~~~Dolot powietrza mkII 16V~~

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

~~~Dolot powietrza mkII 16V~~

Post autor: Tomasz » ndz mar 19, 2006 23:03

Chciałbym jak najlepiej dotlenic mojego potworka pod maską cały dolot jest seryjny chodzi o to gdzie najlepiej skierowac rure ktora dochodzi do puchy filtra ewentualnie jakieś propozycje jak zrobic cały dolot zeby było lepiej oczywiście wtrysk mechaniczny. Pozdrawiam [/b]



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn mar 20, 2006 07:46

proponuje uciac dolna czesc puszki filtra po prawej stronie i zabranie weza z cieplym powietrzem z tylu napewno pomoze


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » pn mar 20, 2006 09:50

czyli ta rurke co idzie wenatrz puszki wywalic kompletnie doprowadzic do puszki nowa wieksza i skierowac ja tak zeby zasysala jak najwiecej zimnego powietrza dobrze rozumuje???



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 20, 2006 18:46

innymi słowy - wywal rurke która idzie od kolektora wydechowego za silnikiem do tylnej ściany puszki....i wytnij w puszcze od dołu troche plastiku, tak 1/3 albo połowe denka....sam tak mam i jęczy nieźle, czy cos daje to cieżko powiedzieć bez hamowania....raczej nie ma na co liczyć ....pozdro



Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » śr mar 22, 2006 00:19

coś pomodze z tym dolotem dzięki za zainteresowanie pozdrawiam :pub:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » śr mar 22, 2006 09:22

Proponuje zmienić także rurę dolotoąwą na gładką metalową i do tego zaizolowaną z zewnątrz, oraz wystudzenie kolektora dolotowego i zaizolowanie go. Pomaga


pozdrowienia el Kopyto

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » śr mar 22, 2006 23:05

el Kopyto pisze:Proponuje zmienić także rurę dolotoąwą na gładką metalową i do tego zaizolowaną z zewnątrz, oraz wystudzenie kolektora dolotowego i zaizolowanie go. Pomaga
czym zaizolować i jak wystudzić ten kolektor?

[ Dodano: Sro Mar 22, 2006 10:07 pm ]
wyczytałem gdzieś na forum ze ustawienie odpowiednio kolektora do glowicy cos da prawda to?



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw mar 23, 2006 08:52

Ja zrobiłem to tak. Na razie jest to zabudowane blachą miedzianą, tak że tworzy się jakby puszka do której doprowadziłem przewody z powietrzem napływającym z przodu samochodu tak że powietrze omywa kolektor i wewnętrzną część miedzianej "puszki" na zewnątrz założyłem miedzianej "puszki" założyłem osłonę z blachy nierdzewnej (cynkowana, aluminiowa, jaką chcesz bule dało się dobrze połączyć tzn, skleić lutować) i doprowadziłem do niej dwa grubsze przewody z powietrzem napływającym z przodu samochodu tak że obmywa zewnętrzną część puszki miedzianej. Następnie należy tą puszkęzewnętrzną zaizolować czymś co ograniczy wnikanie ciepła z silnika np. pianka poliuretanowa Ważne żeby to coś się nie paliło i nie topiło), i jeszcze jedno najgorszą częścią tego ustojstwa jest ta część która jest blisko turbiny bo tam jest najcieplej, musiałbyś się w tym miejscu bardzo postarać.

[ Dodano: 23 Mar 2006 07:55 ]
[ Dodano: Sro Mar 22, 2006 10:07 pm ]
wyczytałem gdzieś na forum ze ustawienie odpowiednio kolektora do glowicy cos da prawda to?[/quote]

A co znaczy ustawienie kolektra do głowicy? Jeśli chodzi o to czy jest nad kolektorem wydechowym czy po przeciwnej stronie to oczywiście bardzo duża rużnica, ale nie robi się tak prz turbodoładowaniu.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw mar 23, 2006 11:38

a moze koledze chodziło o spasowanie kolektora wydechowego do kanałów wydechowych, tj taka obróbka tych elmentów żeby na łączeniu tj na flanszach nie było żadnych zębów ani występów zakłócających przepływ spalin.....moze o to chodziło ale nie wiem.....



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw mar 23, 2006 11:57

Na dolocie też jest co poprawiać i moożna polerkę strzelić.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw mar 23, 2006 20:08

dokladnie dopasowanie kanalow i ich polerka pomaga duzo ale trza by bylo dostarczyc wiecej zimnego powietrza wiec dolot opisany wyzej pomaga bo 1 ma wiekszy przekroj 2 dostarcza zimne zamiast cieplego powietrza


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 07:56

I jeszce jedno, mianowicie jak masz szczelny silnik to możesz pozbyć się odmy i skierować ją pod samochód a wąż od filtra powietrza zaślepić.


pozdrowienia el Kopyto

Tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr paź 13, 2004 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz » pt mar 24, 2006 09:57

el Kopyto pisze:A co znaczy ustawienie kolektra do głowicy?
ustawianie kanałów kolektora dolotowego tak zeby się idealnie pokrywały z kanałami w głowicy



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 10:08

Tomasz pisze:
el Kopyto pisze:A co znaczy ustawienie kolektra do głowicy?
ustawianie kanałów kolektora dolotowego tak zeby się idealnie pokrywały z kanałami w głowicy
To zawsze ma znaczenie, bo jak będzie próg, albo wystająca uszczelka to wprowadzi ci to zawirowania, ale i tak nie masz za bardzo nożliwości ustawiania tego bo to ustalają śrubi i nie za bardzo masz jak reguować, a tym bardziej po założeniu sprawdzić (chyba że przy wymontowanej głowicy i wyciągniętych zaworach). Bardziej skup się na tym żeby poprawić fabrykę i zlikwidować wszelkie progi.


pozdrowienia el Kopyto

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości