Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

Post autor: krzysiiekb » pn mar 15, 2010 00:07

Witam.

Chciałem zmienić silnik z GOLFA III GT 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM, co dokładnie będę musiał wymienić? Jakich części będę potrzebował? Czy mocowania będą pasowały? Skrzynia, sprzęgło itd będzie pasowało z mojego? Proszę o szczegółową instrukcję mnie w tym temacie bo nie bardzo się na tym znam. Proszę również o napisanie mi jakie poszczególne elementy, nawet te najmniejsze, które będą potrzebne przy przekładce będą mi potrzebne, bo muszę podliczyć budżet.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam.


KaBe

Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

Post autor: emil429 » pn mar 15, 2010 09:18

Kolego najlepiej to jak byś kupił jakiegoś rozbitka i z niego przekładał to co Ci potrzebne, ale jeżeli planujesz sam silnik to musisz się liczyć z tym ze skrzynia od 1.8 jest słabsza jak i sprzęgło ale po złożeniu na pewno będzie to jezdzić z kumplem wkładałem takie coś do vento i śmiga sobie. Na pewno będziesz potrzebował kompletną instalacje od silnika do skrzynki bezpieczników, wszystkie mocowania są takie same także z tym nie musisz się martwić. Pompki paliwowej nie zmienialiśmy tak więc Twoja też powinna wystarczyć. Najlepiej jak byś sam wyjmował silnik z dawcy wtedy będziesz wiedział co i gdzie no i przede wszystkim instalacji sobie nie pokaleczysz. Nie pakuj się tylko w instalacje od passata B3 nie pasi do 3 najlepiej jak by to było z 3 ale od passata B4 jest taka sama jedynie ze skrzynią możesz mieć problem bo z tego co pamiętam to w passacie jest inaczej rozwiązane czytanie prędkości. Jak byś miał jakiś problemik to pisz na PW chętnie pomogę robiłem to dwa razy najpierw u siebie wkładałem 2E do dwójki no i z kumplem do vento.


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » wt mar 16, 2010 16:17

emil429 pisze:skrzynia od 1.8 jest słabsza jak i sprzęgło
Nie słyszałem, żeby była słabsza, a jedynie nieco "krótsza". Z moich informacji wynika, że skrzynia z 1.8 pasuje bardzo ładnie, ale warunkiem jest pozostawienie sprzęgła z 1.8.
emil429 pisze:Pompki paliwowej nie zmienialiśmy tak więc Twoja też powinna wystarczyć
Chyba nie, bo 1.8 i niżej mają pompę 1.2 Bara, a 2E ma 3.0 Bara. Nie ma to wpływu??
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 16:20 przez Leszek Madison, łącznie zmieniany 1 raz.



smolka007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 15:50
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: smolka007 » pn kwie 05, 2010 10:40

kumpel mial 1.8 gt wzucil teraz z toledo 2.0 8v komputer troszke za slaby ale takto wszystko pasuje cacy


Kiedy Spotkamy Sie Na Zakrecie.. Juz Bokiem Bedzie...:D


Ludzie!!!!
Uwaga!!!
Na Drodze Jak Z Zakretu Wychodze xDDD

Moja Bestia;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=330547

Awatar użytkownika
LeszczVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 03, 2008 23:35
Lokalizacja: Z nad morza :)
Kontakt:

Post autor: LeszczVW » śr kwie 07, 2010 21:59

smolka007 pisze:kumpel mial 1.8 gt wzucil teraz z toledo 2.0 8v komputer troszke za slaby ale takto wszystko pasuje cacy
Kolego sam przekladalem silnik 2E z toledo do mojego mk2 skrzynia zostala z 1.8 abs smiga wszystko elegancko co do pompy paliwa nr na pompie z toledo ten sam co 1.8 wyglad wszystko to samo wiec na 100% musi ryrać :food: najlepiej jak bedziesz mial cale autko bierzesz wtedy co chcesz a nie szukasz po szrotach bo czegos brakuje :kac:


MK2 PaSaDeNa viewtopic.php?f=87&t=589841
Było Jetta mkI coupe
Było mk2 F&I
Było mk3 Vr6
Bylo MkIV 1.9 Tdi
Jest Bora 1.9 Tdi i Mk2 1.6

GOLFISTA18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 12, 2009 17:04
Lokalizacja: Dobra/Łódź
Kontakt:

Post autor: GOLFISTA18 » śr kwie 07, 2010 22:40

Wiam stwierdziłem ze niema sensu zakładać nowego postu. W mk3 mam 1.4 abd w wakacje zamierzam wsadzić 2e z seata toledo i teraz moje pytanie czy wiazka z seata podejdzie do puszki bez problemu i czy mocowanie silnika i skrzyni jest takie samo jak w mk3??? mam na oku całe toledo po dzwonie :food: pozdrawiam



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » śr kwie 07, 2010 23:28

nie wiem jak to bylo z przedlifotwymi toledo ale ja mialem wersje przejsciowa 95r. Zawias caly byl z golfa GTI sanki wahacze sabilizator itp. mocowania silnika to samo co w golfie. Sa 2 pompy paliwa jak w golfie II wiec do mk3 nie podejda. W elektryce jest troche inaczej zrobione bo jest jedna duza wiazka a nie jak w golfie dzielona na mniejsze. Jest inne sterowanie niektorymi z osprzetu (dmuchawy,silniczki lamp etc) no i toledo ma licznik na linke wiec trzeba do wiazki dolozyc polaczenie na impulsator



GOLFISTA18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 12, 2009 17:04
Lokalizacja: Dobra/Łódź
Kontakt:

Post autor: GOLFISTA18 » czw kwie 08, 2010 07:53

a gdybym miał wiązkę z golfa gti?? to podejdzie ona do osprzętu silnika z toledo??? seat jest 93r kielichy jak w golfie II/III stary typ



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » czw kwie 08, 2010 20:52

podejdzie z tym ze musisz kupic impulsator i wkrecic go w skrzynie biegow seatowska



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Post autor: Leszek Madison » wt kwie 13, 2010 15:33

Wracając do tematu, chciałem zwrócić uwagę, że linga gazu w 1.8 ABS jest za długa dla silnika 2E.

[ Dodano: 19 Kwi 2010 12:29 ]
Jestem już po swapie, wszystko śmiga jak ta lala :)

Chciałbym zwrócić uwagę, że przy zmianie z Monotronic na Digi będzie nam potrzebny jeszcze sterujący przekaźnik nr 30 ;)



Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

Zmiana silnika 1.8 90KM na 2.0 8v 115KM

Post autor: emil429 » śr lip 25, 2012 22:53

Skrzynia 5 powinna być w 2E, a Twoje pytanie pewnie dotyczy czy skrzynia z RP podejdzie do 2E? Tak podejdzie tylko sprzęgło musisz też z RP założyć,(niektóre 2E miały sprzęgła na wąski wieloklin,ale większość ma duży) a tak w ogóle 2E ma inna przełożenie skrzyni, ale jakoś to będzie jechać.


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości