9A + doładowanie

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

alig
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 07, 2006 14:36
Lokalizacja: Dolina scyzoryków

9A + doładowanie

Post autor: alig » sob sie 26, 2006 09:28

Siema !!

Mam kilka pytań odnośnie uturbania ów silnika:

1. Jak proponujecie odprężyc silnik ( bo spreżanie jest na poziomie 10.8 )
2. Jak proponujecie doprowadzić smarowanie do turbiny ( Garret T3 ), z tego miejsca kolo czujnika ciśnienia oleju oleju ? A odprowadzenie oleju do miski to poprostu zrobić dziurke w miscie i doprowadzic przewody ?
3. Założyc digi 1 czy digi 2 ?

Proszę także o wszelkie uwagi, porady, informacje. Stałem się z kumplem posiadaczem ów turbiny a silnik posiadam od kawałka czasu już...Zależy mi na doładowaniu 0,8 - 1 bar
Ostatnio zmieniony sob sie 26, 2006 14:06 przez alig, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sie 26, 2006 10:01

Dolina scyzoryków to mi się kojarzy tylko z moimi stronami. Co do doładowania na poziomie 0,8 - 1 bara to troche za dużo jak na seryjne bebechy. Tłoki musisz zmienić bo jak nie to silnik rozwalisz. Zasilanie kombinuj digi1 bo w nim nie ma przepływki, a co za tym idzie nie ma z nią problemów. Gdyby sprężanie obniżyć tylko do 9.0:1 to można by softa zapodać z ciśnieniem nie większym jak 0,5 bara. Na takim sofcie silnik powinien żyć dość długo.
Smarowanie można wziąść nawet z głowicy z czujnika temperatury oleju. Powrót można wwiercić do miski lub do bloku, zaraz nad miską.



alig
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 07, 2006 14:36
Lokalizacja: Dolina scyzoryków

Post autor: alig » sob sie 26, 2006 10:33

Tak, TAZ jestem z Twoich stron ale ostatnio dużo czasu przebywam w Wawie, możesz mi dać namiary na firme gdzie moge sobie sprawdzic ceny tlokow ( tomsonowie strona padla :/ ). Co do dmuchania 0,5 bara to w sumie na początek możebyć, T3 ma duży zapas więc z czasem, gdy zakuje sie silnik można zwiększyć doładowanie. Tylko czym go odprężyc ? Uszczelka pod glowice da rade ? czy coś jeszce. I jaki mniej wiecej moze byc przyprost mocy...

EDIT:

Od czego można by dopasować tłoki i korbowód żeby były mocniejsze ?? Śr. tłoka 82.5 ; skok 92.8



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sie 26, 2006 13:42

Jak chcesz tłoki to podjedź do Inter Carsu. Oni ci powiedzą ile kosztują tłoki. Koszt od 1600zł w góre. Odprężanie silnika to wyższa szkoła jazdy. Uszczelki grubsze zazwyczaj wykonuje się z miedzi z jakimiś dodatkami żeby miedź nie spłynęła i ładnie się odciskała.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » sob sie 26, 2006 13:58

coż bede ukrywał, ja wiem jak odprezyc, i inni wiedza, moze sie ktos podzieli informacją,
ja spadam na urlopa



jak byłes na majówce to widziałes te auko, prawie to co chesz zrobic u siebie tam jest
Obrazek
Obrazek
Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » sob sie 26, 2006 15:26

Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?




Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sie 26, 2006 19:23

Borys pisze:coż bede ukrywał, ja wiem jak odprezyc, i inni wiedza, moze sie ktos podzieli informacją,
ja spadam na urlopa



jak byłes na majówce to widziałes te auko, prawie to co chesz zrobic u siebie tam jest
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dolaczam sie do zdania BORYS'a. Sugeruje wiedzacym jak odprezyc nie mowic nic dokladnie.... jedynie co mozna powiedziec to tlokami, jakie usczelki i co dalej.... nic nie powiem:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz sie 27, 2006 00:38

Borys stwierdził, że może ktoś się podzieli tą informacją. Czy ty Evo będziesz samolubem ????



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sie 27, 2006 11:41

Nie bede samolubem... ja to juz kiedys pokazalem.... wystarczy poszperac:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz sie 27, 2006 16:06

gtx pisze:Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?
w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.

na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » ndz sie 27, 2006 16:36

Borys pisze:
gtx pisze:Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?
w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.

na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .
Na jakim poziomie masz stopien sprezania??



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz sie 27, 2006 21:36

gtx pisze:
Borys pisze:
gtx pisze:Doladujac taki silnik 0.5 lub 0.6 bara to na jakis sredni przyrost mocy mozna liczyc?
w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.

na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .
Na jakim poziomie masz stopien sprezania??
nie mam poecia, nikt nie liczył, ale odrezone kokretnie


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sie 27, 2006 22:16

Borys pisze:
gtx pisze:
Borys pisze: w scirocco odprezony silnik 16v mial ok 100KM po dolozeniu turbinki na oryginalnym sofcie z G i boost 0,4 bar wyszlo 186KM i 280Nm, pzy 4 tys rpm dalej hamownia nie zmierzyla.

na 1 bar jazdy juz nie mabo pali laka strasznie 1 i 2 .
Na jakim poziomie masz stopien sprezania??
nie mam poecia, nikt nie liczył, ale odrezone kokretnie
moje Cywile sa na stopniu 9,2 do 1 nie wiem czy BORYS zrobil tak jak ja robie i czy cos jeszce nie dlubnął
moj osobisty na stopniu 7,8 teraz


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości