swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: mk3mmz » pn sie 12, 2013 14:02

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość jak coś źle zrobię lub napisze :)

Mam kilka pytań odnośnie przekładki silnika do mojego mk3 96r jak w tytule z 1,4 na 2,0 2e. czytałem trochę na ten temat na forum ale większość postów jest na temat przekładki do mk2.

Sprawa wygląda tak. Mam do kupienia passata b3 z 93r. jako dawce, mój pomysł jest taki :)

1. wyciągam z passata wszystko silnik ze skrzynią, wiązka, komputer i wkładam to do mojego

2. wyciągam z passata j/w tylko z wózkiem pod silnikiem i jak wiadomo z zawieszeniem. Tu sie pojawia pytanie czy wózek z passata wejdzie do golfa????

Tyle na temat spraw mechanicznych:)

Następnie elektryka.
Wyczytałem na forum że przy przełożeniu wiązki zostają do podłączenia 3 kostki do skrzynki z bezpiecznikami :) no luzz cacy tylko że to w mk2 a jak będzie u mnie w mk3??



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: mk3mmz » ndz sie 18, 2013 20:24

Widzę że brak zainteresowania ale jak pozwolicie pociągnę ten temat dalej bo dawca można powiedzieć już jest więc tylko robota została i myślę że koło środy zacznę, może ktoś bedzie miał taki pomysł to znajdzie gotowy "schemat" przekładki :)



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: EnejVW » wt sie 20, 2013 10:06

Schemat masz taki sam jak przy każdej zmianie silnika w vw odkręcasz silnik wyciągasz i wkładasz inny(poszukaj bo jest tego dużo i nie musi być to akurat z 1.4 na 2.0) nie wiem jakie są poduszki w 1.4 może będziesz musiał przekręcić je z passka, ale na pewno będziesz musiał jakoś rozwiązać problem skrzyni biegów bo w mkIII przy silniku 2.0 8v pracowała zwykła skrzynia 020 a w pasku jest 02a(hydrauliczne sprzęgło linkowy wybierak) więc albo montujesz pompkę sprzęgła i kasete biegów jak w tdi/abf, albo kupujesz skrzynie ,sprzęgło i rozrusznik do mkIII z 1.8/2.0



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: mk3mmz » wt sie 20, 2013 20:49

problem z poduszkami też zauważyłem i z passata też nie za bardzo podejdą bo u mnie jest inaczej mocowana do wózka. W temacie sprzęgła myslałem o zamontowaniu hydraulicznej pompki z passata do mojego zobaczę jak to wyjdzie w trakcie roboty ale mam nadzieję że jakoś to poskładam zeby śmigało bo szczerze mówiąc nie chce mi sie latać po szrotach za skrzynią biegów. Kaseta pójdzie z passata.

Wsadzić to wszystko wsadzę bez większych problemów, przeraziła mnie tylko elektryka.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: EnejVW » wt sie 20, 2013 22:41

możliwe że będziesz musiał kupić inne sanki lub tylko inny typ łapy przykręcić do silnika i przednia belkę, a wiązkę zawsze możesz kupić z mkiii



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: mk3mmz » śr sie 21, 2013 00:36

Mocowanie silnika do przedniej belki patrząc wzrokowo powinno pasować gorzej z mocowaniami z tyłu. Elektrykę wolę spiąć tą co mam, na spokojnie posiedzę przy tym i opanuje :) Wiesz chodzi o koszty :)



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: mk3mmz » sob sie 24, 2013 01:04

Panowie jest problem. mianowicie silnik siedzi wszystko pasuje jest ok tylko problem jest z elektryka :( mianowicie, po założeniu klemy żarzy się kontrolka od temperatury płynu i ciśnienia oleju, zegary lekko drgają w górę i w dół. Co może być przyczyną takiego zachowania



bittvwolt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: ndz lip 18, 2010 15:59
Lokalizacja: k.włocławka

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: bittvwolt » pn sie 26, 2013 17:24

1. w jakim stanie są klemy?
2. sprawdź kable czy nie są gdzieś popękane/zardzewiałe
3.jeśli są za luźno dokręcone to tez czasami tak może się zdarzyć



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: mk3mmz » wt sie 27, 2013 20:21

przyczyną wariujących zegarów był brak masy na zegarach.

Silnik chodzi tylko sie dusi, śmierdzi nie przepaloną benzyną i dumi na czarno. Obstawiam sondę bo zauważyłem że ma urwane dwa przewody. Teraz jest pytanie jak ją podłączyć? ma ktoś jakiś schemat podłaczenia sondy???



mk3mmz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 12, 2013 02:05

swap golf III1,4 na 2,0 z passata b3

Post autor: mk3mmz » wt sie 27, 2013 23:50

jeszcze jedna sprawa, nie pokazuje mi temperatury silnika na zegarach. Wentylator się włącza bez problemu. Wie ktoś może jaki jest kolor przewodu który odpowiada za wskazanie na zegarach i idzie z komory silnika do skrzynki z bezpiecznikami??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 23 gości