Dylemat - duze hamulce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Dylemat - duze hamulce
nowy13, Dzięki wielkie za pomoc.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Dylemat - duze hamulce
myślę,ze podejdzie ja zostawiłem stare przewody pod heble 256, a zmieniałem z 239 i jeszcze jest dużo luzu takze myslę,ze powinno starczyć
Dylemat - duze hamulce
Dzięki za odzew. Pozdrawiam.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
Pora odgrzać temat... dzisiaj stałem się posiadaczem girlingów 60, ale nie z S2 tylko z transportera t3 tam jest jeden tłoczek o średnicy 60mm. Sprawdziłem i pasują do jarzma pod tarcze 280mm i teraz moje pytanie brzmi... czy opłaca się te zaciski montować zamiast lucasów 54?? Od razu napiszę, że idealnie to one nie podejdą... trzeba zmienić klocki... bo 2 x 19mm + tarcz hamulcowa to za dużo i trzeba zapodać komplet o grubości 16mm. Dodatkowo trzeba rozpiłować otwór przez który wychodzi mocowanie sprężynki klocka, ale to nie jest problemem.
Dylemat - duze hamulce
Zaciski są żeliwne, a żeliwo nie jest materiałem który obrabia się jak komu pasuje. Do tego weź pod uwagę że na te elementy działają olbrzymie siły rozciągające i naprężenia termiczne. A co z klockami, dostaniesz takie cienkie pod tarcze 280mm , czy też będzie trzeba kombinować? Pamiętaj po co instaluje się takie heble, a bezpieczeństwo jest najważniejsze. Poza tym cała sztuka nie polega na tym żeby zastosować tłok rozmiarów wiadra tylko na równomiernym dociśnięciu klocka do tarczy, po to właśnie ktoś zastosował 2 i więcej tłoczków. Zrobisz jak będziesz chciał ale ja bym nie ryzykował.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
jak spojrzysz na zdj. zacisku to trzeba by tylko o 1cm zrobić dłuższy oraz jednakowej szerokości ten otwór co jest pod tłoczkiem.finch pisze:Zaciski są żeliwne, a żeliwo nie jest materiałem który obrabia się jak komu pasuje.
Klocki są grubości 16mm do tarcz 256/280 mm więc nie widzę tutaj żadnego problemu.finch pisze:A co z klockami, dostaniesz takie cienkie pod tarcze 280mm , czy też będzie trzeba kombinować?
Czyli piszesz, że w fabryce VW się pomylili i źle dobrali klocki pod zaciski w VW transporterze T3?? Bo z tego co tam widziałem to klocek przez ten zacisk nie jest w pełni obejmowany a właściwie 3/4 jego średnicy styka się z klockiem. W każdym razie dzięki za opinię... sprawa pozostaje do głębszego przemyślenia.finch pisze:Poza tym cała sztuka nie polega na tym żeby zastosować tłok rozmiarów wiadra tylko na równomiernym dociśnięciu klocka do tarczy, po to właśnie ktoś zastosował 2 i więcej tłoczków.
Dylemat - duze hamulce
Gdzieś na forum natknąłem się na dyskusje: 280mm + zacisk audi S2 a 288mm i jeden tłok z golfa MK III bodajże. I Apsik się wypowiadał że zacisk dwu tłoczkowy nie ma żadnego porównania do jedno tłoczkowego (zastanów się dla czego nawet motocykle, gdzie jest dużo miejsca na upchnięcie wielkiego zacisku, mają zakładane wielotłoczkowe zaciski ). Na wiosnę będę do swojego SB wstawiał setup na girlnigach 60 to wtedy opisze wrażenia.
Co do poszerzania otworu to mimo wszystko jest to ingerencja w strukturę materiału. Zastanów się czy warto dla paru złotych narażać zdrowie i samochód kombinując.
Pozdrawiam
Co do poszerzania otworu to mimo wszystko jest to ingerencja w strukturę materiału. Zastanów się czy warto dla paru złotych narażać zdrowie i samochód kombinując.
Pozdrawiam
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
Witam, odgrzeję kotleta.
Pytanie może wydać się dla niektórych śmieszne, ale montuję zaciski z mk3 GTI od tarcz 280mm do mk2 i rodzi się problem bo nie wiem czy dać przewód z mk3 GTI, który ma 485mm długości czy przewód z mk2 G60, który jest krótszy ma 340mm. Nie mam jak sprawdzić, który jak pasuje i jeśli ktoś robił takiego SWAPa do mk2 to proszę o pomoc.
Pytanie może wydać się dla niektórych śmieszne, ale montuję zaciski z mk3 GTI od tarcz 280mm do mk2 i rodzi się problem bo nie wiem czy dać przewód z mk3 GTI, który ma 485mm długości czy przewód z mk2 G60, który jest krótszy ma 340mm. Nie mam jak sprawdzić, który jak pasuje i jeśli ktoś robił takiego SWAPa do mk2 to proszę o pomoc.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
rysiektr, przewodów z mk3 nie dawaj... no chyba, że chcesz je sobie w koło amora obwinąć... wiem bo kupiłem kiedyś do swojego mk2 i okazały się dużo za długie. Ja mam zaciski z mk3 GTI i do tego standardowe przewody jakie miałem w 1.3 NZ wszystko pasuje, nic się nie naciąga do granic możliwość więc nie widzę potrzeby ich zmiany. Do tego widziałem, że w mk2 GTI 16V z zacisku hamulcowego wychodziła króciutka rurka i dopiero do niej był montowany przewód hamulcowy. Ja tych rurek też nie mam i wszystko pasuje.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Dylemat - duze hamulce
no właśnie ja tych rurek nie mam i myślałem, że przewód z mk2 będzie zbyt krótki. Ale już wiem, że będzie ok. marcinas1983, Dziękuję za odpowiedźmarcinas1983 pisze:wychodziła króciutka rurka i dopiero do niej był montowany przewód hamulcowy. Ja tych rurek też nie mam i wszystko pasuje.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Re: Dylemat - duze hamulce
A ja mam zamontowane w MKII zaciski i jarzma z mk3 VR6 288mm, na przodzie i 225mm z passata B3 na tyle.
Hamuje bbbardzo zadowalająco. Jeśli kogoś interesuje taki swap opiszę krok po kroku. (chodzi oczywiście o przód, bo instrukcje na temat tyłu jest troszkę).
Hamuje bbbardzo zadowalająco. Jeśli kogoś interesuje taki swap opiszę krok po kroku. (chodzi oczywiście o przód, bo instrukcje na temat tyłu jest troszkę).
Mk2 R32 DSG 4motion.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości