Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kulaszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 21:03
Lokalizacja: 3miasto

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: kulaszek » czw sty 05, 2012 18:50

Posiadam gofra w dobrym stanie, w którego aktualnie montuje turbinę Garrett t2. Zaczynając od początku, mam kolektor wydechowy, IC, wszystkie potrzebne uszczelki (głowicy, kolektorów itd...).
Aktualnie czekam na szpilki do zamocowania kolektora wydechowego do głowicy, bo muszą je z niemiec przywieść. Z czego jedna kosztuje 4 zeta :D

Mam wszystko rozmontowane, wyczyszczone, przygotowane. Interesuje mnie temat smarowania turbiny, gdzie najlepiej podłączyć przewody, co koniecznie do tej operacji wymienić, np podstawę filtra, czy miskę olejową.

Prosiłbym każdego kto chce pisać posty typu: Lepiej zrób Swapa...
Silnik nierozwojowy...
Nieznasz się to sie za to nie zabieraj czy Musisz wymienić tłoki, korbę, że silnik niewytrzyma itp..

Otóż informuję, że wszystko zrobię jak należy, niekoniecznie w pięć minut, ale jestem na to przygotowany. Chciałbym o rzetelną pomoc i zrozumienie problemu przez forumowiczów.

Może temat przyda się dla kolejnych Hobbystów.

Jak skończę dorzucę jakiś filmik ze zdjęciami całego projektu.


GERMAN BITCH
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: bugalon » czw sty 05, 2012 20:33

1. Powodzenia, wątpię abyś całość doprowadził do końca jak należy nie topiąc silnika. Niemniej trzymam kciuki.
2. Olejenie weź z podstawy filtra oleju tam gdzie masz czujnik cisnienia (trójnik).
3. Spływ zrób do miski olejowej, zrób dziurę powyżej lustra oleju wspawaj z kwasówki kolanko 90 stopni i połącz silikonem z króciakiem wychodzącym ze spływu turbiny.

Kilka pytań kluczowych:

1. Turbina będzie chłodzona wodą?
2. Wymiennik ciepła olej-woda planujesz włożyć do auta?
3. Wiesz co to charakterystyka kompresora turbiny?
4. Sprawdziles chociaż pobieżnie jak ma sie wydajność tej turbiny w stosunki do zapotrzebowania twojego silnika na powietrze?
5. Odprężyłeś silnik?
6. Wiesz czym to wystroić? Czy chcesz zostać przy seryjnej elektronice?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: Y@RO » czw sty 05, 2012 21:03

paczcie na to: http://allegro.pl/show_item.php?item=1961789063" onclick="window.open(this.href);return false;

;)


btw. podepne sie pod temat bo tez zamiezam uturbic moje 2.0 ADY. Powiedzmy ze mam kolektor wydechowy z turbina z golfa 3 1.9 TDi 90 KM oraz golfa II 1.6 TD chlodzona olejem. Ktora turbina bedzie JAK NARAZIE dobra ? nie mowie ze zadna itd, ze nie uturbia sie benzyniaka turbina z diesla ale przypomne wam temat w ktorym to kolega zaczynal wlasnie na turbinie z TDI a teraz auto wygrywa zloty ... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=163&t=147534" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak to mowia ... powoli do przodu.


eSsssssssssss :))))

kulaszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 18, 2010 21:03
Lokalizacja: 3miasto

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: kulaszek » czw sty 05, 2012 21:30

Nie, jest tylko smarowanie olejowe.
Chce zastosować chłodniczke oleju, podobno od jakiegoś golfa pasuje.
Z podpowiedzi znajomych, którzy ogarniają temat wiem, że bedzie dostatecznie dobra na SOFT turbo, ale i lekko mocniejszy.
Silnik odprężyłem do 9.0/1 po ostatniej wymianie uszczelki.
Nad elektroniką bede się jeszcze "modlił" więc jakoś to bedzie.


GERMAN BITCH
Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: bugalon » czw sty 05, 2012 23:17

Yaro a przeczytales caly ten temat ze zrozumieniem - ten który podales w linku? Pogadaj z gosciem i zobacz co Ci napisze. Też chcial uturbiać silnik turbiną z diesla - zapytaj co mu z tego wyszlo (pomimo tego że mu to wszyscy odradzalismy).

Odpowiedź na Twoje pytanie z pierwszej części postu - żadna z turbin ktore podałeś nie będzie dobra do Twojego silnika. Nawet "NA RAZIE".


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: Y@RO » czw sty 05, 2012 23:36

bugalon, no tak, napisane bylo ze pompowala do 5 tys z WIELKIM trudem. no ale dal rade zalozyc, poradzil sobie. a potem to juz inna bajka :) No to jaka by mogla podpasowac ? z jakiego samochodu w ktorym bylo by najmniej jakichkolwiek przerobek na chwile obecna. A czas by pokazal co bylo by pozniej.


eSsssssssssss :))))

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: bugalon » pt sty 06, 2012 01:01

Z doladowanej benzyny o podobnej pojemnosci, na przyklad z 1.8T z calej grupy VAG, albo z jakichs silników volvo 2.0T, czy z saaba turbo. Mogą być też turbiny z subaru czy mitsubishi. Z audi s2 również bardzo dobra jest i tania (za 500 zlotych można ładną sztukę kupic). Opcji jest cala masa, wystarczy poszukać i troche poczytac.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: jeryk10 » pt sty 06, 2012 11:40

U nas koleś w pomorskim wypościł 7 jednostek w turbo 1,8 16v i 2 jednostki 1,8 RP o mocy 170 koni co do 1.8 RP miał to zrobione profesjonalnie ale sam przyznał gra nie warta zachodu
Ostatnio zmieniony pt sty 06, 2012 17:27 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: Y@RO » pt sty 06, 2012 14:00

no dobra, powiedzmy ze moge miec turbine z saaba 9000 turbo 2.3 benzyna. Tylko pytanie jak ta turbina bedzie sterowana ?


eSsssssssssss :))))

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: bugalon » pt sty 06, 2012 15:16

Będzie sterowana tak jak to sobie wymyślisz i zaprojektujesz. System jest nadcisnieniowy bo turbina nie ma zmiennej geometrii.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Fighter001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 18:25

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: Fighter001 » pt sty 20, 2012 10:11

Takie pytanie. Czy ten silnik ma natrysk na denka tloka? Bo jesli nie ma to w jakim celu tam turbo, zeby go zajechac? Ale jesli chcesz to ja na twoim miejscu wybral bym turbo od 1.8T np. z golfa IV za dobry pieniadz pewnie wydlubiesz na szrocie z jakiegos rozbitka. No a kompa to najlepiej jakiegos typu standalone bo trzeba to jakos wysterowac, na samym powietrzu to nie pojedzie. No i do tego wtryski bo seryjne nie podleja tyle ile trzeba. A co do silnika z aukcji to porazka, jak mozna przytulic filtr do glowicy, pewnie pieknie puchnie jak sie auto rozgrzeje i EGT pewnie tez jest kozackie. Koszta jak dla mnie przerastaja tresc ale pomysl oryginalny wiec powodzenia.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: spawacz » pt sty 20, 2012 12:43

Jak chce juz tak usilnie to blok z PG i moze robic ABS + T , i wtedy to bedzie latac ,niestety turbo t2 nie da duzo a ile da... , da tyle ile w dieslu daje max 50-60 koni w benie da 50-60 x 0.75 wiec jakies 30-40 koni to absotuny max, i jak utrzyma doladowanie do 4500 obr. to bedzie sukces czyli w dobrym porywie max 140KM z tego 125-130km bym liczyl, tak jak ci napisali koledzy K26 z audi, saab 2.0 T , volvo 2.0t . A co przerobic zeby olej doastala , na szybko podstawa filtra z 1.6 TD i miska olejowa z 1.6 TD . Bezwzglednie podniesnie cisnienia paliwa na mono .


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: Y@RO » pt sty 20, 2012 21:50

powiedzmy ze mam 2.0 ADY i to ma natrysk na denka ponoc ... chyba ze sie myle. Wiec tu ma sens jakies turbo. Czyli na turbinie t2 lub t3 ze 115 Km bedzie pewnie jakies 140 tak ? ale pompowanie max do 4500 obr tak jak napisales kolego.


eSsssssssssss :))))

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Golf MK3 1.8 90KM Turbina

Post autor: spawacz » sob sty 21, 2012 11:30

jeszcze wieksza pojemnosc, jeszcze mniej mocy, po co upaliscie sie na ta T2 , jakby T3 nie bylo na takim kolektorze jak wam trzbea.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości