chiptunning AFN.. co dalej?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 02, 2006 11:23

hej

mam teraz kilka pytan bardziej mechanicznych:

1. kres możliwości seryjnego AFN-a ?

tzn ile na maxa mozna wydusić z tego badziewia

autem jeżdże dla przyjmeności, buta dostanie jak bedzie ku temu dobra okazja więc:
- nieważne spalanie (może wzrosnąć o 2 L)
- nieważny Batory :)
- wytrzymałość nie aż tak istotna..

chodzi o to czy da sie tak napisać program by przy delikatnej jeździe było wszystko OKI a potwór rodził się powyżej 3200 rpm?


2. wtryski
jak rozumiem ASV to jest szczytem możliwości jesli chodzi o przeszczepy z innych modeli?

3. turbawka

jak wyżej, co najlepiej podejdzie zamiast seryjnej suszarki w AFN - turbo od ASV,AWX ?

czyli najlepiej od poprzecznego dawcy coby sie kolektory zgadzały ?

4. IC
brak kasy na FIMC-a ale pytanie jest czy ktoś przetestował np jakieć kierownice powietrza na seryjną ?
lub jakiś zamiennik coby weszło toto bez przeróbek.. czyli jak małym kosztem troszke polepszyć i nie montować FIMCa i nie zwiększyć laga ?


przy okazji: bede coś tam dłubał na poczatku lipca więc chętnie bym zakupił np. wtryski od ASV i w rozliczeniu oddał swoje ...jeśli ktoś jest zainteresowany takim machniom, prosze na priva..



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » śr cze 07, 2006 09:16

Johny1984 pisze: oby nie 90 ps :(
pzdr
chyba ze ALH...jesli wiesz co chodzi ;)

macie jakiegos "tjunera" na slasku? Oczywiscie oprocz masters`a....gosc chyba jest nie teges ;) mowa oczywiscie o Katowicach. Do golfa IV chcieli mi zrobic program za 1000 zl...teraz powiedzialem ze mam auto z 2004 roku to odrazu wyskoczyli z 1500 zl :hmm: no moje pytanie dlaczego nowsze auto to drozej to zaczeli cos bełkotac...mimo ze w nowych zmiana programu trwa 8 sekund przez zlaczediagnostyczne :hmm: z łaska zeszli mi do 1200zl ale bez hamowni...ale to wole jechac do pierwszego lepszego wgrac program za 1000 zl i shamowac go za 100 zl ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 07, 2006 10:34

paolo pisze:
Johny1984 pisze: oby nie 90 ps :(
pzdr
chyba ze ALH...jesli wiesz co chodzi ;)

macie jakiegos "tjunera" na slasku? Oczywiscie oprocz masters`a....gosc chyba jest nie teges ;) mowa oczywiscie o Katowicach. Do golfa IV chcieli mi zrobic program za 1000 zl...teraz powiedzialem ze mam auto z 2004 roku to odrazu wyskoczyli z 1500 zl :hmm: no moje pytanie dlaczego nowsze auto to drozej to zaczeli cos bełkotac...mimo ze w nowych zmiana programu trwa 8 sekund przez zlaczediagnostyczne :hmm: z łaska zeszli mi do 1200zl ale bez hamowni...ale to wole jechac do pierwszego lepszego wgrac program za 1000 zl i shamowac go za 100 zl ;)
może spróbuj do compsort uderzyć w BB...

ja tez mam dylemat w tej kwestii - z tym że ja bede chipował mk3 z AFN-em z 97 roku...
W twoim przypadku widac cena jest uwarunkowana od mozliwości finansowych własciciela :P wiadomo jak ktoś ma auto 2 letnie...

naprawde badam temat wnikliwie od 3 tygodni, czytam wszystkie mozliwe fora racingowe, TDI, wszystkich tjuenrów... i powiem Ci tak ile osób tyle opinii, i dla przykładu, co dla jednych jest wadą (np strojenie na drodze) dla innych jest zaletą...

kwestie finansowe to inna sprawa i tu powinny działać prawa rynku...zawsze to kwestia indywidualnego dogadania się..nie ma co na forum roztrząsac...czasami są podane cenniki na www...

mamy przecież wolny wybór..trzeba sobie zadać pytanie co chcesz osiągnąć i czy planujesz dalsze mody i współprace z tunerem?

a tak OT: to rywalizacja na 1/4, troszke niepotrzebnie zaostrza sytuację szczególnie na forach...



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » śr cze 07, 2006 11:13

Johny1984 pisze:wolałbym kupić Mk4 i dopiero w to inwestować - może być nawet na początek 110 ps a dopiero później kombinować do 150 ps ( oby nie 90 ps )
normalnie takimi stwierdzeniami wywolasz atak wścieklizny wśród posiadaczy 90 ps ALH :wink: nie ma co porównywać 90ps 1Z czy AGR do ALH. te 90 PS na prawdę miło się zbiera a to za sprawą turbawki o zmiennej geometri.

cowboy, co do twoich pytań to kilka odpowiedzi.
co do wtrysków to dużego pola do popisu nie masz, jedynie ASV. komplet na allegro można zakupić za ok 900zł (nówki). mają największe ciśnienie wtrysku, więc można na nich podciągnać samym programem kilka koni więcej. moża pokusić się o zrobienie hybryd na wtryskach od ASV :grin:
mam silniczek ALH więc rózni się od twojego w niewielkim stopniu. planuję założyc wtryski od ASV powinien mieć ok 108KM/230Nm. to jest średnia wartość bo nie wiadomo jakiego gratisa ma w tej chwili. jeżeli będę miał już wtryski od ASV to czytałem że maks to 145KM/320Nm. nie wiem czy są róznice między ALH i AFN jeżeli chodzi o sprzęgło. wiem tylko, że stary AGR 90ps miał mocniejsze sprzęgło od "nowego" ALH 90ps. ktoś mi kiedyś napisał że optimum to 130KM/300Nm. z tym seryjne sprzęgło powinno sobie radzić bez problemów. oczywiście jak będę grzebal to będę próbował jeździć z ok 140KM/320Nm. co do wymiany sprzęgła to nie warto bawić się w tarcze ze spieków bo sprzęgło wytrzyma a posypie sie skrzynia :sad: można zastosować sprzęgło do VR`a tyle tylko, że w nowszych silniczkach jest koło dwumasowe i koszt operacji przeszczepu sprzęgła jest o wiele bardziej kosztowny niż w przypadku wymiany sprzęgła np. w 1Z 90ps gdzie było koło jednomasowe.
zależy ile masz kasy, na początek mogą być wtryski i soft. jak ci się znudzi jazda 140KM dieslem to zawsze możesz grzebnąc turbo, IC, wydech przelotowy. tyle tylko że to pociagnie za sobą kolejne zmiany, sprzęgło, hamulce.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 07, 2006 11:54

ksionc pisze:nie warto bawić się w tarcze ze spieków bo sprzęgło wytrzyma a posypie sie skrzynia :sad: można zastosować sprzęgło do VR`a
dzieki za info..też raczej nie zakładałbym raczej spieka, raczej jakiś SACHS...

ponieważ w AFN jest z tego co sie orientuje jednomasowe można pomysleć od VR-a

zastanawia mnie fakt czy było mocniejsze bo fakt koni wiecej ale VR miał raczej niższy moment od 340 niutków?

z drugiej strony podobno koles jeżdzi na 400 NM na serjnym AGR - tu ważne też jest ustawienie momentu, ja raczej będę chciał troszkę wyżej osiągnąć max moment, żeby w normalnej delikatnej jeździe sprzęgło nie dostawało za mocno..

na razie plan jest taki żeby zobaczyć jak silnik wyjdzie w serii i co się uda wycignąć z tego klekota samym softem...a potem sie zobaczy co go najbardziej ogranicza: czy turbawka, czy IC czy moze wtryski...



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » śr cze 07, 2006 12:31

koszt sprzęgła od VR`a to jakies 700zł. słyszałem różne opinie, jedni mówią że powyżej 300Nm trzeba zmieniać inni jeżdża na seryjnych. tak jak piszesz ważny jest przebieg momentu. można przecież ułóżyć moment tak żeby oszczędzał sprzęgło przy starcie - tak jak piszesz :grin: zhamuj autko i zobacz ile ma gratisu w serii. myśle że osiągniecie 130ps/300Nm nie będzie wiekszym problemem.


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » śr cze 07, 2006 18:25

ksionc pisze:normalnie takimi stwierdzeniami wywolasz atak wścieklizny wśród posiadaczy 90 ps ALH nie ma co porównywać 90ps 1Z czy AGR do ALH. te 90 PS na prawdę miło się zbiera a to za sprawą turbawki o zmiennej geometri.
wiem,że nie ma co porównywać 1Z i AGR'a czy ALH'a.... :hmm:
ale jeśli miałbym zmieniać auto z Mk3 na Mk4, to 90 ps mnie już nie satysfakcjonuje... :( nawet AGR,ALH... może jak poszukam to pomyśle nad jakimś 131 ps pompo...

druga sprawa...
znalazłem silnik z passata B6 TDI 2005r. 2,0 136 ps , w tej budzie są te same silniki co w nowym passacie B6a 2,0 140 ps??? i jeśli tak,to czemu różnica 4 ps??? - czekam na rzetelną pomoc... :hmm:

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 07, 2006 21:18

Johny1984 pisze:jeśli tak,to czemu różnica 4 ps
trudno wyczuć, moze to jakiś wypust na jakis rynek i obnizenie mocy w zwiazku z opłatami - innego wutłumaczenie chyba nie ma.. tak czy owak silnik i tak ma pewnie taki sam potencjał - pytanko jakie oznaczenie silnika?



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr cze 07, 2006 23:19

jesli to samo oznaczenei silnika to moc tez ta sama tylko posciemniali zeby jakies tam wymogi spelnial w danym kraju



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 08, 2006 09:07

Kapibara pisze:jesli to samo oznaczenei silnika to moc tez ta sama tylko posciemniali zeby jakies tam wymogi spelnial w danym kraju
no jeśli 2.0 TDI ma 103 kW - 140 PS to logiczne jest że pewnie było gdzieś ograniczenie do 100 kW - czyli 136 PS i chyba rebus rozwiązany :)



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » czw cze 08, 2006 14:18

tak,silnik 2.0 TDI 103 kW

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » pt cze 09, 2006 10:54

Johny1984 pisze:jeśli miałbym zmieniać auto z Mk3 na Mk4, to 90 ps mnie już nie satysfakcjonuje... nawet AGR,ALH... może jak poszukam to pomyśle nad jakimś 131 ps pompo...
na początku miał być gofer Mk3 i szukałem z końca produkcji żeby trafic na 110ps. sytuacja sie zmniła i jeżdze Mk4. szybko zaczyna być mało więc będą mody podnaszące moc :grin: teraz też bym szukał jakiegos pd 115 lub 130ps. inna jazda, no i możliwości podkręcenia o wiele większe :)


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt cze 09, 2006 12:31

Pytanko do znawców:

Co trzeba zrobić żeby wydusić pod 150 km / 320 NM z AFN-a ?

Mam opcje: wtryski ASZ lub suszarka AXW, czy może jedno i drugie, czy moze jedno i drugie i jeszcze IC większy?

150 jest docelowe dla mnie - w co wpakować kase we wtryski czy w suszare?

IC bedzie raczej musiał styknąc najwyżej bedzie puchnął latem :)



Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » pt cze 09, 2006 16:03

Większe turbo to zapodałbym większy IC.
Ja samym programem mam u siebie 314Nm i 133KM, więc turbiną i IC pod 150KM dojdziesz.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości