Tdi w syncro/rallye?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Tdi w syncro/rallye?

Post autor: olozwirski » ndz wrz 03, 2006 18:53

Co trzeba by bylo zrobic ze skrzynia syncro zeby dalo sie jezdzic z silnikiem tdi? Jak rozumiem diesel na skrzyni od benzyny nie bedzie za dobrze jezdzil (Vmax). I teraz pytanko- czy da sie przelozyc sam srodek od oski np. 4T , zostawic przekladnie katowa i reszte napedu? Czy byly skrzynie syncro oryginalnie montowane z silnikami diesla?
Ostatnio zmieniony ndz wrz 03, 2006 23:25 przez olozwirski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » ndz wrz 03, 2006 19:48

olozwirski pisze:Czy byly skrzynie syncro oryginalnie montowane z silnikami diesla?
Z tego co mi wiadomo i co mówi mi madra oryginalna książka od Jetty MK2 to były takowe wersje.


Obrazek

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » ndz wrz 03, 2006 20:28

OLO a nie lepiej skrzynie z mk4 TDI 4motion odrazu wstawić ?


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz wrz 03, 2006 21:08

Lukas90b pisze:
olozwirski pisze:Czy byly skrzynie syncro oryginalnie montowane z silnikami diesla?
Z tego co mi wiadomo i co mówi mi madra oryginalna książka od Jetty MK2 to były takowe wersje.
Jakie oznaczenia ma ta skrzynia?
OLO a nie lepiej skrzynie z mk4 TDI 4motion odrazu wstawić ?
O ile pasuje, ciekawe jak ten mariaz sie bedzie mial do wisco i czy jest jakas roznica w przelozeniach. Zeby nie wyszlo ze sie spina caly czas.
Jest jeszcze opcja skrzynia z mkIII syncro tdi, tylko znowu niewiadomo co z wisco, pewnie by sie spinalo.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz wrz 03, 2006 22:18

olozwirski pisze:Jest jeszcze opcja skrzynia z mkIII syncro tdi, tylko znowu niewiadomo co z wisco, pewnie by sie spinalo
kolega ventil poodbno teraz pracuje nad takim projektem, poszukaj w dziale diesel

Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz wrz 03, 2006 23:29

zaprzal pisze:Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )
Niedopisalem wczesniej, chodzi o naped z rallye, powinien dac rade, w razie co mam na zapas. A silnik oczywiscie nie zostal by z seryjna moca.
Jeszcze jedno pytanie- czy da sie zostawic biegi a zmienic przelozenie w skrzyni i w ten sposob "wydluzyc" skrzynie



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn wrz 04, 2006 06:44

bedzie wszystko ok, chlopaki z CS mają w mk1 2.0TDI 4x4 i zapierda....


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn wrz 04, 2006 08:53

olozwirski pisze:
zaprzal pisze:Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )
Niedopisalem wczesniej, chodzi o naped z rallye, powinien dac rade, w razie co mam na zapas. A silnik oczywiscie nie zostal by z seryjna moca.
Jeszcze jedno pytanie- czy da sie zostawic biegi a zmienic przelozenie w skrzyni i w ten sposob "wydluzyc" skrzynie
Da sie cos takiego zrbic, musis miec 2 skrzynie, z kłądam ze robił byto na podstawe skrzyni z rallye, to z niej zostawiasz obudowy i różnicówkę (demontujesz koło zebate oryginalne)
przekładasz wszystkie graty ze skrzyni długiej oprocz różnicówki. zdejmujesz koło zebate i zakąłdasz na róznicówke od rallye. to tak po krotce .
i masz skrzynie syncro dłuuuuga

[ Dodano: Pon Wrz 04, 2006 8:54 am ]
olozwirski pisze:
zaprzal pisze:Jak jest z wytrzymaloscia takiego napedu w polaczeniem ze sporym momentem diesla? (zakładamy, że diesel nie bedzie seryjny i nie bedzie sie nim woziło teściowej do lekarza, nieco dynamiczniejsza jazda ;) )
Niedopisalem wczesniej, chodzi o naped z rallye, powinien dac rade, w razie co mam na zapas. A silnik oczywiscie nie zostal by z seryjna moca.
Jeszcze jedno pytanie- czy da sie zostawic biegi a zmienic przelozenie w skrzyni i w ten sposob "wydluzyc" skrzynie
Da sie cos takiego zrbic, musis miec 2 skrzynie, z kłądam ze robił byto na podstawe skrzyni z rallye, to z niej zostawiasz obudowy i różnicówkę (demontujesz koło zebate oryginalne)
przekładasz wszystkie graty ze skrzyni długiej oprocz różnicówki. zdejmujesz koło zebate i zakąłdasz na róznicówke od rallye. to tak po krotce .
i masz skrzynie syncro dłuuuuga


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn wrz 04, 2006 10:02

tylko skrzynia dawca powinna być tego samego typu 02A lub 02C. 4T się nie nadaje obudowa 020


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn wrz 04, 2006 10:31

Trochim pisze:tylko skrzynia dawca powinna być tego samego typu 02A lub 02C. 4T się nie nadaje obudowa 020
tak, ma byc taki samo typ,
jesli wodziki to na widziki druga jesli na linkach to na linkach


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pn wrz 04, 2006 12:35

olozwirski pisze: Jakie oznaczenia ma ta skrzynia?
Niestety nie mam takowej informacji. A poza tym to jest książka belgijska i nie umiem jej rozczytać :(


Obrazek

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn wrz 04, 2006 18:13

Czyli reasumujac albo 4motion, albo skrzynia rallye + srodek z diesla typ 02A/02C.
Gdzie wystepowaly skrzynie typu 02A, lub 02C? Diesel oczywiscie



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn wrz 04, 2006 21:35

02A to skrzynie 5 w TDI w mk3, np CYP w AFN-ie

możesz sprawdzić na http://www.doppel-wobber.de/

przeliczyłem kiedyś prędkości max dla mojego AFN-a i jeśli nie pomyliłem się w przełożeniu głównym to wygląda to tak

Silnik 1Z, AFN skrzynia CYP - przełożenie główne 3,389 typ 02A

bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,778 4500 23 37,0
2 2,063 4500 43 69,2
3 1,348 4500 66 106,2
4 0,967 4500 92 148,1
5 0,744 4500 120 193,1
5 0,744 3000 80 128,7

1 mila
1,609344

tylko nie jestem pewien czy przełożenie główne w CYP to 61/18 czy 60/19 ?

chyba najprościej wziąć organy z TDI synchro..

[ Dodano: Pon Wrz 04, 2006 21:35 ]
przeliczenia dla kół 195/50/15



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn wrz 04, 2006 21:55

cowboy pisze:chyba najprościej wziąć organy z TDI synchro..
Zdecydowanie tak, tylko skad je wziac i ile bedzie to kosztowac. Dziekuje wszystkim za wypowiedzi, stanelo na tym ze trzeba zakupic skrzynie od mkIII typ 02A o oznaczeniu ASD/CTN/CYP i pozenic ja ze skrzynka z rallye.
Tylko co ze sprzeglem...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości