[mk4] chip czy zmiana oprogramowania?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

[mk4] chip czy zmiana oprogramowania?

Post autor: pasio » ndz sie 13, 2006 17:57

Witam mam pytanko gdzie w okolicach kraków/katowice moge zchipowac mojego golfika 1.9 tdi 90 km i za ile? chcialbym uzyskac z niego tak z 110 - 115 kucy. Qmpel robil u goduli nie narzeka ale troche drogo a do tego spotkalem sie z komentarzami ze teraz jada na opinii a niema zadnych rewelacji. Jeszcze mam opcje wgrania softu ze 110km od znajomego znajomego, ale niewiem czy wogole brac to pod uwage?



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » ndz sie 13, 2006 20:34

Polecam ECUSOFT z Bielska. Profesjonalna firma z własną hamownia, no i przede wszystkim to oni robili soft do Golf'ow MK5 serii TDI Castrol CUP.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » ndz sie 13, 2006 23:58

A znasz moze adres stronki albo orientujesz sie ile mogloby kosztowac to co chce zrobic?



wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: wozekGTD » pn sie 14, 2006 17:39

u goduli jest drogo ale wydaje mi sie ze podchodza tam do sprawy profesjonalnie, dostarajaja samochod indywidualnie do potrzeb. andrzej goldula to czlowiek ktory zna sie takze dobrze na mechanice i masz pewnosc ze po 20k km silnika szlag nie trafi. powiem jedno omijaj firme v-tech bo to oni odwalaja straszna tandete a pozniej rysuja wykresy w corelu zwane "certyfikatami mocy" :rotfl: gdzie masz naprawde mase wirtualnych koni :rotfl: . Moj tata robil sobie paska AFN u goduli, fakt troche to kosztowalo ale oplaca sie, na hamowni wyszlo cos okolo 130KM ale w dolocie bylo chyba z 50 stopni celsjusza wiec napewno jest troszke wiecej niz te 130 a co ciekawe przy podobnych mocach auto zjada PD130 dosc mocno, radzi sobie takze z golfem 4 na tym silniczku. Ciekawym rozwiazaniem sa dwie mapy, jedna to program seryjny a "chip" wlacza sie dopiero na cieplym silniku i powyzej 75% wcisnietego gazu. Pozwala to oszczedzac silnik i mozna sobie pozwolic zeby druga mapa byla naprawde mocna :chytry:

Apsik a w golfach z TDI castrol cup nie siedza czasem boxy?



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn sie 14, 2006 22:20

wozekGTD pisze:Apsik a w golfach z TDI castrol cup nie siedza czasem boxy?
http://www.vwracing.pl/strona/index.html?grp=497
modernizacja sterownika silnika - ECUSOFT.PL
Dodam jeszcze ze ECUSOFT jest przedstawicielem MTM
http://www.ecusoft.pl/


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » wt sie 15, 2006 00:51

Najbardziej jednak nurtuje mnie taka rzecz. Zakładając,że chi tuning u Goduli będzie mnie kosztował 2000 pln(za tyle zrobili peugeota 307 mojemu qmplowi) a znajomy znajomego wgra mi ten soft od 110 KM za 600 pln, czy ten chip będzie 4 razy lepszy od normalnego przegrania softu z golfa o większej mocy? I w sumie nie chodzi mi zabardzo o jakieś ponadprzeciętne osiągi bo chciałem kupic golfa z mocniejszym silnikiem a jednak trafił mi się ten i wydaje mi się że tych kilku kucy i Nm brakuje. Także pod tym względem uważam, że mam niewygórowane oczekaiwania.



Awatar użytkownika
Piter.5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 448
Rejestracja: pn sie 07, 2006 10:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Kontakt:

Post autor: Piter.5 » wt sie 15, 2006 12:18

pasio, polecam firme http://www.vtech.pl/ z Krakowa, sam interesowalem sie zwiekszeniem mocy w swoim golfie III GT 1,8 90km ( zmiana oprogramowania czyli chip 8% na mocy oraz 10% na momencie obrotowym,badaniami na specjalistycznej hamowni) - koszt pełnej usługi 1000zł(brutto)



wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: wozekGTD » wt sie 15, 2006 14:03

Jeszcze raz odradzam v-tech :chytry: . Powiem tak ze te 2000zł placisz za bezpieczenstwo a nie za 4x lepsze osiagi, zaoszczedzisz 1400zł a potem bedzie problem i zabulisz 3000zł za naprawe silnika. Polecam jeszcze firme Masters Tuning, chyba najwieksze doswiadczenie w pisaniu programow dla diesli.



Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » wt sie 15, 2006 14:42

Ale takie wgranie softu z tego silnika 110 też chyba nie powinno się wiązać z jakimś zagrożeniem dla silnika bo z tego co wiem te silniki niczym się nie różnią oprócz oprogramowania?



Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » wt sie 15, 2006 16:04

Podlacze sie do tematu...Pasio...z tegoco ja wiem to te silniki 19.tdi 90 ps i 110 ps toroznia sie wtryskami,budowa turbiny (w 110 konnym jest zmienna geometria lopat turbiny)no i do tego jeszcze inny soft. Aco do firmy V-tech to na tyle co sie interesowalem to jest bardzo dobra firma...wypuszcza niezle samochodziki ktore naprawde "zamiataja ulice"


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » wt sie 15, 2006 22:38

A to zmienna geometria turbiny nie jest przypadkiem dopiero w 115 konnym? Cały czas mi się tak wydawało. Wogóle jaki wpływ na trwałość silnika może mieć takie "schipowanie"?



wozekGTD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: wozekGTD » czw sie 17, 2006 19:10

AFN ma juz zmienna geometrie, no i inne wtryski. Moze dobrym rozwiazaniem jest wsadzenie wtryskow od AFN + chip?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob sie 19, 2006 22:26

pasio pisze:Najbardziej jednak nurtuje mnie taka rzecz. Zakładając,że chi tuning u Goduli będzie mnie kosztował 2000 pln(za tyle zrobili peugeota 307 mojemu qmplowi) a znajomy znajomego wgra mi ten soft od 110 KM za 600 pln, czy ten chip będzie 4 razy lepszy od normalnego przegrania softu z golfa o większej mocy?
jesli myslisz o wgraniu softu z np. AFNa to niestety nie zadziała bo te silniki róznią sie od siebie znacznie, jesli chcesz natomiast gotowca do zgłoś sie do uysego z forum i bedziesz miał to zrobione rozsądnie za rozsadne pieniądze. U goduli masz program + indywidualne strojenie pod silnik i noge kierownika i za to sie płaci.
Ale takie wgranie softu z tego silnika 110 też chyba nie powinno się wiązać z jakimś zagrożeniem dla silnika bo z tego co wiem te silniki niczym się nie różnią oprócz oprogramowania?
Róznią sie wtryskami, układem podciśnienia, turbiną itp. Były co prawda 90ps ze zmienną geometrią i tu mozna by było coś porzeźbić...


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości