RP a PF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
RP a PF
Jako, że szukajka nie działa...
Załóżmy, że mam 1.8 PF i pada mi ten silnik. Da rade wrzucić 1.8 RP (blok+gowica) i cały osprzęt z mojego starego PF ???
Czy różnią te silniki poza osprzętem jakoś konstrukcyjnie (wiem tyle, że jednopunkt i wielopunkt). Pytam bo ciężko znaleźć PF, więc byłoby taniej i prościej dorwać RP.
Załóżmy, że mam 1.8 PF i pada mi ten silnik. Da rade wrzucić 1.8 RP (blok+gowica) i cały osprzęt z mojego starego PF ???
Czy różnią te silniki poza osprzętem jakoś konstrukcyjnie (wiem tyle, że jednopunkt i wielopunkt). Pytam bo ciężko znaleźć PF, więc byłoby taniej i prościej dorwać RP.
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
głowicy z RP nie wykorzystasz (jest kilka powowdów)Michau pisze:
Załóżmy, że mam 1.8 PF i pada mi ten silnik. Da rade wrzucić 1.8 RP (blok+gowica) i cały osprzęt z mojego starego PF ???
Blok i układ korbowy mozesz dac z RP ale to nie bedzie już to samo bo jak ktoś już zauważył tłoki w RP są 'niższe'.
Musiałbyś napisać co dokładnie pada.
I czemu akurat pytasz o RP skoro masz PFa. Przecież cenowo to nie ma większej rónicy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: sob cze 13, 2009 14:28
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
ja równiez sporo szukałem i jakos znalesc nie mogłem...gumiś pisze:wystarczy troche poszukać temat wałkowany był wielokrotnie,
Blok bedzie ten sam,wał pewnie tez...wydaje mi sie ze długosc korb w rp'ku jest dłuzsza a co za tym idzie tłok krótszy...
cała góra z pf'a razem z tłokami i korbami a blok i wał z rp'ka i bedzie dobrze
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Mylisz się kolego. Ten sam skok tłoka (wynikający z tego samego wykorbienia wału) może mieć różną długość korbowodu. Wszystko zależy od budowy tłoka i przesunięcia punktu mocowania sworznia względem płaszczyzny denka tłoka. Doskonałym przykładem może tu być korbowód z PG. Skok tłoka ten sam co w PF ale długość korbowodu całkowicie inna (PG ma krótsze korbowody).sas_gti pisze:źle Ci się wydaje. Skok tłoka i śr cylindra jes ta sama więc jak korba ma być krótsza przy tej samej pojemności skokowej ?
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 12:53 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: sob cze 13, 2009 14:28
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
I taka sama sytuacja jest w rpku...tak jak wczesniej napisałem,miałem mozliwosc rozkrecenia tych silników i porownanie ich ze sobabugalon pisze:Mylisz się kolego. Ten sam skok tłoka (wynikający z tego samego wykorbienia wału) może mieć różną długość korbowodu. Wszystko zależy od budowy tłoka i przesunięcia punktu mocowania sworznia względem płaszczyzny denka tłoka. Doskonałym przykładem może tu być korbowód z PG. Skok tłoka ten sam co w PF ale długość korbowodu całkowicie inna (PG ma krótsze korbowody).sas_gti pisze:źle Ci się wydaje. Skok tłoka i śr cylindra jes ta sama więc jak korba ma być krótsza przy tej samej pojemności skokowej ?
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
podpinam sie pod temat.dzisiaj znalazłem taką oto dziurę w bloku:
ogólnie silnika sprawny wszystko było ok, miał lekkie przedmuchy ale w normie jak na swój wiek. silnik trzeba szybko poskładać i pytanie jaki blok zastąpi obecny bez większej rzeźby??
obecny silnik to RV czyli prawie PF.
[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 08:45 ]
blok z 2E się nada??
ogólnie silnika sprawny wszystko było ok, miał lekkie przedmuchy ale w normie jak na swój wiek. silnik trzeba szybko poskładać i pytanie jaki blok zastąpi obecny bez większej rzeźby??
obecny silnik to RV czyli prawie PF.
[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 08:45 ]
blok z 2E się nada??
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości