SWAP PF--->2E
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP PF--->2E
Witam
Robimy z kumplem przekładke 2E z Passka B3 do Mk2 z PF-em... Mam kilka wątpliwości i byłbym wdzięczny gdyby Ktoś znający sie na rzeczy wytłumacz mi to...
A mianowicie:
1. Do przekładki idzie silnik ze skrzynia, nic nie bedzie rozpinane, wyczytałem gdzieś na forum, że mocowania każdego silnika w Mk2 i Mk3 były takei same (bodajże z wyjątkiem VR-a). Czy to prawda? Nie trzeba przerabiać łap??
2. Druga sprawa, czy flansze w GTI(mowa o MK2), są takei same co w GTI w Mk3?? Chodzi konkretnie o 2E, ADY nie ABFa bo to prawdopodobnie będzie się różnić...
3. Elektryka, a dokładnie wiązka silnika... PF jest z 91r więc po zmianie elektryki w 89...Czy wiązka głowna z 2E podejdzie bez rzeźby do skrzynki z Mk2???
4.Co ze sprzęgłem?W Passku jak wiadomo na linki, lepiej zostawić tak jak jest i wszystko przełożyc do MK2 czy może spiąć to ze skrzynią i sprzęgłem oryginalnym z PF-a?
5.Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę podczas Swapu, czemu się szczególnie przyjrzec:) Jest to nasza pierwsza przekładka, dlatego będe wdzięczny za wszelkie informacje...pozdrawiam
Robimy z kumplem przekładke 2E z Passka B3 do Mk2 z PF-em... Mam kilka wątpliwości i byłbym wdzięczny gdyby Ktoś znający sie na rzeczy wytłumacz mi to...
A mianowicie:
1. Do przekładki idzie silnik ze skrzynia, nic nie bedzie rozpinane, wyczytałem gdzieś na forum, że mocowania każdego silnika w Mk2 i Mk3 były takei same (bodajże z wyjątkiem VR-a). Czy to prawda? Nie trzeba przerabiać łap??
2. Druga sprawa, czy flansze w GTI(mowa o MK2), są takei same co w GTI w Mk3?? Chodzi konkretnie o 2E, ADY nie ABFa bo to prawdopodobnie będzie się różnić...
3. Elektryka, a dokładnie wiązka silnika... PF jest z 91r więc po zmianie elektryki w 89...Czy wiązka głowna z 2E podejdzie bez rzeźby do skrzynki z Mk2???
4.Co ze sprzęgłem?W Passku jak wiadomo na linki, lepiej zostawić tak jak jest i wszystko przełożyc do MK2 czy może spiąć to ze skrzynią i sprzęgłem oryginalnym z PF-a?
5.Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę podczas Swapu, czemu się szczególnie przyjrzec:) Jest to nasza pierwsza przekładka, dlatego będe wdzięczny za wszelkie informacje...pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 02:23 przez kaereczek, łącznie zmieniany 1 raz.
VTEC rulezz..
Ad 1. Mocowania silnika są takie same z wyjątkiem łapy tylnej od strony rozrządu. Albo sam wózek przełóżcie z lepszą według chyba wszystkich poduszką, albo odkręćcie łapę od silnika z MK2 i załóżcie ją zamiast tej z passata.
Ad 2. PF powinien mieć flansze 100mm, tak jak i ABF, ADY czy 2E.
Ad 3. Elektryka będzie pasować idealnie ale pamiętaj o zmianie przekaźników lub dołożeniu brakujących ze skrzynki z passata.
Ad 4. Skrzynię zepnijcie tą z PFa bo będzie krótsza, a sprzęgło 210mm i tak sobie z tym poradzi. Jeżeli chce wam się dłubać to zawsze możecie montować skrzynię na linki ale albo kupicie wysprzęglik mechaniczny z transportera lub ibizy albo przekładacie hydro sprzęgło z paska i rzeźbicie pedały i dziurę w grodzi na pompkę sprzęgła.
Ad 5. Zwróć uwagę na lakier żebyście go nie poobijali Ewentualnie jeszcze posprawdzaj wszystkie śruby drugi raz żeby mieć pewność.
Ad 2. PF powinien mieć flansze 100mm, tak jak i ABF, ADY czy 2E.
Ad 3. Elektryka będzie pasować idealnie ale pamiętaj o zmianie przekaźników lub dołożeniu brakujących ze skrzynki z passata.
Ad 4. Skrzynię zepnijcie tą z PFa bo będzie krótsza, a sprzęgło 210mm i tak sobie z tym poradzi. Jeżeli chce wam się dłubać to zawsze możecie montować skrzynię na linki ale albo kupicie wysprzęglik mechaniczny z transportera lub ibizy albo przekładacie hydro sprzęgło z paska i rzeźbicie pedały i dziurę w grodzi na pompkę sprzęgła.
Ad 5. Zwróć uwagę na lakier żebyście go nie poobijali Ewentualnie jeszcze posprawdzaj wszystkie śruby drugi raz żeby mieć pewność.
TAZ, wielkie dzięki za fachowe wytłumaczenie i pomoc...O takie coś mi właśnie chodziło...Wielkie dzięki, punkcik poleciał.
Ostatnio zmieniony wt mar 17, 2009 08:53 przez kaereczek, łącznie zmieniany 1 raz.
VTEC rulezz..
Witam ponownie, dziękuję za porady, znalazłem jeszcze ciekawy temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221998 , czyli identyczną sytuacje jak moja....Zainteresowało mnie, czy faktycznie moge zostawic oryginalna wiazke i kompa z mojego PFa??Bedzie to działało poprawnie??
VTEC rulezz..
- zeton88
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 09:52
- Lokalizacja: Krośniewice
- Kontakt:
SWAP PF--->2E
Przy 2E na przepsutnicy jest kostka na 3piny a w PF na 2 wiec co zrobić zeby przepustnica działała ?
EDiTION ONEviewtopic.php?f=87&t=326905
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: SWAP PF--->2E
Juz sobie bulgaton zamontowales, 2E ma TPS , krancowek nie ma wogule! Chyba ze dorobisz, zeby sobie oszczdzic przerobki , mozesz lekko przerobic przepustnice z abf gdzie owa krancowka jest... , lub zalozyc org. kolektor ssacy PF bo pasuje na 2E. A te 3 piny to jest wlasnie TPS , a FP na 2 pinowa krackowe ktora dziala przy 0 i max gaz.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- zeton88
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 09:52
- Lokalizacja: Krośniewice
- Kontakt:
SWAP PF--->2E
Czyli moge założyc kolektor od PF'a bedzie pasował i działał poprawnie? bo z tego co wyczytałem nie da rady podepjąc przepustnicy przy 2E na instalacji z PF'a
EDiTION ONEviewtopic.php?f=87&t=326905
SWAP PF--->2E
spawacz, możesz mi powiedzieć w jaki sposób chcesz założyć kol. z PF`a do 2E, jest srobna różnica w głowicach która to skutecznie uniemożliwia. możesz zmajstrować sobie przejściówkę pod kolektor z 2E i przepustnicę PF. w PF i PB gniazda wtryskiwaczy są wkręcane w głowice a w 2E w kolektor dolotowy
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Re: SWAP PF--->2E
Czytaj uważnie co napisałem - trzeba porzeźbić, p&p nie pasuje. Ściagasz TPS, ośke zostawiasz, dorabiasz krzywke mocując ją na ośce. Mocujesz krańcówki i ustawiasz je tak żeby je krzywka odpalila. Dokładnie w taki sposób mam zamontowane krzywki z digiego w przepustnicy z audi S2.spawacz pisze:Juz sobie bulgaton zamontowales, 2E ma TPS , krancowek nie ma wogule! Chyba ze dorobisz, zeby sobie oszczdzic przerobki , mozesz lekko przerobic przepustnice z abf gdzie owa krancowka jest... , lub zalozyc org. kolektor ssacy PF bo pasuje na 2E. A te 3 piny to jest wlasnie TPS , a FP na 2 pinowa krackowe ktora dziala przy 0 i max gaz.
A kolektora ssący z PF nie podejdzie do 2E, chyba że zrobisz w nim otwory na gniazda wtryskiwaczy
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- zeton88
- Mały gagatek
- Posty: 137
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 09:52
- Lokalizacja: Krośniewice
- Kontakt:
SWAP PF--->2E
Panowie a komp z PF'a nie bedzie wchodził w tryb awaryjny po odpaleniu silnika mapy sa takie same ?
EDiTION ONEviewtopic.php?f=87&t=326905
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości