Planowanie glowicy RP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Planowanie glowicy RP
Masz racje ale pierwsze jakieś dwa milimetry w głowicy nie zwężają sie znacznie i jeżeli jest jakiś błąd to nie wielki a to że ma dziwny kształt nie znaczy że nie można tego obliczyć. Oto jak to obliczyłem.
( przepraszam za jakość ale dawno już do szkoły nie chodzę i parę rzeczy pozapominałem a i przyborów brak).
( przepraszam za jakość ale dawno już do szkoły nie chodzę i parę rzeczy pozapominałem a i przyborów brak).
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Planowanie glowicy RP
Wiem że ciężko jest to policzyć bez błędu ale podebranie w tłoko aam i abs zasadniczo to różnią sie głębokością i to można wyliczyć. Teraz powiedz jak ty to liczyłeś.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Planowanie glowicy RP
Policzyles z walca niestety , bedzie tu roznica. I niepokoi mnie 2 sprawa , podzieliles sobie kolo na trójkąty , wiec z tego obliczes powierzchnie wycieta , tyle ze pewnie zalozyles ze ze to sa 4 takie same trojkaty a to znaczy ze beda one roznoramienne, moim znaniem za malo powiezchwi wylaczonej policzles .
A ja nie liczylem, dajesz tlok w GMP lejesz olej tak zeby sie pokazal w dziurce na swiece , i pozniej dajesz tlok w DMP i ta sama procedura, ma juz pojemnosci i tylko dzelisz i juz masz st. spr.
Warunek ze silnik musi byc tak pochylony zeby nie bylo przeklamania , i 2 to to ze zawory musza byc zamkniete.
A ja nie liczylem, dajesz tlok w GMP lejesz olej tak zeby sie pokazal w dziurce na swiece , i pozniej dajesz tlok w DMP i ta sama procedura, ma juz pojemnosci i tylko dzelisz i juz masz st. spr.
Warunek ze silnik musi byc tak pochylony zeby nie bylo przeklamania , i 2 to to ze zawory musza byc zamkniete.
Ostatnio zmieniony sob mar 19, 2011 11:24 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Planowanie glowicy RP
Rysunek jest tylko podglądowy. Nie jest trudne wyliczenie powierzchni wycinka kola znając środek i nie ma innej możliwości na liczenie tego. Liczysz pole wycinka i odejmujesz pole powierzchni trójkąta. i nie dzieliłem na cztery trójkąty tylko dwa z których trzeba obliczyć pole ścinka koła i odjąć od całości. Niech sie jeszcze wypowie ktoś kto kiedyś to liczył. Nie chce nikogo obrażać czy sie mądrzyć tylko żeby wyjaśniło sie to polubownie.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Planowanie glowicy RP
Wiem ze pogladowy , tylko czy trojkaty nie maja za duzej powiezchny lub za malej, musialby na glowcy to zmierzyc i bylo by jasne, bo to teraz takie lekko naciagniete, rozumiesz o co mi chodzi.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Planowanie glowicy RP
Rozumiem. Wystukałem karton na komorze z głowicy, później przerysowałem na kartkę papieru i miałem gotowe wymiary. Ide na 12 do roboty wiec chwilowo mnie nie bedzie.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Planowanie glowicy RP
OOO , zaskoczyles mnie , a glebokosc komory tez zmierzyles? Powiem ci ze w sumie moglem sie pomylic akurat z RP/AAM bo wpisalem wartosc dla 11:1 1.8-2.2 zamiast dla 10:1 ,a dla 11:1 to bedzie ok 3.5mm. Dopiero tez analizujac moglem sie rąbnac.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Planowanie glowicy RP
Miło mi, głębokość w głowicy nie mierzyłem bo interesowało mnie tylko ile trzeba zebrać aby zniwelować różnice w podebraniach tłoka. Pozdrawiam.
Planowanie glowicy RP
gracek1906, bardzo dziękuje ci z obliczenia.
spawacz, Ile maksymalnie obniżałeś głowicę w RP/AAM ?
spawacz, Ile maksymalnie obniżałeś głowicę w RP/AAM ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Planowanie glowicy RP
Tak myślałem nad tym wszystkim i nie podoba mi sie to. Mianowicie gdzieś jest bląd(wyliczenia komory głowicy są prawidłowe) wydaje mi sie że w wymiarach wybrań w tłokach które brałem z forum. Pojemność jednego cylindra to 449.5cm3 czyli przy stopniu sprężania 9:1 komora spalania to 56.18 cm3 a przy stopniu 10:1 49.9cm3 wiec różnica to jakieś 6.2..cm3 a według wymiarów z postu
Kaoz napisał(a):
Są ale różnica jest w wybraniu w tłoku:
AAM -
- średnica 56,8
- głębokość 8,1
ABS -
- średnica 56
- głębokość 4,4
a z nich wynika że różnica wynosi 9.687cm3 i gdyby to była prawda to miedzy aam a abs była by większa różnica w stopniu nie o 1 tylko o 1.5.
Po świece jeszcze jutro trochę czasu i sam pomierzę tłoki z obu silników.
Kaoz napisał(a):
Są ale różnica jest w wybraniu w tłoku:
AAM -
- średnica 56,8
- głębokość 8,1
ABS -
- średnica 56
- głębokość 4,4
a z nich wynika że różnica wynosi 9.687cm3 i gdyby to była prawda to miedzy aam a abs była by większa różnica w stopniu nie o 1 tylko o 1.5.
Po świece jeszcze jutro trochę czasu i sam pomierzę tłoki z obu silników.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Planowanie glowicy RP
Tak, na znaki choć one mogą w stu % sie nie pokrywać bo jednak głowica obniżona. Nie posiadam niestety na chwile obecną tłoka AAM tylko jakiś z mk 2 1.8 ale tam są całkiem inne wymiary. Mam ostatnio troche innej roboty i nie zawsze jest czas(w dodatku zbliża sie mój ślub )ale muszę to jakoś wytłumaczyć bo sam nie jestem pewien bo nie wydaje mi się żeby producent źle podawał dane. Z drugiej strony na niektórych stronach widziałem stopień sprężania dla AAM 9.0 +-0.5 a przecież to on stały jest.
Re: Planowanie glowicy RP
Mi bardziej zależny na wymiarach rp niż aam , bo mam mk3 z silnikiem rp na osprzęcie abs.
Będę robił głowice w tym miesiącu i zależny mi na konkretnych danych.
Będę robił głowice w tym miesiącu i zależny mi na konkretnych danych.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości