Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
A jak bardzo różni się głowica z 1.6 od mojej z 2.0? I gdzie tą różnicę widać najbardziej?
- Custom2Garage
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
- Lokalizacja: Kotlina
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
KoguT, a widziałeś jak ona jest zbudowana? kanały ssace są po jednej stronie zaś wydechowe po przeciwnej co daje spore możliwości, jak na głowice z małego silniczka.
Nie wiem nie mierzyłem jakie wymiary zaworów jak i kanałów. Ale patrząc na jej budowę takie wnioski mi się nasuwają.
Nie wiem nie mierzyłem jakie wymiary zaworów jak i kanałów. Ale patrząc na jej budowę takie wnioski mi się nasuwają.
Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Custom2Garage, to wiem że tak są kanały dolotowe i wylotowe. Tylko że głowica z mojego 2.0 ABA jest zbudowana w ten sam sposób. I wydaje mi się że w 2-litrówce są większe kanały.
Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
Do niej i tak dojdzie porting
Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
Do niej i tak dojdzie porting
- Custom2Garage
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
- Lokalizacja: Kotlina
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Na tych przekrojach widać gdzie są kanały a gdzie kanaliki, wieczorem poszperam na temat wielkości zaworów.
Może kształt kanałów jest lepszy (efektywniejszy)?
Wydechowy 32,9
Ssący 39,5
No i czapka z Audi jest łatwiej dostępna i pewnie tańsza w zakupie niż ABA
Może kształt kanałów jest lepszy (efektywniejszy)?
Wydechowy 32,9
Ssący 39,5
No i czapka z Audi jest łatwiej dostępna i pewnie tańsza w zakupie niż ABA
Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Custom2Garage, A jesteś w stanie podrzucić choćby na PW wielkości zaworów w poszczególnych głowicach?
Z tego co na VWVortexie wyczytałem to głowa z ABA jest lepsza od 2.0 8v z dolotem i wydechem z tyłu.
Z tego co na VWVortexie wyczytałem to głowa z ABA jest lepsza od 2.0 8v z dolotem i wydechem z tyłu.
- Custom2Garage
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
- Lokalizacja: Kotlina
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Średnio z uwagi na to, że moje poszukiwania wielkości wyglądają tak: Etka (dany model silnika) następnie google i porównanieKoguT pisze:A jesteś w stanie podrzucić choćby na PW wielkości zaworów w poszczególnych głowicach?
Głowica z ABA będzie lepsza niż przykładowa z 2E raz to, to że ma większe kanały, zarówno ssący jak i wydechowy. Zapewne będzie też miała lepszą wydajność termiczną jak i większe pole do popisu przy portingu.
Należy jednak pamiętać, że między kanałami ssącymi i wydechowymi są zawory o danej średnicy, które w cyklu pracy silnika przepuszczą daną ilość powietrza.
Kolejnym rozwiązaniem może być powiększenie zaworów ale to wiąże się z przeprowadzeniem odpowiednich obliczeń, do których jeszcze nie doszedłem
Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
I właśnie tutaj się zastanawiam nad pewną rzeczą.Custom2Garage pisze:większe pole do popisu przy portingu.
Dolot w ABA jest tak jak by jedną stroną pochylony i na poniższym zdjęciu widać że kanał jest tak jak by zabudowany z lewej strony (na powyższych przekrojach widać po dokładniejszym przyglądnięciu się).
A rzecz nad którą się zastanawiam to to czy mogę przy portingu zebrać ten materiał żeby kanał był symetryczny tak jak po lewej stronie?
- Custom2Garage
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
- Lokalizacja: Kotlina
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Uuu tego nie wiem, czemu jest tak to zbudowane, może konstrukcyjnie wymuszona taka budowa i w pobliżu znajduje kanał olejowy czy też wodny.
To pierwsze zdjęcie po portingu też jest ABA czy inna czapka?
To pierwsze zdjęcie po portingu też jest ABA czy inna czapka?
Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;
- Custom2Garage
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
- Lokalizacja: Kotlina
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Nie wiem, nie powiem Ci co i jak, bo nie znam konstrukcji głowy ABA.
Jak dla mnie te dwa ostatnie zdjęcia przedstawiają dwie różne głowice aczkolwiek mogę się mylić.
Jak dla mnie te dwa ostatnie zdjęcia przedstawiają dwie różne głowice aczkolwiek mogę się mylić.
Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Właśnie też zauważam różnice. Ponoć są dwa typy głowic, tzw OBDI i OBDII. W tej pierwszej niema tego pochylenia kanału a w OBDII jest.
Znalazłem cos takiego:
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... pment-blog" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj widać że wyleciała dziura do kanału wodnego.
Tylko nie doczytałem jaka to głowica.
Tutaj mamy przekrój standardowej głowicy (dolot i wydech z tyłu)
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... y-pictures" onclick="window.open(this.href);return false;
Znalazłem cos takiego:
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... pment-blog" onclick="window.open(this.href);return false;
tutaj widać że wyleciała dziura do kanału wodnego.
Tylko nie doczytałem jaka to głowica.
Tutaj mamy przekrój standardowej głowicy (dolot i wydech z tyłu)
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... y-pictures" onclick="window.open(this.href);return false;
- Custom2Garage
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
- Lokalizacja: Kotlina
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
Odnosząc się do informacji, które podałeś pewnie jest to ABA OBDIIKoguT pisze:tutaj widać że wyleciała dziura do kanału wodnego.
Tylko nie doczytałem jaka to głowica.
Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
I tu nasuwa się pytanie - ile i gdzie ściągnąć przy portingu?
Na pewno będzie spasowanie kanałów z kolektorami. Ale co dalej?
Na pewno będzie spasowanie kanałów z kolektorami. Ale co dalej?
- Custom2Garage
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw maja 02, 2013 10:13
- Lokalizacja: Kotlina
Komora spalania - modyfikacja (znacie ten sposób?)
jak dla mnie to 1:0 dla głowicy 1.6 ahl o której wcześniej była mowa.
Moje TD Quattro: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=599437" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości