piszą żeby wałek wziąć od 2e inni żeby od abs'a więc który?



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: arturo936 » czw mar 19, 2015 08:37

Głowicę zostaw z całym osprzętem, można powiedziać że to prawie swap :bigok: Wałek zostaw od 2e jest lepszy.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: bugalon » czw mar 19, 2015 08:44

Moim zadniem jak masz pewny silnik, to na początek po prostu zmień kolektory, układ paliwowy i elektronikę na takie z silnika 2E. Potem podczas wymiany rozrządu najbliższej wymień też wałek rozrządu na taki z 2E i to powinno juz sporo pomóc. Silnika ja bym nie otwierał, głowic tez bym nie podmieniał bo to zawsze ryzyko (nie wiadomo do konca co kupisz). Taki mod będzie po pierwsze bezpieczny a po drugie w pełni odwracalny jesli z czyms sobie nie będziesz mogl poradzic ze wzgledu na trudne do zidetyfikowanie awarie tego co możesz w używce kupić.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: arturo936 » czw mar 19, 2015 09:24

Powiedz mi jak ma on elektronike zmienić przecież aam to jednopunkt a 2e to wielopunkt, i by to działało potrzebna głowica z kolektorem ssącym



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: RasPL » czw mar 19, 2015 09:48

Beznadziejny mod gdyż.

1. Do wymiany cała góra silnika (głowcia kpl, kolektory, cała elektronika silnika)
2. Przyrost żadny, aam odprężony tłokami i pojemność 1.8
3. Wynik po zabiegu to okolice 98KM

Szkoda zachodu bo za kilka PLN więcej lepiej kupić normalny 2E kompletny.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

burdas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob maja 17, 2014 20:18
Lokalizacja: Kutno

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: burdas » czw mar 19, 2015 11:59

Wiem i zdaje sobie sprawę, że to mało rentowne w stosunku do mocy która może wzrosnąć i wiem, żę w tych pieniądzach jestem w stanie kupić słupek od gti ale jak już wspomniałem swap nie wchodzi w grę, ma zostać do samego końca, znalazłem takie ogłoszenie na allegro.pl:
http://allegro.pl/vw-golf-iii-3-1-8-90k ... 58895.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kupując go wystarczy, że przełożę kolektory, listwę,wtryski, kompa i wiązkę ? Będzie to już jeździło? aczkolwiek boję się o części zamienne dlatego się pytam czy istnieje inna możliwość montażu wielowtrysku :-( .
A gdybym w swoim silniku zmienił tak jak napisał bugalon układ paliwowy, kolektory a kompa oddał do przeprogramowania? Są przecież spece co wgrywają wirusy może i to by ogarneli



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: arturo936 » czw mar 19, 2015 12:04

Według mnie szkoda zachodu. Ten silnik mimo wtrysku ma tylko 90 koni. Pomyśl dlaczego, napewno przepustnica stopień sprężania i wałek



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: bugalon » czw mar 19, 2015 14:36

No tak, przeciez kanaly ssace inne - sorry jeszcze sie nie obudzilem dobrze :) Czapka oczywiscie do zmiany.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

burdas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob maja 17, 2014 20:18
Lokalizacja: Kutno

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: burdas » czw mar 19, 2015 15:24

No tak arturo936 ma tyle samo koni co abs, ale w porównaniu z nim bo tym i tym miałem okazje jechać jest bardziej dynamiczniejszy i żwawszy że się tak wyraże a różni się jedynie wtryskiem, jak na to jedyne różnica jest bardzo wielka :otepienie: . Jeśli jestem w stanie otrzymać taką samą charakterystykę jazdy bądź bardzo zbliżoną ryzykuje ten zachód :grin: . To jak głowica z całym osprzętem i kompem konieczna czy jakiś inny sposób się znajdzie ?:)



arturo936
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 30, 2010 08:13
Lokalizacja: pomiechówek

Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?

Post autor: arturo936 » czw mar 19, 2015 16:18

Według mnie łatwiej i szybciej zdiagnozujesz 2e w razie usterki. Ten silnik występował tylko na rynku amerykańskim u nas niewiele jest tego



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości