Air/Fuel Ratio Gauge

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » pn lis 07, 2011 19:48

Witam. Nie wiem czy w dobrym dziale umiesciłem, ale do rzeczy.

Zakupiłem ostatnio AFR i dzisiaj do mnie dotarł. Jednak mam z nim mały problem, bo instrukcja różni się od wskaźnika.
W instrukcji są trzy kable: czerwony ( +12V ), czarny ( masa ), biały ( sygnał ).
Natomiast w urządzeniu jest 5 przewodów: dwa czerwone ( jeden lekko grubszy i bardziej czerwony od drugiego ), dwa czarne i jeden zielony.
Problemu by nie było, gdyby wskaźnik dało się rozmontować, ale niestety za bardzo się nie da. ( zaciśnięta "oprawka" jak kapsel na butelce piwa ). Wtedy można by się dowiedzieć czemu są po dwa czerwone i czarne przewody, ale tak to to ciężko wywnioskować.

Wskaźnik jest firmy inxx, a kupiłem go, żeby wiedzieć jak pracuje sonda podczas jazdy, pod obciążeniem silnika.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » pn lis 07, 2011 20:13

Po rozwiązaniu przewodów widać po jednym grubszym czerwonym i czarnym, a także po jednym czarnym i czerwonym cieńszym.
Po podłączeniu tych grubszych do zasilacza włącza się podświetlanie, ale po podpięciu pary cieńszych przewodów nic się nie dzieje.
Sądzę, że zielony to sygnał z sondy, ale do czego są te pozostałem dwa przewody ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: szypki » pn lis 07, 2011 20:37

może do pracy wskaźnika ? tak jak z zegarkami VDO osobne podświetlenie i osobne do działania wskaźnika i sygnał



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » pn lis 07, 2011 21:39

Grzebiąc w sieci znajduję informacje, że spora część wskaźników ma 3 przewody ( jak w instrukcji od tego wskaźnika ). Podświetlanie i sygnał. Podświetlanie ( +12V ) po stacyjce i stała masa. Pewnie z tond taki wskaźnik na 3 przewody bierze prąd, ale tutaj to nie mam pojęcia.
Rozebranie go by wyjaśniło, ale nie idzie bez zniszczenia obudowy.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: szypki » pn lis 07, 2011 22:01

a podłącz te grube i sygnał i zobacz czy będzie działać



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » pn lis 07, 2011 23:32

Jutro tak zrobię, jak znajdę chwilę czasu na wypad do sklepu po końcówki do wpięcia się w przewód ( nie chce go ciąć ani skrobać z izolacji ) i po przewód najlepiej jakiś ekranowany na sygnał z sondy.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » wt lis 08, 2011 08:38

Sprzedawca mi napisał, że instrukcja konkretnie do tego wskaźnika jest błędna ( pomyłka producenta ).
Napisał, że:
zielony - sygnał z sondy
czerwony - +12V stały
czarny - masa stała
czerwony - +12V po stacyjce
czarny - masa

Tyle, że nie wie, który czerwony stały, a który po stacyjce.
Wychodzi na to, że grubszy czerwony i czarny po stacyjce, bo po podpięciu pod źródło zasilania włącza się podświetlanie.

Dzisiaj będę kombinował z podłączeniem.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Shmatan » śr lis 09, 2011 13:39

Gawior, zmostkuj czerwone i czarne i daj po stacyjce - po co Ci bez stacyjki ew. wskazania?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » śr lis 09, 2011 21:18

Czarne i czerwone puściłem razem z podświetlania licznika ( było mi najbliżej i najprościej ).

Jednak wskaźnik chyba jest walnięty, bo nic nie wskazuje. Sprawdzałem na VAG-u i sonda zmienia wartości. Kiepsko bo kiepsko, ale jednak.
Sprawdziłem multimetrem kabel którym pociągnąłem sygnał i też wartość się zmienia, czyli dochodzi do wskaźnika, a ten ani drgnie.
Tak więc coś tu jest nie tak.

Jak można sprawdzić sam wskaźnik, nie uszkadzając go ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

szypki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: śr lut 11, 2009 22:43
Lokalizacja: wygnajewo

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: szypki » śr lis 09, 2011 22:26

a taki zegarek to sie do zwykłej sondy lambda jakoś wpina czy jak ?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » czw lis 10, 2011 16:29

Zasilanie "+" i "-" i kabel do sondy gdzieś do istniejącego połączenia ( ECU - sonda lambda ).


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Shmatan » pt lis 11, 2011 15:31

Gawior pisze: z podświetlania licznika
a weź sobie zbadaj jakie masz napięcie na tych kablach, bo stawiam browara że poniżej 12v ;] wepnij się w pewny plus (po stacyjce) a nie w taki po oświetleniu ;]



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Air/Fuel Ratio Gauge

Post autor: Gawior » pn lis 14, 2011 09:38

Zasilanie mierzyłem. Wolałem sprawdzić wszystko, łącznie z tym, czy występuje jakaś zmiana na kablu sygnałowym od sondy. Tak samo VAG pokazywał, że jakoś tam sonda pracuje.
Na zasilaniu było 12V, a we wskaźniku tylko podświetlanie działało.

Jednakże dzisiaj jeszcze podepnę wskaźnik jeszcze raz, tyle że pod maską na próbę, bez ciągnięcia kabli.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości