Swap silnika Mk4 1.4 16V na 1.8

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mroz3k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 16:00

Swap silnika Mk4 1.4 16V na 1.8

Post autor: mroz3k » ndz sie 05, 2012 16:08

Witam.
Ile łącznie mógłby kosztować swap silnika z wersji golfa 1.4 16V na zwykłego 1.8 ?
Chodzi mi o to czy bardziej będzie się opłacać kupno nowego samochodu z wyżej wymienionym silnikiem czy swap silnika w moim obecnym ?
Bo bezsensu jest żebym teraz wkładał w niego kasę jak swap wyjdzie drożej niż sprzedanie tego samochodu + dołożenie troszkę pieniędzy na golfa z silnikiem 1.8



Awatar użytkownika
dragsterdh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt lis 16, 2010 08:49

Swap silnika Mk4 1.4 16V na 1.8

Post autor: dragsterdh » pn sie 06, 2012 10:55

Chciałem dołączyć się do pytania. Mam okazję kupić za grosze od znajomego silnik 1.8 ze skrzynią od Audi - pewnie AGN. Co jeszcze poza ww będzie potrzebne do swapa? Pewnie jeszcze komp, ale co dalej? Z tego co wyczytałem gdzie się da, to widzę, że łąpy mogą pasować. ale nie wiem jak np przeguby. Gwoli wyjaśnienia: padła mi najprawdopodobniej skrzynia w 1.4 (DUW) i przy okazyjnej cenie silnika AGN swap bardziej mi się opłaca.


Jest czarny, duży i niemiecki :)
AHW/DUW
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Swap silnika Mk4 1.4 16V na 1.8

Post autor: bugalon » wt sie 07, 2012 20:48

Opcja szukaj - temat swapu z silnika 1,4 i 1,6 w mk4 na wersje mocniejsze jest w szukacje dobrze opisany, póki co temat zamykam


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Swap silnika Mk4 1.4 16V na 1.8

Post autor: bugalon » wt sie 21, 2012 08:56

Po otrzymaniu wiadomości priv od osób biorących udział w tej dyskusji, spędziłem półtorej godziny z szukajką, próbując znaleźc temat adekwatny do powyższego. Niestety nie znalazłem nic oprócz śmieci, dlatego temat odwieszam. Dodatkowo dopiszę co jest potrzebne i mam nadzieję, że temat będzie rozwiązany.

Zmieniając silnik 1,41/6(te 16v z wydechem na chłodnicę) na mocniejsze (od 1,8 włącznie w górę) konieczna będzie wymiana (tego jestem pewien):

1. Skrzynia biegów (najlepiej dawać mocną na hydraulikę)
2. Przy skrzyni na hydro od benzyny z mk IV, półosie są do zmiany (przeguby wewnętrzne są na 108)
3. Wysprzęglik z kompletem przewodów
4. Mechanizm zmiany biegów wraz z kasetą
5. Silnik z instalacją z silnika POPRZECZNEGO (żadne audi A4, czy passaty B5 nie wchodzą w grę)
6. Kilka węży chłodzących, lub trochę kwasówki na przeróbkę obecnego ukladu chlodzenia
7. Układ wydechowy - najlepiej zmienić cały ze względu na średnicę, ale jeśli brakuje kasy to konieczny do wymiany będzie kawałek między kolektorem wydechowym a pierwszym tłumikiem (lub katalizatorem o ile ktoś jeszcze go ma)
8. Trochę rur i złączek do ułożenia nowego dolotu (jeśli się nie posiada oryginalnego)

Z rzeczy których nie pamiętam lub nie jestem pewien to:
1. Łapa mocująca silnik do belki (ta na dole między blokiem/skrzynią a belką)
2. Łapy boczne z poduszkami.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości