Dylemat - duze hamulce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Dylemat - duze hamulce
No więc tak. Na początek potrzebujemy zwrotnicy z odkręcanym jarzmem gdzie w oryginale montowana była tarcza 256mm, moja pochodzi z golfa 3 1.9tdi.
(mam jeszcze jeden taki komlpet zwrotnic na sprzedaż).
Do tego dokupujemy jamrzo i zacisk hamulcowy z jakiegoś VR6 o średnicy tarczy 288mm.
Tarcza hamulcowa pochodzi z Opla Vectry B (jakiś tam V6 czy inny mocny motor), oczywiście o średnicy 288. I tutaj trochę roboty.
Ponieważ tarcza ma inny otwór osadzenia dotaczamy na tokarcę z aluminium pierścionek redukcyjny aby ją prawidłowo ja wycentrować.
Po zacentrowaniu wiercimy 4 otwory na śruby koła (vectra ma 5 i w innym rozstawie).
Przystępujemy do montażu:
Zakładamy tarczę,
pod jarzmo podkładamy podkładki 3mm podkładki aby je prawidłowo wycentrować (na środku tarczy),
dokręcamy na chwilę tarczę czterema śrubami od koła.
przyklejamy czujnik zegarowy na statywie z magnesem do lagi amorka i sprawdzamy bicie tarczy, u mnie było 4 i 2 setki, więc ok.
Zakładamy zacisk koło i na początku oczywiście delikatnie hamujemy niech się wszystko ułoży.
Wszystko wykonałem sam.
Koszty: 200zł za dwa jarzma i dwa zaciski, 200zł za tarczę (nowe), 10zł za materiał na pierścionek. Moja robota: bezcenne
W sumie 410zł za zajebisty hebel.
(mam jeszcze jeden taki komlpet zwrotnic na sprzedaż).
Do tego dokupujemy jamrzo i zacisk hamulcowy z jakiegoś VR6 o średnicy tarczy 288mm.
Tarcza hamulcowa pochodzi z Opla Vectry B (jakiś tam V6 czy inny mocny motor), oczywiście o średnicy 288. I tutaj trochę roboty.
Ponieważ tarcza ma inny otwór osadzenia dotaczamy na tokarcę z aluminium pierścionek redukcyjny aby ją prawidłowo ja wycentrować.
Po zacentrowaniu wiercimy 4 otwory na śruby koła (vectra ma 5 i w innym rozstawie).
Przystępujemy do montażu:
Zakładamy tarczę,
pod jarzmo podkładamy podkładki 3mm podkładki aby je prawidłowo wycentrować (na środku tarczy),
dokręcamy na chwilę tarczę czterema śrubami od koła.
przyklejamy czujnik zegarowy na statywie z magnesem do lagi amorka i sprawdzamy bicie tarczy, u mnie było 4 i 2 setki, więc ok.
Zakładamy zacisk koło i na początku oczywiście delikatnie hamujemy niech się wszystko ułoży.
Wszystko wykonałem sam.
Koszty: 200zł za dwa jarzma i dwa zaciski, 200zł za tarczę (nowe), 10zł za materiał na pierścionek. Moja robota: bezcenne
W sumie 410zł za zajebisty hebel.
Mk2 R32 DSG 4motion.
Dylemat - duze hamulce
dlaczego nie zamontowałeś fabryczny tarcz od mk3 na 288 mm?
I po co w ogóle walczyć o te 8 mm, przecież to nic nie da...
I po co w ogóle walczyć o te 8 mm, przecież to nic nie da...
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
Bo te tarcze wychodzą tylko w rozmiarze 5x100 a jak ktoś ma koła na 4x100 to go to nie zadowala, można by dać dystans zmieniający rozstaw ale to znowu ET nam się zmienia i może się koło nie zmieścić. A te 8mm i inny zacisk robią małą różnicę. Osobiście nie chciałbym się bawić w nawiercanie otworów w tarczy i dorabianie podkładki centrującej. Wolałbym fabrycznie rozwiązanie czyli hamulce z G60.SZOPENN pisze:dlaczego nie zamontowałeś fabryczny tarcz od mk3 na 288 mm?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dylemat - duze hamulce
Kolego podziw za pracę. Nie myślałeś żeby założyć 280 mm i zacisk girling 60? Mniej kombinacji i na pewno zysk większy niż przy przesiadce z 280 na 288 przy takim samym zacisku.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
nie przy takim samym, zacisk od 288 jest inny niż w 280finch pisze: przy takim samym zacisku.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Re: Dylemat - duze hamulce
Mylisz się kolego i w jednym i w drugim zacisku jest tłoczek 54 mm. Tak samo z resztą jak przy zaciskach z GTI 16V i G60rysiektr pisze:nie przy takim samym, zacisk od 288 jest inny niż w 280
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
Tłoczek jest taki sam tej samej średnicy i nie napisałem nigdzie, że jest inaczej ale zacisk jest zupełnie inny, przede wszystkim producentem zacisku pod 280mm jest Lucas/Girling a 288 jest ATE. ATE jest wizualnie większy ale dla porównania masz fotofinch pisze:Mylisz się kolego i w jednym i w drugim zacisku jest tłoczek 54 mm
Lucas
ATE
Gołym okiem widać różnice. I na 288 nie założysz zacisku od 280.
Ostatnio zmieniony pn mar 19, 2012 14:12 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dylemat - duze hamulce
A co Ci da to że zacisk jest wizualnie większy? W tym wypadku "rozmiar nie ma znaczenia". Hamowanie to wytwarzanie momentu obrotowego, a moment to siła razy ramie na którym działa, więc skoro masz taki sam tłoczek to skąd chcesz wziąć większą siłę?? Różnica między 280 a 288 jest taka że siłę przykładasz na większym ramieniu, a wizualnie zacisk jest większy dlatego że tarcza ma inną średnicę i grubość. Pewnie chodziło też o wytrzymałość cieplną bo takie zestaw będzie na pewno ciężej przegrzać niż 280 mm ale uwzględniając stopień komplikacji przy przeróbkach ja bym wolał zostać przy średnicy 280 i pójść w większą ilość tłoczków.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
chciałem Ci pokazać, że te zaciski nie są takie same bo, tak właśnie to napisałeś.finch pisze:A co Ci da to że zacisk jest wizualnie większy? W tym wypadku "rozmiar nie ma znaczenia".
moment hamujący w tym konkretnym wypadku (przeciwny zwrot)finch pisze:Hamowanie to wytwarzanie momentu obrotowego, a moment to siła razy ramie na którym działa,
Zgoda kolego siła jest ta sama a moment w 288 jest większy i nie napisałem nigdzie, że w 288 jest większy nacisk wywierany przez tłoczek, ale weź pod uwagę jeszcze klocek i powierzchnię tracą klocka o tarcze, w 288 jest większa niż w 280.finch pisze:więc skoro masz taki sam tłoczek to skąd chcesz wziąć większą siłę?? Różnica między 280 a 288 jest taka że siłę przykładasz na większym ramieniu
myślę, ze to akurat jest kwesta pomijalna, bo różnice raczej będą niezauważalnefinch pisze:Pewnie chodziło też o wytrzymałość cieplną bo takie zestaw będzie na pewno ciężej przegrzać niż 280 mm
finch, myślę, ze nie ma sensu się dalej spierać bo obojgu nam chodzi o to samo
finch pisze:uwzględniając stopień komplikacji przy przeróbkach ja bym wolał zostać przy średnicy 280
rysiektr pisze:Wolałbym fabrycznie rozwiązanie czyli hamulce z G60.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dylemat - duze hamulce
Sorry, źle oceniłem po postach. Wydawało się jakbyś do końca nie rozumiał całej idei "rozmiaru" jeszcze raz przepraszam i podziwiam za zaparcie
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Dylemat - duze hamulce
Te graty pod 288 kupiłem z myślą że podejdą P&P.
I trochę spartoliłem bo najpierw poszły do śrutowania (coś jak piaskowanie), po tym odrazu w lakier proszkowy, i nowe gumki. A na koniec przymierzyłem i stwierdziłem że nie nada hahaha
Miałem dwa wyjścia, albo sprzedać co mi się nie bardzo widziało, albo zamontować. No i zapadł wyrok. A że maszyny (tokarka itp.) stoją w warsztacie, to wynik musiał być tylko jeden
Co do sensu bitwy o 8mm też jestem za, że nie jest to aż tak dużo, żeby tak się męczyć.
Pozatym nie widziałem jeszcze dwójki z takimi hamulcami. Grunt że się udało, nic nie bije i pięknie hamuje.
I trochę spartoliłem bo najpierw poszły do śrutowania (coś jak piaskowanie), po tym odrazu w lakier proszkowy, i nowe gumki. A na koniec przymierzyłem i stwierdziłem że nie nada hahaha
Miałem dwa wyjścia, albo sprzedać co mi się nie bardzo widziało, albo zamontować. No i zapadł wyrok. A że maszyny (tokarka itp.) stoją w warsztacie, to wynik musiał być tylko jeden
Co do sensu bitwy o 8mm też jestem za, że nie jest to aż tak dużo, żeby tak się męczyć.
Pozatym nie widziałem jeszcze dwójki z takimi hamulcami. Grunt że się udało, nic nie bije i pięknie hamuje.
Mk2 R32 DSG 4motion.
Dylemat - duze hamulce
W tej sytuacji pewnie i ja bym tak zrobił. Przynajmniej wiem że coś takiego idzie wytworzyć jeżeli kiedyś bym potrzebował.
Pozdrawiam,
finch
Pozdrawiam,
finch
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
SZOPENN, najlepiej to 305 z ibizy i brembo 4 tłoczkowe ale towar mocno deficytowy, drogi i koło to min 16" ale wciąż 4x100 generalnie do normalnej jazdy i delikatnego upalania komplet z G60 spokojnie daje radę.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości