dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Post autor: chris4286 » ndz lut 13, 2011 00:51

mam kilka ostatnich pytań i temat zamykam.
1. chce około 110KM wiec do osiągniecia tego wyniku będzie lepsze t2 czy t3? ale chce by ciągnoł od jak najniższych obr.
2 .Czy np gdy silnik bedzie miał te 110KM to odczucia będa takie same jak w sikniku 1.9tdi 110KM? czy może auto będzie inaczej przyśpieszało?
3.boost pin zrobiony przez zeszkifowanie podkładki, ale czy jescze coś z tym można zrobić?
4.co daje zrobienie gov moda? czy spalanie wzrośnie ? zastanawiam sie nad zrobieniem tego, no chyba że obejdzie sie bez tego by uzyskać 110KM?
5.co do przelotu to jaka jest najlepsza średnica? czy może zostac ostatki tłumik z 1.8 na podwójnej końcówce?
6. gdy była założona t2 to max ile cyciągła to 1,0bar co zrobic by było wiecej? dodam że jest ic z SB mniej wiecie w niejscu filtra powietrza tak ze nie jest daleko.dodam ze nie chciał bym wielkiego laga, czyba że możliwe jest ze t3 bedzie się wkręcać jak t2 od 1.8tys?
7 jak lepiej chodzi siknik, na wczesnym zapłonie czy późnym? i czy włączenie ssana poprawi osiągi? bo wydaje mi sie ze wtedy jest mocniejszy.
8.mam aktualnie skrzynie 4S i jęst wolna, czy na 4T będzie mocniejszy lub szybszy?
9.czy standardowa pompa jest w stanie uzyskać tę moc? (zdjęcie pompy)
10.czy jest taka zożliwość zeby ten silnik po modach palił mniej wieciej 6l/100km przy naturalnej jeżdzie? a dopiero przy ścignieciu wiecej?
11.jaki to jest rodzaj silnika bo nigdzie nie mogę się dowiedzieć. oryginalnie turbo kkk14, pompa taka jak na zdjęciu, i na bloku pisze 1.6 D. ma chłodniczke oleju i nie było ic. może ktoś wie jaki jest jego symbol? i ile ma oryginalnie koni?
prosze odpowiadać punktani by było czytelnie. Obrazek



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Post autor: spawacz » ndz lut 13, 2011 11:24

Chlopie ty jestes jakis niepowazny! Ty chcesz 6L i 100HP+ to mozesz liczyc przy lekiej jezdzie 8L , przy palowaniu 10+ , 110KM z TD nie da sie porownac ze 110KM z TDI , te silnik sa calkiem inne ,inne maja ch-ki, TD kreci do samego konca 5200 na przy dobrych nastawach i mocy praktycznie nie traci, TDI umiera powizej 4000 , ale za to ma duzo lepszy moment itp. na twojej sprzyni powinno byc potezne przyspiesznie. najpierw sprawdz stan silnika czy on sie nadaje na takie przerobki.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Post autor: chris4286 » ndz lut 13, 2011 12:10

nadaje się bo robiłem miesiąc temu remont. nowe pierscienie, tuleje, planowana głowica,nowe panewki.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Post autor: piori » pn lut 14, 2011 09:15

chris4286 pisze:chce około 110KM
Wrzucałem Ci link do tematu o aucie marcinas1983, jakiś czas temu miał dokładnie chyba 109,5 KM przy niewielkich przeróbkach (wydech, IC, dawka i ciśnienie). Teraz pewnie ma trochę więcej ;)
chris4286 pisze:ale chce by ciągnoł od jak najniższych obr.
W takim razie to chyba oczywiste, że mniejsza sprężarka lepsza, ale ma ona swoje wady. TD nie jest konstrukcyjnie stworzony do "ciągnięcia" od niskich obrotów.
chris4286 pisze:odczucia będa takie same jak w sikniku 1.9tdi 110KM?
Moc maksymalna a odczucia z jazdy do dwie różne rzeczy, TD trzeba kręcić, żeby była moc. Wystarczy spojrzeć na wykresy mocy i momentu takich silników, TD ma charakterystykę bardziej zbliżoną do silnika benzynowego.
chris4286 pisze:boost pin zrobiony przez zeszkifowanie podkładki, ale czy jescze coś z tym można zrobić?
Obrócić max. wcięciem i chyba więcej nie ma co kombinować.
chris4286 pisze:co daje zrobienie gov moda? czy spalanie wzrośnie ? zastanawiam sie nad zrobieniem tego, no chyba że obejdzie sie bez tego by uzyskać 110KM?
Raczej się obejdzie, a przy małej sprężarce to pewnie i tak jakichś wielkich korzyści z niego nie będzie, bo i tak turbinka dławi motor przy wysokich RPM. Spalanie zależy głównie od prawej nogi, jak chcesz ganiać te koniki, to trzeba je wykarmić.
chris4286 pisze:co do przelotu to jaka jest najlepsza średnica? czy może zostac ostatki tłumik z 1.8 na podwójnej końcówce?
Ja mam 60mm i myślę, że więcej nie ma sensu, a w sumie to po wywaleniu seryjnego DP reszta seryjnego układu od biedy może zostać. Tłumik ewentualnie można w środku podziurawić. Wiele osób jeździ na przelocie i też jest znośnie, zależy ile czasu spędzasz w trasie. Mnie osobiście boli głowa od długiego buczenia i wolę wersję z tłumikiem, ale ja robię dziennie 130km do samej pracy, a zazwyczaj na tym się nie kończy.
chris4286 pisze:gdy była założona t2 to max ile cyciągła to 1,0bar co zrobic by było wiecej?
T2 z tyłu ma chyba regulowaną sztangę, ale do garrettów najlepiej dać MBC.
chris4286 pisze:czy na 4T będzie mocniejszy lub szybszy
Będzie trochę szybszy i słabszy na przyspieszeniu, ale różnica jest zaledwie rzędu 5%. Jak już się bawić, to w skrzynię z TDI z większym sprzęgłem.
chris4286 pisze:czy standardowa pompa jest w stanie uzyskać tę moc?
Pompa jest OK, o ile jest w dobrym stanie.
chris4286 pisze:czy jest taka zożliwość zeby ten silnik po modach palił mniej wieciej 6l/100km przy naturalnej jeżdzie? a dopiero przy ścignieciu wiecej?
Trzeba mieć dużą siłę woli, żeby nie korzystać z osiągów w modowanym silniku ponad to, co dała fabryka, ale raczej się da.
chris4286 pisze:jaki to jest rodzaj silnika
Trochę dziwna konfiguracja, raczej nie fabryczna. Nie ma IC, więc to nie SB, pompa z grzybem, więc nie 1V, ale sprężarka mała, więc nie JR. Skrzynia 4S wskazuje, że najprawdopodobniej był to jednak 1V (60KM), tylko ma zmienioną pompę :smoke: Jeśli silnik fabrycznie był w tej budzie, to w bagażniku powinieneś znaleźć wlepkę z symbolem silnika.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Post autor: To_mas » pn lut 14, 2011 10:27

chris4286 pisze:1. chce około 110KM wiec do osiągniecia tego wyniku będzie lepsze t2 czy t3? ale chce by ciągnoł od jak najniższych obr.
to kup sobie AFN'a bo nic nie zrobisz z takimi wymaganiami :P
chris4286 pisze:2 .Czy np gdy silnik bedzie miał te 110KM to odczucia będa takie same jak w sikniku 1.9tdi 110KM? czy może auto będzie inaczej przyśpieszało?
to Ci kolega spawacz, już wyjaśnił :)
chris4286 pisze:4.co daje zrobienie gov moda? czy spalanie wzrośnie ? zastanawiam sie nad zrobieniem tego, no chyba że obejdzie sie bez tego by uzyskać 110KM?
nie obejdzie sie raczej
chris4286 pisze:5.co do przelotu to jaka jest najlepsza średnica? czy może zostac ostatki tłumik z 1.8 na podwójnej końcówce?
ja mialem DP 2,5cala i reszta 2,2 cala i było ok :) od DP do końcowego tlumika z TDI tylko rura :D
chris4286 pisze:czyba że możliwe jest ze t3 bedzie się wkręcać jak t2 od 1.8tys?
nie
chris4286 pisze:7 jak lepiej chodzi siknik, na wczesnym zapłonie czy późnym? i czy włączenie ssana poprawi osiągi? bo wydaje mi sie ze wtedy jest mocniejszy.
na prawidlowym
chris4286 pisze:8.mam aktualnie skrzynie 4S i jęst wolna, czy na 4T będzie mocniejszy lub szybszy?
4s jest krótsza i wolniejsza przez co auto szybciej przyśpiesza :) 4T na odwrót czyli masz wiekszy V-max
chris4286 pisze:10.czy jest taka zożliwość zeby ten silnik po modach palił mniej wieciej 6l/100km przy naturalnej jeżdzie? a dopiero przy ścignieciu wiecej?
tak



dzejkej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 17:48

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Post autor: dzejkej » wt lut 15, 2011 23:25

Dołączę się do tematu, ponieważ interesuje mnie podkręcenie turbo. Oczywiście dokupie wskaźnik ale czy jest sens na moim turbo. Po zmianie pompy wtryskowej praktycznie zamilkła, a w zamian za to podczas dmuchania (od 2500 obr) silnik wprawia kokpit w silne drgania. Czy to sygnalizuje rychły koniec mojej turbiny?



chris4286
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 13:45
Lokalizacja: Ropa

dostrojenie 1.6 turbo diesla.

Post autor: chris4286 » czw lut 17, 2011 17:42

wymieniłem wczoraj wtryski i jeszcze lepiej chodzi. na wtryskach oznaczenie standardowe więc niczym się nie różnia od tamtych,i teraz słychać prace wtrysków tak ze pewnie lały. dzić jeszcze pogrzebie przy booscie i zwiększe doładowanie z 0.6 do 1.2bar. scigałem sie z passatem 1.8turbo i siedziałem mu cały czas na ogonie tak ze słaby to nie jest.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości