Witam serdecznie.
To jest mój 1 post więc przepraszam za ewentualne gafy.
Jak w temacie tzn: przegrzebałem cały internet i nigdzie nie znalazłem oznaczeń wałków występujących w golfikach.
Są silniki z następującymi kątami na krzywkach wałku rozrządu:
SILNIK - KĄTY - OZNACZENIE NA WAŁKU ???
PN , RF 0, 22, 28, 6
EZ , ABN 5, 21, 41,3
RH 2,34,44,8
GU 1,37,42,2 PO
GX 0,43,40,0
RP 2PO, 38,40,4
1P 3PO,43,37,3
HT 0,40,40,0
RD,RV,PB 3PO, 43, 37, 3 (pewnie ten sam co 1P)
RG , EV 2,45,45,8
PF 3,4337,3
PL 1PO,31,?,?
KR 3PO,35,43,3
PG,1H 0,40,40,0 ( PEWNIE TEN SAM CO HT )
Pytam bo staram się poskładać silnik z kilku. Nie mam przyrządu do mierzenia kątów a wałeczków pod dostatkiem. Jedyny punkt odniesienia to słachili na nich nabite.
Bardzo proszę o fachową pomoc
Oznaczenia wałków rozrządu glofa II
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
moze to pomoze
http://yfrog.com/1npulpitajj
ale z tego co ja kojarzę to jak patrzylem na kilka wałków to zawsze było na nich tylko 026 i literka, i ta literka właśnie mówi z jakiego silnika pochodzi wałek.
http://yfrog.com/1npulpitajj
ale z tego co ja kojarzę to jak patrzylem na kilka wałków to zawsze było na nich tylko 026 i literka, i ta literka właśnie mówi z jakiego silnika pochodzi wałek.
Ostatnio zmieniony śr mar 17, 2010 17:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.
Dziękuje za odpowiedź.
Tak o te dane mi chodziło. Aż pokusiłem się o poszukanie etki na internecie
Pojawił się malutki problem mianowicie . Według etki silniki , JP, ME, 1V , JR , MF , RA , SB
maja ten sam wałek z oznaczeniem literowym "L" i numerze 068 109 101 A w jednym z moich silników ( GU ) mam wałek z oznaczeniem "L " i numerze zaczynającym się na 026
( sprawdziłem 2 razy ) .
I teraz pojawia się kilka pytań.
1) Według ETKI wałek "L" jest do silników diesla i jest taki sam dla wszystkich wymienionych. Gdy tymczasem silnik JP/ME , JR mają takie same czasy a silniki RA , SB mają takie same lecz inne od wcześniejszych a silnik 1V ma jeszcze inne czasy. DLACZEGO ?? JAK to możliwe na tym samym wałku ??
2) druga sprawa która prawdopodobnie wynika z 1 pytania to kwesta tego co jest na wałku nabite. Otóż prócz symbolu literowego i numeru jest jeszcze oznaczenie na jednym wałku 3c , 2d na drugim 5c , 3d . Co one oznaczają??
3) Skoro wałki "L" są według ETKI tylko w dieslach jak jest możliwe że był w silniku benzynowym ?? jak on działał a działa w miarę dobrze. Czy ma znaczenie to że wałek ma numer 068 a nie 026 i skąd ta różnica.
Wiem że zapodałem masę drobiazgowych i trudnych pytań ale jak cos robic to robic dobrze i ze zrozumieniem.
Proszę o dalsze gnębienie tematu. Z góry dzięki.
Tak o te dane mi chodziło. Aż pokusiłem się o poszukanie etki na internecie
Pojawił się malutki problem mianowicie . Według etki silniki , JP, ME, 1V , JR , MF , RA , SB
maja ten sam wałek z oznaczeniem literowym "L" i numerze 068 109 101 A w jednym z moich silników ( GU ) mam wałek z oznaczeniem "L " i numerze zaczynającym się na 026
( sprawdziłem 2 razy ) .
I teraz pojawia się kilka pytań.
1) Według ETKI wałek "L" jest do silników diesla i jest taki sam dla wszystkich wymienionych. Gdy tymczasem silnik JP/ME , JR mają takie same czasy a silniki RA , SB mają takie same lecz inne od wcześniejszych a silnik 1V ma jeszcze inne czasy. DLACZEGO ?? JAK to możliwe na tym samym wałku ??
2) druga sprawa która prawdopodobnie wynika z 1 pytania to kwesta tego co jest na wałku nabite. Otóż prócz symbolu literowego i numeru jest jeszcze oznaczenie na jednym wałku 3c , 2d na drugim 5c , 3d . Co one oznaczają??
3) Skoro wałki "L" są według ETKI tylko w dieslach jak jest możliwe że był w silniku benzynowym ?? jak on działał a działa w miarę dobrze. Czy ma znaczenie to że wałek ma numer 068 a nie 026 i skąd ta różnica.
Wiem że zapodałem masę drobiazgowych i trudnych pytań ale jak cos robic to robic dobrze i ze zrozumieniem.
Proszę o dalsze gnębienie tematu. Z góry dzięki.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
szczegółowo Ci niestety nie odpowiem ale sądzę że wałęk 068 z L i 026 z L to będą dwa różne wałki. A też co do danych z Etki to nie można się nimi podpierać w 100%.
Zdarza się że niektórych rzeczy w niej brakuje lub są błędy.
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
jesli masz już etke to sprawdz sobie jak wygląda oznaczenie w zależności od rocznika bo to też jak teraz widzę wpływa na nr wałka.
Z doświadczenie to jednak wiem że zawsze był problem z wałkami, tzn z ich rozpoznaniem.
Możesz wałek też zmierzyć mocująć go w kłach tokarki i przystawiając czujnik zegarowy tylko sobie jeszcze trzeba podziałkę kątową skonstruować czy skombinować . Mierzysz wycylenie w zależności od kąta.
Kiedyś ktoś pisał że tak porównywał wałki.
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
żmudna robota na pewno i nie każdy ma tokarkę. Ja nie mam
Zdarza się że niektórych rzeczy w niej brakuje lub są błędy.
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
jesli masz już etke to sprawdz sobie jak wygląda oznaczenie w zależności od rocznika bo to też jak teraz widzę wpływa na nr wałka.
Z doświadczenie to jednak wiem że zawsze był problem z wałkami, tzn z ich rozpoznaniem.
Możesz wałek też zmierzyć mocująć go w kłach tokarki i przystawiając czujnik zegarowy tylko sobie jeszcze trzeba podziałkę kątową skonstruować czy skombinować . Mierzysz wycylenie w zależności od kąta.
Kiedyś ktoś pisał że tak porównywał wałki.
[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 00:19 ]
żmudna robota na pewno i nie każdy ma tokarkę. Ja nie mam
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 01:08 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości