SWAP z NZ >> RV(PF)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

SWAP z NZ >> RV(PF)

Post autor: pytlex » czw lip 04, 2013 20:11

Siema. przybieram sie do przekladki silnika z 1.3 nz na 1.8 rv. O ile mechanicznie wszystko ogarniam, to wchodzac z kwestie elektryki to zaczynam powątpiewac w swoje mozliwosci i umiejetnosci :? z tąd pytanie moje jest nastepujace. Wyciagnalem z z dawcy instalacje silnika (kostka przeplywomierza, dolotu, halla, stukowego, krocca wody itd.. opisalem sobie wszystko gdzie co bylo). Problem pojawil sie gdy zauwazylem ze czesc z przewodow takich jak czujnik cisnienia oleju temp wody od cerwki i czegos tam jeszcze wchodzi do kabiny. Wszystko bylo by proste zeby nie fakt ze razem z tymi wtykami w jednej wiazce ida przewody swiatel itp.... Moze mi ktos powiedziec jak do tego podejsc na spokojnie zeby nie narobic sobie wiecej problemow niz jest? aha i jeszcze 2 pytania w dawcy byl zalozony gaz, ktory oczywiscie *#cenzura#* :) sonda lambda teraz jest lużna ;/ tzn mam wolna wtyczke ktora ma 2 brazowe przewody nie podlaczone nigdzie gdzie to powinno byc wpiete? i 2 obok wtryskiwaczy jset jakis termistor czy cos takiego wchodzi do niego jeden przewod tez do niczego nie podlaczony PROSZE O POMOC CHŁOPAKI I DZIEWCZYNY :) KAZDA SENSOWNA ODPOWIEDZ BEDZIE NAGRODZONA !!



Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

SWAP z NZ >> RV(PF)

Post autor: pytlex » pt lip 12, 2013 00:41

pojawil sie kolejny problem przy swapie. stary silnik wypad z budy i prawie wskoczyl nowy. prawie bo nie moge dopasowac go na poduszkach! czy ława jest inna ? probowalem juz na rozne sposoby i :ass:



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

SWAP z NZ >> RV(PF)

Post autor: wojtek646 » ndz lip 14, 2013 16:13

zrobiłęm u siebie identyczny swap, silnik pasuje w poduszki ale też miałęm problem z ustawieniem go, dwie tylne załapałem a z przednią była zabawa ;) co do wiązki to jest troche zabawy, nie obyło się bez lutowania bo ilość przewodów we wtyczce przy kompie nie była taka sama jak ilość przewodów we wtyczce wiązki wnętrza... te dwa brązowe przewody to są zakończone konektorami oczkowymi?
PS. do wnętrza nic nie ciągniesz, chyba dawca miał mfa to nie wiem wtedy


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

SWAP z NZ >> RV(PF)

Post autor: pytlex » ndz lip 14, 2013 20:44

wojtek646 te brazowe sa zakonczone oczkiem, ja przykrecilem to do kolektora ssacego. wszystko siedzi juz na miejscu i mam wszystko podpasowane tak samo jak Ty przykkrecilem tylne poduszki a co do przedniej to trzeba bylo uzyc presfazji . pierwsze wrazenie po przesiadce z 1.3 "K^$%@ jak to idzie !!" :satan: :hmm:. tylko mam problem z obrotami. raz trzyma rowno 900 powiedzmy a taz waha sie od 250-1000 i przy tym miga kontrolka oleju ;/ nie wiem co to moze byc jak sie jedzie to tego nie ma, ale wystarczy ze wyrzuce na jałowy i zaczyna skakac ;/ wymienilem czujnik na obudowie filtra oleju i dalej to samo. na bank jest to zwiazane z cisnieniem oleju... aha i dodam jeszcze ze przy rownych obrotach wciskajac hamulec w tzw "pi@#de" i trzymajac chwile obroty tez zaczynaja troche falowac i kontrolka potrafi mrygnac. Prosze o pomoc w tej kwestii, chyba to niewiele :jezor: :jezor: a mi ułatwi zycie :food:



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

SWAP z NZ >> RV(PF)

Post autor: wojtek646 » pn lip 15, 2013 19:04

z obrotami mam coś podobnego po podpięciu sondy lambda, jak ją odepne jest git z tym że teraz ma tak że jak jest zimny to trzyma wysokie obroty (2500-3000k rpm...), jak ciepły to ok ;)

te brązowe ja mam podpięte pod pokrywe zaworów, ale to bez znaczenia ;)

dobrze podpiąłeś czujniki te od cieśnienia oleju, może zamieniłeś? na pokrywe filtra oleju idzie żółty przewód ;)


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

SWAP z NZ >> RV(PF)

Post autor: pytlex » pn lip 15, 2013 20:54

wojtek646 pisze:dobrze podpiąłeś czujniki te od cieśnienia oleju, może zamieniłeś? na pokrywe filtra oleju idzie żółty przewód
o taką lewizne prosze mnie nie podejrzewać.. jestem elektrykiem :P
A co do lambdy to od sondy ida u mnie 3 przewody. sygnal (czarny) i 2 białe grzałka. masa jak sie domyslam idzie z kolektora, ale jest jedna dziwna rzecz, u mnie od strony silnika do kostki sondy ida tylko 2 przewody... jeden to odczyt do Digi a 2 to + po odpaleniu silnika na grzałke ? jezeli tak to jak ma byc podlaczona grzałka.. skoro jeden przewod zostaje wolny w kostce ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości