Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dam18 » wt wrz 18, 2012 09:38

Witam wszystkich serdecznie, z racji tego że moję 1,6 na gaźniku 2ee silnik o oznaczeniu PN klęknął. (zatarty na panewkach, zjechane do czystej miedzi.) Koszt remontu przekracza wartość samochodu. Chce kupić połówkę silnika 1,8 i teraz pytanie czy cały osprzęt z silnika 1,6 będzie pasował do 1,8? Typu kolektory, gażnik, skrzynia biegów, rozrusznik, alternator, aparat zapłonowym, pompa wody i reszta dupereli, czy wszystko podejdzie bez problemów?

Na moim bloku z tyłu jest napisane 1.8 czy to oznacza że już dół silnika jest z 1,8? U znajomego też tak było.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Proszę nie krzyczeć że nie szukałem bo szukałem jednak nie znalazłem satysfakcjonujących mnie informacji.



Awatar użytkownika
klintonMK2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 747
Rejestracja: czw lip 15, 2010 14:17
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: klintonMK2 » wt wrz 18, 2012 10:22

nie robiłem tego, ale powinno podejść. na moim bloku w 1.6 też było napisane 1.8 ;) patrząc na przykładzie silnika 1.8 RP, to na pewno pompa wody, skrzynia biegów, rozrusznik, alternator, to wszystko pasuje. gaźnik też powinien pasować na kolektor z RP bo podstawa monowtrysku 1.8 = ta sama część co podstawa gaźnika 1.6... itp itd



dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dam18 » czw wrz 20, 2012 22:08

Czy mógłby ktoś jeszcze potwierdzić ?



Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dzasper11 » pt wrz 21, 2012 21:48

Bloki te same. Tak ze alternator pompa wody itd pasuje. Kup 1.8 blok z głowica załóż swój ssący i resztę gratów i musi chodzić.


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

Eragon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 19:57
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: Eragon » pt wrz 21, 2012 23:48

Ew sprzedam Ci taki sam PN ,tyle ze u mnie gaźnik klęknął.



dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Re: Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dam18 » sob wrz 22, 2012 15:52

Eragon pisze:Ew sprzedam Ci taki sam PN ,tyle ze u mnie gaźnik klęknął.
Gaźnik to ja mam sprawny, tylko panewki skończyły swój żywot , włącznie z wałem korbowym.. Jaka cena by Cię interesowała za połówkę (słupek)silnika?

Czy miał ktoś do czynienia z silnikiem 1,8 GX? Czy dużo problemów sprawia? Czytałem że przy swapie jest trochę problemów.
A może polecacie jakiś dobry silnik który nie sprawił by dużych utrudnień przy swapie?



Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dzasper11 » sob wrz 22, 2012 16:27

dam18 pisze:A może polecacie jakiś dobry silnik który nie sprawił by dużych utrudnień przy swapie?
1.6 D nie sprawia problemów :bigok:
GX jest na mechanicznym wtrysku czyli do wymiany wiaska pompa paliwa trzeba dać itd i z racji tego ze wtrysk mechaniczny ma juz ponad 20 lat moga byc problemy. Najszybciej to tak jak pisałem kup blok i głowice od rp koszt kolo 300zł


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Re: Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dam18 » sob wrz 22, 2012 17:56

dzasper11 pisze:
dam18 pisze:A może polecacie jakiś dobry silnik który nie sprawił by dużych utrudnień przy swapie?
1.6 D nie sprawia problemów :bigok:
GX jest na mechanicznym wtrysku czyli do wymiany wiaska pompa paliwa trzeba dać itd i z racji tego ze wtrysk mechaniczny ma juz ponad 20 lat moga byc problemy. Najszybciej to tak jak pisałem kup blok i głowice od rp koszt kolo 300zł
Sęk w tym że nie jestem miłośnikiem diesli więc on odpada.
Cóż mam czas na zastanowienie się, gofer na razie stoi w garażu i czeka na nowe serducho.



Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dzasper11 » sob wrz 22, 2012 18:02

to wszystko zależy od tego ile chcesz kasy zainwestować:P


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dam18 » sob wrz 22, 2012 18:32

Majątku nie chce w niego pakować bo to jest tylko przejściowe autko , potem brat je dostanie. Dołożyłby się do naprawy i miałby konkretne serducho ale kasy brak.
Więc zadowolę się na razie 1,6/1,8 :)

Czy znasz może przybliżony koszt swapu na większy silnik np 1,8 rp lub coś w tym guście?



Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dzasper11 » sob wrz 22, 2012 18:54

Z biedy możesz zostawić skrzynie biegów. Kupujesz tylko silnik z głowica + monowtrysk z wiazka i kompem + dwie pompy paliwa do tego nowy rozrząd jakiś olej bedzie cos koło 600-700zł. Szukaj silnika na forum czasem sa za grosze.


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dam18 » pn wrz 24, 2012 11:28

Mój silnik....
:shock:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tylko że ja nie mam dostępu do giełdy ;/



dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

Mk2/ swap 1,6 na 1,8

Post autor: dam18 » wt paź 09, 2012 11:50

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Silnik kupiony, założony, odpalony i jeździ. Masa problemów była przy montażu ale dałem rade.
Silnik miał już wrócić do sprzedającego ale udało się wszystko ogarnąć.
Marne 1,6 znów przyzwoicie jedzie. Niebo a ziemia w porównaniu do poprzedniego silnika.

Temat można zamknąć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości