Świece - dają efekt????

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Szeli
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: czw sty 27, 2005 21:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Szeli » pn lut 14, 2005 22:02

Ja do swojego zakupiłem ostatnio BERU Platinum (4 elektrodowe); jeszcze ich nie zamontowałem, zrobie to na wiosne jak okres zimowania sie skończy. Kumpel za moja poradą tez je kupił - zamontował w swoim VR6 i mówi, że poprawiła się kultura pracy silnika - na wolnych równiej pracuje. Każda nowa i dobra swieca będzie lepiej się sprawowała niż stara.
P.S.
W każdym silniku świece, przewody, filtry (powietrza i paliwa) to podstawa prawidłowej eksploatacji silnika.


6.7s 190HP VR6 2.9 by Szeli

Awatar użytkownika
Sknerus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: sob gru 18, 2004 18:53
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Sknerus » wt lut 15, 2005 17:13

ja w moim 1.4 lpg mam NGK i sprawuja sie bdb. kapitalna roznica w zimie.



flaszka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:11
Lokalizacja: Polska Małopolska

Post autor: flaszka » wt lut 15, 2005 20:36

Ja mam PN (bez LPG) i moge szczerze polecic swieczki Beru 4 i 3 elektrodowe, ze wszystkich testowanych swieczek(Iskra, Brisk, NGK) na tych autko pracuje naj ładniej.



Awatar użytkownika
kyfy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:47
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: kyfy » czw lut 24, 2005 16:45

Ja mam Briski i nie zamienię na żadne inne, na NGK była kupa. Jedno jest pewne : trzeba mieć wydajną instalację elektyczną. :goof:


Golf GTI Mk4 1.8T powered by TD05 12T GSR turbo

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1875464#1875464

367/458

flaszka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:11
Lokalizacja: Polska Małopolska

Post autor: flaszka » pt lut 25, 2005 15:25

Tak wydajna elektryka to podstawa, wracając do tematu świeczek to ma znajomego, który podróżuje G60 i jemu najlepiej autko śmiga na NGK. Krótko mówiąc to oprócz elektryki to jeszcze jest ważna sprawa typu silnika.



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pt lut 25, 2005 18:45

dokladnie swieczke trzeba dobrac indywidualnie nie ma zlotego srodka dla kazdej jednostki


kto hamuje ten przegrywa

Awatar użytkownika
piet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr sty 26, 2005 19:08
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: piet » śr mar 02, 2005 20:34

czytalem gdzies ze do silnikow zasilanych LPG podobno zalecane sa swiece jednoelektrodowe. czy ktos wie cos wiecej na ten temat? pytam bo chce u siebie wlasnie swiece wymienic a nie dawno zalozylem gaz.


Pozdrawiam
Piotrek

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » śr mar 02, 2005 21:21

jak dziaisj bylem na myjni to w poczekalni lezala gazetka Auto Swiat i byl akurat artykul o swiecach. i wyczytalem tam, ze do starszych samochodow powinno sie zakladac swiece 3 i 4 elektrodowe bo ma to zwiazek z przebiciami i gubieniem iskry. tez wlasnie mysle o kupnie nswiec i juz sam ie wiem co brac: albo NGK albo Brisk Silver (do LPG one sa). NGK sa drogie i sie boje wydac tyle jakby mialo nie dzialac potem


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt mar 28, 2006 19:42

Jak zalozylem u siebie Briski to przez trzy dni na "na zabke" jezdzilem ,juz mialem silnik rozbierac ale wystarczyla wymiana swiec na Iskry.Niepotrzebnie wydana kasa :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Świece - dają efekt????

Post autor: evolution » wt mar 28, 2006 20:54

guli pisze:Czy ktoś z szanownych forumowiczów zakładał tuningowe świece Brisk'a, te bez elektrod bocznych i czy zauważalna jest jakaś zmiana????
ta ja w jednym KR zalozylem... efekt wypalony tlok po 1500km.... lepiej sobie kable zalozyc wn z miedzianym rdzeniem pomaga okolo 3do 4 ps sprawdzone dynometem


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr mar 29, 2006 01:17

jak czytam niektóre posty to omało zfotela nie spadłem ze smiechu. swieca daje tylko i wyłącznie iskre. a iskra sama w sobie nie zwieksza mocy. to tak jak byś do dynamitu podłączył lont o grubosci 5 centymetrów zamiast 5mm a mimo wszystko wybuch będzie taki sam. co do marki swiec to jak sie nie sprawdzi to sie nie dowiesz ja teraz jezdze na kagerach 7zł sztuka dla porównania z boscha 80zł sztuka. mam je juz 4 miesiace i jakoś iskre dają tak jak nalezy


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Marlon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 20, 2006 21:21
Lokalizacja: Wwa/Wołomin

Post autor: Marlon » śr mar 29, 2006 14:34

Świece w silniku serynym albo prawie seryjnym (czyli bez nitro, turbo albo ekstremalnego doprężenia) powinno się moim zdaniem dawać takie, jak zaleca producent (tzn. ciepłota itp.) Do nitro powinny być stopień zimniejsze od serii.
Marka świec - to trudna dyskusja, ja jeżdżę (escortem) na platynowych NGK bo tylko takie albo oryginalne ford-motorcraft ten silnik akceptuje. W VW będzie to samo, świeca ma dawać dobrą iskrę i tyle.

Aha, weterani motoryzacji :lol: twierdzą że kiedyś brisk to była najgorsza kupa gorsza od iskry, potem czesi sobie wymyślili taką kampanie reklamowo - tuningową i stąd ten szał.



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » śr mar 29, 2006 14:46

Marlon pisze:Do nitro powinny być stopień zimniejsze od serii
Z kąd masz takie dane?
Czy chodzi ci o instalacje mokrą, suchą, a może z bezpośrednim wtryskiem.
Czy strzał 50KM, a może 400KM.
Nie można tego tak upraszczać, mogą być seryjne, stopień, albo i cztery stopnie zimniejsze, to zalezy od wielu czynników.
A poza tym, to z resztą się zgadzam.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Marlon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn mar 20, 2006 21:21
Lokalizacja: Wwa/Wołomin

Post autor: Marlon » śr mar 29, 2006 16:24

ml2210 pisze: Z kąd masz takie dane?
Czy chodzi ci o instalacje mokrą, suchą, a może z bezpośrednim wtryskiem.
Czy strzał 50KM, a może 400KM.
Nie można tego tak upraszczać, mogą być seryjne, stopień, albo i cztery stopnie zimniejsze, to zalezy od wielu czynników.
A poza tym, to z resztą się zgadzam.
Jasna sprawa. Seryjne świece raczej nie wydolą nawet przy +25KM i zaleca się już wymianę na zimniejsze. Zresztą do tego istnieją tabele producentów instalacji N2O, które mówią jakie świece zastosować.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości