[mkIII] ustawnienie zapłonu w 2E po obróbce glowicy

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
adrenalineboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lip 12, 2008 14:51
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

[mkIII] ustawnienie zapłonu w 2E po obróbce glowicy

Post autor: adrenalineboy » wt mar 02, 2010 11:14

Koledzy jak w temacie, czy ktos cos slyszal lub wie czy po dosc "sporym" "scięciu" glowicy należy wyprzedzic zaplon i o ile??
Autko przejechało juz 1000km,wyminalem wszystko co mozna było wymienic przy zdjętej glowicy,niestety zamiast poprawy w osiągach odczuwam pogorszenie :grrr:
Paliwko oczywiscie 98


Get Rich or Die Tryin....

marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » wt mar 02, 2010 17:19

zależy ile głowica poszła w dół, na pewno przestawił ci się rozrząd (znaki nie będą się pokrywać) jak również może inaczej wypaść zapłon, w tym pierwszym wypadku rozwiązaniem będzie zmienne koło rozrządu, u mnie przy 1mm przestawiło się o 1 ząb



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt mar 02, 2010 19:02

a ile splanowałeś?



Awatar użytkownika
adrenalineboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lip 12, 2008 14:51
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: adrenalineboy » wt mar 02, 2010 22:54

0,5mm, czy orientujecie sie czy da rade to ustawic bez zmiennego kola rozrządu?jak tak to jak to zrobic i o ile??:)
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 11:13 przez adrenalineboy, łącznie zmieniany 1 raz.


Get Rich or Die Tryin....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 03, 2010 01:02

adrenalineboy pisze:5mm, czy orientujecie sie czy da rade to ustawic bez zmiennego kola rozrządu?jak tak to jak to zrobic i o ile??:)
kolego a orientujesz się chociaż w przybliżeniu jaki masz teraz stopień sprężania??



Awatar użytkownika
adrenalineboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lip 12, 2008 14:51
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: adrenalineboy » śr mar 03, 2010 11:17

post wyżej wradł sie błąd !!głowica była scinana 0,5mm.Z tego co sie orientuje zanim wylądowała razem z calym silnikiem u mnie tez byla obrabiana ale o 0,3 mm..
Po mojej obróbce znaki od rozrządu paswoaly idealnie do siebie.
Czy w takim razie ten zaplon nalezy przestawic?


Get Rich or Die Tryin....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 03, 2010 12:27

a ile mu brakuje do znaków? Regulacji żadnej nie ma więc możesz co najwyzej przestwićo ząbek lub tak jak napisałeś zastowoaćregulowane kółko. Tylko czy aby spadek osiągów ma na pewno coś wspólnego z zapłonem a nie ze stopniem sprężania?



Awatar użytkownika
adrenalineboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lip 12, 2008 14:51
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: adrenalineboy » śr mar 03, 2010 12:38

sas_gti pisze:a ile mu brakuje do znaków? Regulacji żadnej nie ma więc możesz co najwyzej przestwićo ząbek lub tak jak napisałeś zastowoaćregulowane kółko. Tylko czy aby spadek osiągów ma na pewno coś wspólnego z zapłonem a nie ze stopniem sprężania?
Sas tak jak pisalem wyzej, znaki pasowały do siebie idealnie.
Jak mi powiesz jak sprawdzic czy to wina zaplonu a nie stopnia spręzania to bede wdzieczny :pub:
juz przed robieniem głowicy mialem problem z ustawieniem zaplonu,po wielu godzinach walki udalo sie ustawic i bylo ok, teraz bo obróbce zaplon ustawiony jak poprzednio ale z dolu ma takiego muła jak na turbo lagu, po redukcji biegu dosc mocno "wali" w wydech.Slyszalem ze trzeba przyspieszyc zaplon,tak mowil mi kolega[mechanik] ktory pracowal w pewnej firmie od tjuningu mech...Tylko teraz pytanie o ile go przyspieszyc aby bylo dobrze?
jest jakis sposób??


Get Rich or Die Tryin....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 03, 2010 12:59

przyśpieszenie zapłonu w tym przypadku skończy się wcześniej czy później destrukcja silnika, jak ci wali w wydech to znaczy ze ster opóźnia zapłon i to nie bez powodu. Jak będziesz starał sie go "na siłe" oszukać to silnik powie papa



Awatar użytkownika
adrenalineboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lip 12, 2008 14:51
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: adrenalineboy » śr mar 03, 2010 13:47

toffic pisze:przyśpieszenie zapłonu w tym przypadku skończy się wcześniej czy później destrukcja silnika, jak ci wali w wydech to znaczy ze ster opóźnia zapłon i to nie bez powodu. Jak będziesz starał sie go "na siłe" oszukać to silnik powie papa
Toffic to jakie widzisz rozwiązanie??


Get Rich or Die Tryin....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 03, 2010 16:38

wygląda na to że za jest za bardzo splanowana
Jedynie rozwiązanie to założenie spowrotem odpowiednio wysokiej głowicy.
toffic pisze:przyśpieszenie zapłonu w tym przypadku skończy się wcześniej czy później destrukcja silnika, jak ci wali w wydech to znaczy ze ster opóźnia zapłon i to nie bez powodu.
dokładnie



Awatar użytkownika
adrenalineboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lip 12, 2008 14:51
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: adrenalineboy » śr mar 03, 2010 18:54

Panowie bylem wlasnie na skanie VAG`iem
i :
-zero błędów
-to co mnie zdziwilo czas otwarcia wtrysków 2ms przy 90stopniach temp tak powinno byc?
-sonda dziala
-czujnik temp wskazuje dobrą temp
-chcielismy ustawic zaplon tak jak przewiduje ksiązka czyli 6stopni +/- 1 przy 2250obr i po sprawdzeniu lampą okazuje ze znak strasznie skacze,tzn ustawione jest tak ze niby jest na znaku ale co jakis czas przeskakuje kawałek do przodu i do tyłu
zauwazylem ze palec na aparacie ma luz,tzn wałek na którtym znajduje sie palec przy delikatnym dotknieciu rusza sie o jakies 0,5 cm w kazda ze stron, to moze byc przyczyna tego ze zaplon przeskakuje,teraz pytanie czy istnieje jakas mozliwosc aby ustabilizowac ruch tego wałka??
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 18:55 przez adrenalineboy, łącznie zmieniany 1 raz.


Get Rich or Die Tryin....

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr mar 03, 2010 19:05

adrenalineboy pisze:chcielismy ustawic zaplon tak jak przewiduje ksiązka czyli 6stopni +/- 1 przy 2250obr i po sprawdzeniu lampą okazuje ze znak strasznie skacze,tzn ustawione jest tak ze niby jest na znaku ale co jakis czas przeskakuje kawałek do przodu i do tyłu
Ustawia się z odpiętą od dolotu i zaślepioną odmą, i wtedy sprawdzasz na vagu jakie jest wyprzedzenie.
Lampą ustwia sie w autach które się nie łączą z VAGiem.

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 18:06 ]
adrenalineboy, masz moze zdjęcie komór spalania swojej głowicy po robocie?
Został jakiś ślad po nich w ogóle czy czapka jest płaska jak w dieslu?
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 19:07 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adrenalineboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob lip 12, 2008 14:51
Lokalizacja: Ząbki
Kontakt:

Post autor: adrenalineboy » śr mar 03, 2010 19:24

no to moze faktycznie to ze sprawdzalismy z odmą jest powodem tego ze tak skakał znak....
Kuba juz wysjanilem przez tel ze glowica byla scinana 0,5 mm wiec komory spalania są :)
nadal zastanawiam sie nad tym czasem wtrysków i tym ze tak mi wali w ten wydech,i ze z dolu mam wrazenie ze ma mega laga
i czy to ze palec na aparacie ma luz,tzn wałek na którtym znajduje sie palec przy delikatnym dotknieciu rusza sie o jakies 0,5 cm w kazda ze stron, to jest normalne?
slyszalem juz 4 wersje, 1ze to normalne pozostale 3 ze tak nie powinno byc, jeszcze jakies wersje??
wszystkim z góry dziękuje za pomoc :pub: mam nadzieje ze z wasza pomocą uda sie ogarnac temat
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 19:46 przez adrenalineboy, łącznie zmieniany 1 raz.


Get Rich or Die Tryin....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości