Max moment obrotowy w ABS i RP

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Max moment obrotowy w ABS i RP

Post autor: Pinhead » śr sie 23, 2006 10:32

RP ma maksymalny moment przy 3000rpm, ABS przy 2500rpm. Z czego wynika ta różnica ?


=-Pinhead-=

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » śr sie 23, 2006 14:23

ABS nie ma może wielopunktowego wtrysku?



Awatar użytkownika
leniwiec76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr mar 01, 2006 20:01
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: leniwiec76 » śr sie 23, 2006 14:32

dokładnie ABS ma monowtrysk (przynajmniej u mnie)


leniwiec76

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sie 23, 2006 15:43

Pinhead pisze:RP ma maksymalny moment przy 3000rpm, ABS przy 2500rpm. Z czego wynika ta różnica ?
Różnica jest w wałkach rozrzadu , w ABS fazy rozrządu sa tak dobrane że masymalny moment 145Nm jest łapany juz przy 2500obr, w RP max moment 142Nm jest łapany przy dopiero 3000obr , oba silniki maja jednakowe moce 90PS a to tylko dlatego że ABS ma wyższy stopień sprężania 10 niz RP który ma 9 oraz ABS ma troche inne sterowanie wtryskiem (inne mapy wtrysku Mono-motronic)).
Gdyby włożyc ABS do mk2 to prędkość max byłaby taka sama jak w RP ale przyspieszenia i elastycznośc napewno byłyby lepsze.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr sie 23, 2006 15:49

A próbował ktoś wałek z ABS montować w RP ? Czy tłoki w RP i ABS sa takie same ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » czw sie 24, 2006 06:37

oba wałki są "dupiate"
jak juz to zakladajcie jakies ostrzejsze.
ABS zawsze bedzie chodził lepiej jak RP (w serii) a to za sprawą zaplonu z ECU, RP ma zaplon regulowany aparatem na podcisnienie.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Post autor: gtx » czw sie 24, 2006 09:38

Pinhead pisze:A próbował ktoś wałek z ABS montować w RP ? Czy tłoki w RP i ABS sa takie same ?
RP i ABS maja inne tloki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości