Planowanie glowicy RP

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » sob mar 19, 2011 10:56

Masz racje ale pierwsze jakieś dwa milimetry w głowicy nie zwężają sie znacznie i jeżeli jest jakiś błąd to nie wielki a to że ma dziwny kształt nie znaczy że nie można tego obliczyć. Oto jak to obliczyłem.
( przepraszam za jakość ale dawno już do szkoły nie chodzę i parę rzeczy pozapominałem a i przyborów brak). Obrazek Obrazek



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » sob mar 19, 2011 11:00

Wiem że ciężko jest to policzyć bez błędu ale podebranie w tłoko aam i abs zasadniczo to różnią sie głębokością i to można wyliczyć. Teraz powiedz jak ty to liczyłeś.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Planowanie glowicy RP

Post autor: spawacz » sob mar 19, 2011 11:13

Policzyles z walca niestety , bedzie tu roznica. I niepokoi mnie 2 sprawa , podzieliles sobie kolo na trójkąty , wiec z tego obliczes powierzchnie wycieta , tyle ze pewnie zalozyles ze ze to sa 4 takie same trojkaty a to znaczy ze beda one roznoramienne, moim znaniem za malo powiezchwi wylaczonej policzles .

A ja nie liczylem, dajesz tlok w GMP lejesz olej tak zeby sie pokazal w dziurce na swiece , i pozniej dajesz tlok w DMP i ta sama procedura, ma juz pojemnosci i tylko dzelisz i juz masz st. spr.
Warunek ze silnik musi byc tak pochylony zeby nie bylo przeklamania , i 2 to to ze zawory musza byc zamkniete.
Ostatnio zmieniony sob mar 19, 2011 11:24 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » sob mar 19, 2011 11:23

Rysunek jest tylko podglądowy. Nie jest trudne wyliczenie powierzchni wycinka kola znając środek i nie ma innej możliwości na liczenie tego. Liczysz pole wycinka i odejmujesz pole powierzchni trójkąta. i nie dzieliłem na cztery trójkąty tylko dwa z których trzeba obliczyć pole ścinka koła i odjąć od całości. Niech sie jeszcze wypowie ktoś kto kiedyś to liczył. Nie chce nikogo obrażać czy sie mądrzyć tylko żeby wyjaśniło sie to polubownie.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Planowanie glowicy RP

Post autor: spawacz » sob mar 19, 2011 11:29

Wiem ze pogladowy , tylko czy trojkaty nie maja za duzej powiezchny lub za malej, musialby na glowcy to zmierzyc i bylo by jasne, bo to teraz takie lekko naciagniete, rozumiesz o co mi chodzi.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » sob mar 19, 2011 11:34

Rozumiem. Wystukałem karton na komorze z głowicy, później przerysowałem na kartkę papieru i miałem gotowe wymiary. Ide na 12 do roboty wiec chwilowo mnie nie bedzie.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Planowanie glowicy RP

Post autor: spawacz » sob mar 19, 2011 11:38

OOO , zaskoczyles mnie , a glebokosc komory tez zmierzyles? Powiem ci ze w sumie moglem sie pomylic akurat z RP/AAM bo wpisalem wartosc dla 11:1 1.8-2.2 zamiast dla 10:1 ,a dla 11:1 to bedzie ok 3.5mm. Dopiero tez analizujac moglem sie rąbnac.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » sob mar 19, 2011 11:42

Miło mi, głębokość w głowicy nie mierzyłem bo interesowało mnie tylko ile trzeba zebrać aby zniwelować różnice w podebraniach tłoka. Pozdrawiam.



shanukes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 01, 2009 19:13
Lokalizacja: STW

Planowanie glowicy RP

Post autor: shanukes » sob mar 19, 2011 18:40

gracek1906, bardzo dziękuje ci z obliczenia.
spawacz, Ile maksymalnie obniżałeś głowicę w RP/AAM ?



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » sob mar 19, 2011 22:42

Tak myślałem nad tym wszystkim i nie podoba mi sie to. Mianowicie gdzieś jest bląd(wyliczenia komory głowicy są prawidłowe) wydaje mi sie że w wymiarach wybrań w tłokach które brałem z forum. Pojemność jednego cylindra to 449.5cm3 czyli przy stopniu sprężania 9:1 komora spalania to 56.18 cm3 a przy stopniu 10:1 49.9cm3 wiec różnica to jakieś 6.2..cm3 a według wymiarów z postu
Kaoz napisał(a):
Są ale różnica jest w wybraniu w tłoku:

AAM -
- średnica 56,8
- głębokość 8,1
ABS -
- średnica 56
- głębokość 4,4
a z nich wynika że różnica wynosi 9.687cm3 i gdyby to była prawda to miedzy aam a abs była by większa różnica w stopniu nie o 1 tylko o 1.5.
Po świece jeszcze jutro trochę czasu i sam pomierzę tłoki z obu silników.



shanukes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 01, 2009 19:13
Lokalizacja: STW

Planowanie glowicy RP

Post autor: shanukes » pt mar 25, 2011 18:57

I robiłeś jakieś pomiary tłoków ?
Po planowaniu składasz rozrząd na znaki ?



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » pt mar 25, 2011 20:03

Tak, na znaki choć one mogą w stu % sie nie pokrywać bo jednak głowica obniżona. Nie posiadam niestety na chwile obecną tłoka AAM tylko jakiś z mk 2 1.8 ale tam są całkiem inne wymiary. Mam ostatnio troche innej roboty i nie zawsze jest czas(w dodatku zbliża sie mój ślub :grin: )ale muszę to jakoś wytłumaczyć bo sam nie jestem pewien bo nie wydaje mi się żeby producent źle podawał dane. Z drugiej strony na niektórych stronach widziałem stopień sprężania dla AAM 9.0 +-0.5 a przecież to on stały jest.



shanukes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 01, 2009 19:13
Lokalizacja: STW

Re: Planowanie glowicy RP

Post autor: shanukes » ndz kwie 03, 2011 21:48

Mi bardziej zależny na wymiarach rp niż aam , bo mam mk3 z silnikiem rp na osprzęcie abs.
Będę robił głowice w tym miesiącu i zależny mi na konkretnych danych.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » pn kwie 04, 2011 15:53

Ale rp a aam moją takie same tłoki. przynajmniej mi sie tak wydaje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości