Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Witam serdecznie !
Bardzo rzadko zakładam na forum posty, w sumie to jest mój drugi. Z reguły używam ''szukajki'' i znajduje to czego chce, od razu bądź w późniejszym terminie ale znajduje a jeśli nie tu to na innych forach, dlatego jeśli odgrzałem kotleta najmocniej przepraszam, ale widocznie znalazlem odpowiedź w stylu można, da się bez konkretów. Jeśli taki temat już był prosiłbym o link nie ma sensu pisać tego drugi raz szkoda czasu ale do rzeczy.
Otóż miałem okazje przejechać się golfem mk3 z silnikiem 1.8 ADD z wtryskiem digifant (wersja mexico). Wrażenia dość pozytywne, może to nie był demon prędkości ale dynamika i płynność jazdy była sporym zaskoczeniem, ładnie się wkręcał, był dość ''lekki'' jak na auto z założonymi szerokimi 16 calowymi laćkami . I tu się rodzi moje pytanie, gdyż posiadam golfa z silnikiem 1.8 AAM, w rodzinie odkąd wyjechał z fabryki (1991 rok), przebieg 168500 km. na chwile obecną, w moje ręce przekazany dwa lata temu, poważniejszych napraw brak ale wiadomo, że golf z tym silnikiem ani dynamika ani płynnościa nie powala. Pytanie jest następujące czy jest możliwość w mojej AAM'ce zmiany monowtrysku na wielowtrysk? Najprostsze rozwiązanie byłoby takie żeby kupić części od 1.8 add i przełożyć do mojego (tak mi się wydaje) ale rynek wtórny pozostawia wiele do życzenia to jak szukanie igły w stogu siana . Czy można przełożyć digifanta bądź simonsa z gti? a może wtrysk z wersji 1.6 gt 101 KM dałoby radę? a może z jakiegoś seata?
I następne pytanie, które się rodzi , co muszę wymienić/zamienić/przerobić/przełożyć do swojego AAM oprócz kolektora, listwy wtryskowej i wtrysków żeby to miało ręce i nogi? Swap nie wchodzi w gre mam, sentyment do tego silnika i musi w tej budzie pozostać do końca. Z góry dziekuje za pomoc i przepraszam za jakiekolwiek braki, czy to w mojej wiedzy na temat takich rzeczy czy w niesprecyzowaniu tematu. Pozdrawiam
Bardzo rzadko zakładam na forum posty, w sumie to jest mój drugi. Z reguły używam ''szukajki'' i znajduje to czego chce, od razu bądź w późniejszym terminie ale znajduje a jeśli nie tu to na innych forach, dlatego jeśli odgrzałem kotleta najmocniej przepraszam, ale widocznie znalazlem odpowiedź w stylu można, da się bez konkretów. Jeśli taki temat już był prosiłbym o link nie ma sensu pisać tego drugi raz szkoda czasu ale do rzeczy.
Otóż miałem okazje przejechać się golfem mk3 z silnikiem 1.8 ADD z wtryskiem digifant (wersja mexico). Wrażenia dość pozytywne, może to nie był demon prędkości ale dynamika i płynność jazdy była sporym zaskoczeniem, ładnie się wkręcał, był dość ''lekki'' jak na auto z założonymi szerokimi 16 calowymi laćkami . I tu się rodzi moje pytanie, gdyż posiadam golfa z silnikiem 1.8 AAM, w rodzinie odkąd wyjechał z fabryki (1991 rok), przebieg 168500 km. na chwile obecną, w moje ręce przekazany dwa lata temu, poważniejszych napraw brak ale wiadomo, że golf z tym silnikiem ani dynamika ani płynnościa nie powala. Pytanie jest następujące czy jest możliwość w mojej AAM'ce zmiany monowtrysku na wielowtrysk? Najprostsze rozwiązanie byłoby takie żeby kupić części od 1.8 add i przełożyć do mojego (tak mi się wydaje) ale rynek wtórny pozostawia wiele do życzenia to jak szukanie igły w stogu siana . Czy można przełożyć digifanta bądź simonsa z gti? a może wtrysk z wersji 1.6 gt 101 KM dałoby radę? a może z jakiegoś seata?
I następne pytanie, które się rodzi , co muszę wymienić/zamienić/przerobić/przełożyć do swojego AAM oprócz kolektora, listwy wtryskowej i wtrysków żeby to miało ręce i nogi? Swap nie wchodzi w gre mam, sentyment do tego silnika i musi w tej budzie pozostać do końca. Z góry dziekuje za pomoc i przepraszam za jakiekolwiek braki, czy to w mojej wiedzy na temat takich rzeczy czy w niesprecyzowaniu tematu. Pozdrawiam
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Możesz głowicę z osprzętem z silnika 2e założyć. Wiadomo kolektor do wymiany ssący i wydech. W ssącym masz otwory na wtryski, jak pisałem głowice też do zmiany. Powinieneś tym sposobem ponad 100 koni mieć. Ale niech się wypowiedzą inni.
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
A co z kompem? raczej ten sam nie zostanie , z tego co znalazłem na corrado.pl to: "Układ wtryskowy oraz układ zapłonowy są podłączone do wspólnego elektronicznego urządzenia sterującego, która otrzymuje wszystkie informacje o chwilowym stanie silnika. Na podstawie tych informacji urządzenie wyznacza wielkość wtryskiwanej dawki paliwa, czas wtrysku oraz optymalne wyprzedzenie zapłonu''. Domniemam że elektronicznie urządzenie sterujące to właśnie ecu, czy chodzi o jakieś inne?
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Myślałem że to oczywiste że komp też do zmiany dlatego nie pisałem
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
sory chcialem sie upewnic, z tego co wyczytałem o podnoszeniu mocy w aam, to wypadałoby zmienić głowice, wałki, kompa i wiązkę, do tego wtrysk digi z kolektorami listwą itd oraz tłoki z abs(tak słyszałem pewny nie jestem). Czekam aż mi ktoś to potwierdzi lub podpowie co jeszcze i zaczynam działać a i jedni piszą żeby wałek wziąć od 2e inni żeby od abs'a więc który?
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Głowicę zostaw z całym osprzętem, można powiedziać że to prawie swap Wałek zostaw od 2e jest lepszy.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Moim zadniem jak masz pewny silnik, to na początek po prostu zmień kolektory, układ paliwowy i elektronikę na takie z silnika 2E. Potem podczas wymiany rozrządu najbliższej wymień też wałek rozrządu na taki z 2E i to powinno juz sporo pomóc. Silnika ja bym nie otwierał, głowic tez bym nie podmieniał bo to zawsze ryzyko (nie wiadomo do konca co kupisz). Taki mod będzie po pierwsze bezpieczny a po drugie w pełni odwracalny jesli z czyms sobie nie będziesz mogl poradzic ze wzgledu na trudne do zidetyfikowanie awarie tego co możesz w używce kupić.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Powiedz mi jak ma on elektronike zmienić przecież aam to jednopunkt a 2e to wielopunkt, i by to działało potrzebna głowica z kolektorem ssącym
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Beznadziejny mod gdyż.
1. Do wymiany cała góra silnika (głowcia kpl, kolektory, cała elektronika silnika)
2. Przyrost żadny, aam odprężony tłokami i pojemność 1.8
3. Wynik po zabiegu to okolice 98KM
Szkoda zachodu bo za kilka PLN więcej lepiej kupić normalny 2E kompletny.
1. Do wymiany cała góra silnika (głowcia kpl, kolektory, cała elektronika silnika)
2. Przyrost żadny, aam odprężony tłokami i pojemność 1.8
3. Wynik po zabiegu to okolice 98KM
Szkoda zachodu bo za kilka PLN więcej lepiej kupić normalny 2E kompletny.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Wiem i zdaje sobie sprawę, że to mało rentowne w stosunku do mocy która może wzrosnąć i wiem, żę w tych pieniądzach jestem w stanie kupić słupek od gti ale jak już wspomniałem swap nie wchodzi w grę, ma zostać do samego końca, znalazłem takie ogłoszenie na allegro.pl:
http://allegro.pl/vw-golf-iii-3-1-8-90k ... 58895.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kupując go wystarczy, że przełożę kolektory, listwę,wtryski, kompa i wiązkę ? Będzie to już jeździło? aczkolwiek boję się o części zamienne dlatego się pytam czy istnieje inna możliwość montażu wielowtrysku .
A gdybym w swoim silniku zmienił tak jak napisał bugalon układ paliwowy, kolektory a kompa oddał do przeprogramowania? Są przecież spece co wgrywają wirusy może i to by ogarneli
http://allegro.pl/vw-golf-iii-3-1-8-90k ... 58895.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kupując go wystarczy, że przełożę kolektory, listwę,wtryski, kompa i wiązkę ? Będzie to już jeździło? aczkolwiek boję się o części zamienne dlatego się pytam czy istnieje inna możliwość montażu wielowtrysku .
A gdybym w swoim silniku zmienił tak jak napisał bugalon układ paliwowy, kolektory a kompa oddał do przeprogramowania? Są przecież spece co wgrywają wirusy może i to by ogarneli
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Według mnie szkoda zachodu. Ten silnik mimo wtrysku ma tylko 90 koni. Pomyśl dlaczego, napewno przepustnica stopień sprężania i wałek
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
No tak, przeciez kanaly ssace inne - sorry jeszcze sie nie obudzilem dobrze Czapka oczywiscie do zmiany.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
No tak arturo936 ma tyle samo koni co abs, ale w porównaniu z nim bo tym i tym miałem okazje jechać jest bardziej dynamiczniejszy i żwawszy że się tak wyraże a różni się jedynie wtryskiem, jak na to jedyne różnica jest bardzo wielka . Jeśli jestem w stanie otrzymać taką samą charakterystykę jazdy bądź bardzo zbliżoną ryzykuje ten zachód . To jak głowica z całym osprzętem i kompem konieczna czy jakiś inny sposób się znajdzie ?:)
Vw Golf mk3 1.8 aam + digifant zamiast mono ?
Według mnie łatwiej i szybciej zdiagnozujesz 2e w razie usterki. Ten silnik występował tylko na rynku amerykańskim u nas niewiele jest tego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości