KOLEKTOR RUROWY A SONDA LAMBDA

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

KOLEKTOR RUROWY A SONDA LAMBDA

Post autor: gulba » czw lip 06, 2006 18:46

MAM MAŁY PROBLEM, OTÓŻ ZAKUPIŁEM DO SWOJEGO GOLF II GTI 1800 16V SILNIK O OZNACZENIU PL, KOLEKTOR RUROWY NIEDŁUGO BĘDE GO MONTOWAŁ I TERAZ JEST PROBLEM, DO TEJ PORY NIE BYŁO ZAMONTOWANEJ SONDY LAMBDA.
I TU JEST PYTANIE W KTÓRYM MIEJSCU ZAMONTOWAĆ SONDE?.
I CZY KTOŚ WIE KTÓRE KABLE W INSTALACJI SĄ DO PODŁĄCZENIA SONDY, JAKIEŚ OZNACZENIA KOLORÓW.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: KOLEKTOR RUROWY A SONDA LAMBDA

Post autor: Borys » czw lip 06, 2006 23:13

gulba pisze:MAM MAŁY PROBLEM, OTÓŻ ZAKUPIŁEM DO SWOJEGO GOLF II GTI 1800 16V SILNIK O OZNACZENIU PL, KOLEKTOR RUROWY NIEDŁUGO BĘDE GO MONTOWAŁ I TERAZ JEST PROBLEM, DO TEJ PORY NIE BYŁO ZAMONTOWANEJ SONDY LAMBDA.
I TU JEST PYTANIE W KTÓRYM MIEJSCU ZAMONTOWAĆ SONDE?.
I CZY KTOŚ WIE KTÓRE KABLE W INSTALACJI SĄ DO PODŁĄCZENIA SONDY, JAKIEŚ OZNACZENIA KOLORÓW.
sonde zamontowac trzeba za miejscem połączenia wszystkich rurek, nawet jesli bedzie to daleko od poczatku kolektora,
a sonda to wiadomo czarny sygnał


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pt lip 07, 2006 19:30

okej a teraz troche inne pytanie, jaki powinien byc układ wydechowy za kolektorem rurowym, chodzi mi o średnice rur, tłumiki, mówimy o silniku 1.8 16v


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn lip 10, 2006 07:31

55-60mm


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pn lip 10, 2006 20:18

taką średnice rur już mam (55mm) tylko teraz kwestia tłumników, czy może takie rozwiązanie jak- kolektor- strumienica- tłumnik ostatni, nie zaszkodzi silnikowi żeby nie stracił na mocy?

[ Dodano: Nie Lip 16, 2006 18:52 ]
No to już wiem jak bedzie wyglądał wydech do mojego 16v, jutro rozpoczyna sie montaż. Stary wydech został juz zdemontowany po tym jak na kjs-e odpadł ostatni tłumnik.
A więc na początek kolektor rurowy supersprint, rura wydechowa średnica 55mm, jako że tłumnik środkowy został wyrzucony na złom, w jego miejsce na długości rezonansowej zostanie wmontowana komora rezonansowa, coś podbnego do strumienicy(połaczenie dwóch stożków a pomiędzy nimi przewód cylindryczny) .Wynika to stąd iż likwidując środkowy tłumnik likwidujemy komore rozprężną która miała wytwarzać w układzie wydechowym podciśnienie.Dalej rura do ostatniego tłumnika, tłumnik miałem kupić nowy ale w starym (produkt ULTERA) obudowa okazała się w bardzo dobrym stanie, do niego wpakujemy wióry z tokarki, możliwe jak najdłuższe, gdyż wata która w nim była, juz dawno go opuściła. Jak bedzie to chodzić zobaczymy :grin: :grin: :grin:, po paru konsultacjach i wyliczeniach może być ciekawie.

[ Dodano: Nie Lip 16, 2006 18:55 ]
No to już wiem jak bedzie wyglądał wydech do mojego 16v, jutro rozpoczyna sie montaż. Stary wydech został juz zdemontowany po tym jak na kjs-e odpadł ostatni tłumnik.
A więc na początek kolektor rurowy supersprint, rura wydechowa średnica 55mm, jako że tłumnik środkowy został wyrzucony na złom, w jego miejsce na długości rezonansowej zostanie wmontowana komora rezonansowa, coś podbnego do strumienicy(połaczenie dwóch stożków a pomiędzy nimi przewód cylindryczny) .Wynika to stąd iż likwidując środkowy tłumnik likwidujemy komore rozprężną która miała wytwarzać w układzie wydechowym podciśnienie.Dalej rura do ostatniego tłumnika, tłumnik miałem kupić nowy ale w starym (produkt ULTERA) obudowa okazała się w bardzo dobrym stanie, do niego wpakujemy wióry z tokarki, możliwe jak najdłuższe, gdyż wata która w nim była, juz dawno go opuściła. Jak bedzie to chodzić zobaczymy :grin: :grin: :grin:, po paru konsultacjach i wyliczeniach może być ciekawie.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości