Dylemat - duze hamulce

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: nowy13 » wt cze 14, 2011 09:36

Ja do mk1 kupiłem ori i wszystko gra
Więc myślę że w mk2 będzie to samo



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Dylemat - duze hamulce

Post autor: finch » wt cze 14, 2011 09:54

nowy13, Dzięki wielkie za pomoc.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Dylemat - duze hamulce

Post autor: maniek8855 » wt cze 14, 2011 10:08

myślę,ze podejdzie ja zostawiłem stare przewody pod heble 256, a zmieniałem z 239 i jeszcze jest dużo luzu takze myslę,ze powinno starczyć :bigok:



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Dylemat - duze hamulce

Post autor: finch » wt cze 14, 2011 13:21

Dzięki za odzew. Pozdrawiam.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: nowy13 » wt cze 14, 2011 13:46

Ja z 239 na 280mm zmieniałem i jeszcze mi zostało zapasu :)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: marcinas1983 » ndz paź 23, 2011 18:08

Pora odgrzać temat... dzisiaj stałem się posiadaczem girlingów 60, ale nie z S2 tylko z transportera t3 tam jest jeden tłoczek o średnicy 60mm. Sprawdziłem i pasują do jarzma pod tarcze 280mm i teraz moje pytanie brzmi... czy opłaca się te zaciski montować zamiast lucasów 54?? Od razu napiszę, że idealnie to one nie podejdą... trzeba zmienić klocki... bo 2 x 19mm + tarcz hamulcowa to za dużo i trzeba zapodać komplet o grubości 16mm. Dodatkowo trzeba rozpiłować otwór przez który wychodzi mocowanie sprężynki klocka, ale to nie jest problemem.

Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Dylemat - duze hamulce

Post autor: finch » ndz paź 23, 2011 23:00

Zaciski są żeliwne, a żeliwo nie jest materiałem który obrabia się jak komu pasuje. Do tego weź pod uwagę że na te elementy działają olbrzymie siły rozciągające i naprężenia termiczne. A co z klockami, dostaniesz takie cienkie pod tarcze 280mm , czy też będzie trzeba kombinować? Pamiętaj po co instaluje się takie heble, a bezpieczeństwo jest najważniejsze. Poza tym cała sztuka nie polega na tym żeby zastosować tłok rozmiarów wiadra tylko na równomiernym dociśnięciu klocka do tarczy, po to właśnie ktoś zastosował 2 i więcej tłoczków. Zrobisz jak będziesz chciał ale ja bym nie ryzykował.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: marcinas1983 » pn paź 24, 2011 14:31

finch pisze:Zaciski są żeliwne, a żeliwo nie jest materiałem który obrabia się jak komu pasuje.
jak spojrzysz na zdj. zacisku to trzeba by tylko o 1cm zrobić dłuższy oraz jednakowej szerokości ten otwór co jest pod tłoczkiem.
finch pisze:A co z klockami, dostaniesz takie cienkie pod tarcze 280mm , czy też będzie trzeba kombinować?
Klocki są grubości 16mm do tarcz 256/280 mm więc nie widzę tutaj żadnego problemu.
finch pisze:Poza tym cała sztuka nie polega na tym żeby zastosować tłok rozmiarów wiadra tylko na równomiernym dociśnięciu klocka do tarczy, po to właśnie ktoś zastosował 2 i więcej tłoczków.
Czyli piszesz, że w fabryce VW się pomylili i źle dobrali klocki pod zaciski w VW transporterze T3?? Bo z tego co tam widziałem to klocek przez ten zacisk nie jest w pełni obejmowany a właściwie 3/4 jego średnicy styka się z klockiem. W każdym razie dzięki za opinię... sprawa pozostaje do głębszego przemyślenia.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Dylemat - duze hamulce

Post autor: finch » pn paź 24, 2011 21:07

Gdzieś na forum natknąłem się na dyskusje: 280mm + zacisk audi S2 a 288mm i jeden tłok z golfa MK III bodajże. I Apsik się wypowiadał że zacisk dwu tłoczkowy nie ma żadnego porównania do jedno tłoczkowego (zastanów się dla czego nawet motocykle, gdzie jest dużo miejsca na upchnięcie wielkiego zacisku, mają zakładane wielotłoczkowe zaciski :chytry: ). Na wiosnę będę do swojego SB wstawiał setup na girlnigach 60 to wtedy opisze wrażenia.
Co do poszerzania otworu to mimo wszystko jest to ingerencja w strukturę materiału. Zastanów się czy warto dla paru złotych narażać zdrowie i samochód kombinując.

Pozdrawiam


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: rysiektr » śr lut 29, 2012 12:01

Witam, odgrzeję kotleta.
Pytanie może wydać się dla niektórych śmieszne, ale montuję zaciski z mk3 GTI od tarcz 280mm do mk2 i rodzi się problem bo nie wiem czy dać przewód z mk3 GTI, który ma 485mm długości czy przewód z mk2 G60, który jest krótszy ma 340mm. Nie mam jak sprawdzić, który jak pasuje i jeśli ktoś robił takiego SWAPa do mk2 to proszę o pomoc.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: marcinas1983 » śr lut 29, 2012 12:49

rysiektr, przewodów z mk3 nie dawaj... no chyba, że chcesz je sobie w koło amora obwinąć... wiem bo kupiłem kiedyś do swojego mk2 i okazały się dużo za długie. Ja mam zaciski z mk3 GTI i do tego standardowe przewody jakie miałem w 1.3 NZ wszystko pasuje, nic się nie naciąga do granic możliwość więc nie widzę potrzeby ich zmiany. Do tego widziałem, że w mk2 GTI 16V z zacisku hamulcowego wychodziła króciutka rurka i dopiero do niej był montowany przewód hamulcowy. Ja tych rurek też nie mam i wszystko pasuje.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Dylemat - duze hamulce

Post autor: rysiektr » śr lut 29, 2012 15:32

marcinas1983 pisze:wychodziła króciutka rurka i dopiero do niej był montowany przewód hamulcowy. Ja tych rurek też nie mam i wszystko pasuje.
no właśnie ja tych rurek nie mam i myślałem, że przewód z mk2 będzie zbyt krótki. Ale już wiem, że będzie ok. marcinas1983, Dziękuję za odpowiedź :pub:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
franQlin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 22, 2011 11:49
Silnik: BHE

Re: Dylemat - duze hamulce

Post autor: franQlin » wt mar 13, 2012 15:45

A ja mam zamontowane w MKII zaciski i jarzma z mk3 VR6 288mm, na przodzie i 225mm z passata B3 na tyle.
Hamuje bbbardzo zadowalająco. Jeśli kogoś interesuje taki swap opiszę krok po kroku. (chodzi oczywiście o przód, bo instrukcje na temat tyłu jest troszkę).


Mk2 R32 DSG 4motion.

Cezar13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 01, 2011 23:26

Dylemat - duze hamulce

Post autor: Cezar13 » sob mar 17, 2012 13:47

Możesz napisać krok po kroku



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości