Jak najlepiej zmienić podświetlenie licznika w mk2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
jak ma byc kolor niebieski to tylko diody lub jakis neonik.
folia, niebieski żarówki odpadają jest za ciemno i nic nie widać.
Ja użyłem 2x5mm, 2x3mm.
5mm diody umieszczone w rogu licznika i skierowane tak aby świeciły na przeciwny zegar.
3mm diody zostały zmatwane papierem ściernym oraz ustawione cenrelnie nad zegarami (prędkościomierza i obrotomierza) tak aby było wszystko ładnie widać.
Efekt bardzo fajny tylko trzeba ustawić jasność świecenia żeby za jasno nie było.
folia, niebieski żarówki odpadają jest za ciemno i nic nie widać.
Ja użyłem 2x5mm, 2x3mm.
5mm diody umieszczone w rogu licznika i skierowane tak aby świeciły na przeciwny zegar.
3mm diody zostały zmatwane papierem ściernym oraz ustawione cenrelnie nad zegarami (prędkościomierza i obrotomierza) tak aby było wszystko ładnie widać.
Efekt bardzo fajny tylko trzeba ustawić jasność świecenia żeby za jasno nie było.
Nissan Patrol K160
qra pisze:hmm slyszalem, ze ledami to nie bardzo poniewaz one nie daja swiatla rozpraszajacego sie lecz punktowe, no chyba ze uzyje ich sie wiele ? ile ich uzyles Smaczny?
Ja osobiscie jak na razie LEDAMI mam podswietlony nawiew, wszystkie guziki, licznik mam czerwonymi zarowkami, fotka tutaj:
http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=6555
pozdro
Jak zeszlifujesz soczewki diod to otrzymasz rozproszone światło.pozdro
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Re: UV
byłem z tym pierwszysilent_rob pisze:mam pomysl na zegary z podswitleniem uv i tylko swiecace cyfry i wskazowki
ale powiem Ci ze to nie daje takie efektu jakby się chciało
i tak widać niestety ze jest oświetlane od przodu
musiałbyś wszystkie cyferki kreseczki i wskazówki poprawić cienkopisem UV ale nestety nie da sie tego tak idealnie pomalować, specialnie dot ego kupiłem kilka różnych i kazdym było widać ze jest rpzydko pomazane i w ogóle do bani
próbowałem tez z różnym ustawieniem diod i ogólnie do bani...
tzn jeśli wszystko inne w samochodzie bedziesz miał tez na diodach UV (tzn przyciski nawiew itd) to bedzie to wygladało nawet OK.. ja usibie zrobiłem wszystko na niebiesko a lciznik tylko UV bo myślałem ze bede tylko cyferki etc na niebiekso świecić ale niestety wyszła choinka i wygaldała okropnie..licznik zmieniełm na niebieskie diody i terez jest super
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Re: UV
Quatro7 pisze:byłem z tym pierwszysilent_rob pisze:mam pomysl na zegary z podswitleniem uv i tylko swiecace cyfry i wskazowki
ale powiem Ci ze to nie daje takie efektu jakby się chciało
i tak widać niestety ze jest oświetlane od przodu
musiałbyś wszystkie cyferki kreseczki i wskazówki poprawić cienkopisem UV ale nestety nie da sie tego tak idealnie pomalować, specialnie dot ego kupiłem kilka różnych i kazdym było widać ze jest rpzydko pomazane i w ogóle do bani
próbowałem tez z różnym ustawieniem diod i ogólnie do bani...
tzn jeśli wszystko inne w samochodzie bedziesz miał tez na diodach UV (tzn przyciski nawiew itd) to bedzie to wygladało nawet OK.. ja usibie zrobiłem wszystko na niebiesko a lciznik tylko UV bo myślałem ze bede tylko cyferki etc na niebiekso świecić ale niestety wyszła choinka i wygaldała okropnie..licznik zmieniełm na niebieskie diody i terez jest super
no przyciski mam na diodach niebieskich ... zobaczymy jak wyjdzie ogolny efekt moze tylko zrobie tak aby wskazowki sie swiecily od UV zobacze co mi sie uda stworzyc
Ja mam wszystkie klawisze na diodach + panel z suwakami. Zegary robilem na podstawie porady ze strony http://vwsilesiaclub.prv.pl/ czyli za pomoca katody, a przy zegarach wzorowałem sie na stronie http://www.blauertacho.de/doc/vw/Jetta2/tacho.htm tylko ja nie mialem MFA-a i mam zegary na jedna wtyczke, wiec mialem duzo prosciej. Tak jak wczesniej pisalem katode mozna regulowac za pomoca oryginalnego regulatora czego nie mozna niestety robic z diodami. Nie stety nie posiadam cyfrowki i nie moge sie pochwalic efektem mojej pracy . Moim zdaniem katoda jest duzo lepszym rozwiazaniem niz diody pod wzglendem praktycznym i wizualnym
ja u siebie przy montowaniu bialych tarcz odlaczylem ten bialy plastik na gorze obudowy zegarow gdzie sa zarowki i tam wlozylem niebieski neonik bez obudowy (kupilem w Eufabie za 2 dyszki).efekt jest fajny bo w polaczeniu z bialymi tarczami swiatlo jest mile... nie za mocna nie za slabe i co najwaniejsze rowno sie rozklada.zadnych kondomow na zarowki ani folii tez nie polecam.efekt badziewny (slabiutko swieci) z lakierowaniem zarowek mam przykre doswiadczenia...wyglada fajnie ale krotko, jak sie zarowki nagrzeja po dluzszym czasei swieceia to lakier odpryskuje sam platami...jednym slowem kicha :/
"Volkswageny nie puszczaja oleju...one tak po prostu znacza swoj teren"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości