[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pn sty 18, 2010 20:21

http://www.re5pect.pl/index.php?product ... rod_id=812

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 ]
chciałbym jeszcze zauważyć że są podstawki bez termostatu, chyba nie muszę mówić co to oznacza



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn sty 18, 2010 22:32

morfeusz86r, dzięki wielkie za pomocą :pub:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 19, 2010 10:08

slonek69 pisze:yahoo_p, nie założysz chłodnic z podstawą z mk1 GTI ( EG, DX) do ABF`a, bo podstawy filtra oleju są inne. Chyba ze zrobisz jakąś przekładkę ale nie wiem jak to będzie się spisywało.

Albo kupisz przekładkę między filtr oleju, a podstawę filtra :bajer: i jakaś chłodnice "aftermarketową" i podorabiasz przewody olejowe. :helm:
To idź do sklepu i poproś o uszczelkę podstawy filtra do ABFa i do EG. Potem mi wytłumacz na czym te różnice polegają. :chytry:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt sty 19, 2010 12:37

TAZ kolega ma racje, keidyś się na takie coś naciąłem, może to od rocznika zależy, nie wiem



slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » wt sty 19, 2010 20:06

w np. EG czy PF podstawa jest mała i ma zaworek kulkowy obiegu oleju na zewnątrz ( odkręcasz podstawę i wypada Ci kulka i sprężynka), a w takiej od 2E (której miałem) jest zawór wkręcany na klucz ampulowy.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 20:07 przez slonek69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit77 » sob sty 23, 2010 20:02

Można (bez problemu) założyć powietrzną chłodnicę oleju do ABF-a.Ta mniej czysta pasuje do bloku silnika z wyższą podstawką filtra oleju,numer części 028 115 417 A.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 20:39 przez spirit77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz sty 24, 2010 01:32

No tylko ta jest z Audi a nie z MkI GTi :bigok:



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

Post autor: spirit77 » ndz sty 24, 2010 14:30

Coś za coś,ta bardziej czysta stosowana była w Golfie MK I i Scirocco MK II.Ta zaś mniej czysta Jest z Audi,kupiłem ją od Boylera.Siedziała w jego Sciro masakratorze.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn sty 25, 2010 11:03

No ja mam ABFa z 92 roku i może dlatego jest podstawa starego typu.



vviktor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:33

Re: [mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Post autor: vviktor » czw paź 25, 2012 14:16

Odgrzeję trochę kotleta.

Wygląda na to, że mój 2E ma taką podstawkę jak ta z audi a myślę nad zamontowaniem takiej chłodnicy do siebie.
Niedawno na trasie włączył mi się alarm i na mfa było 130.

Z jakiej audi to jest? Do jakich silników były takie chłodnice montowane?


vviktor

VW Golf III Kombi 1.4 ABD LPG
VW Passat B3 Kombi 2.0 2E LPG

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Post autor: spirit77 » czw paź 25, 2012 20:33

Audi 80, diesel AAZ.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

vviktor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:33

[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Post autor: vviktor » pt paź 26, 2012 17:47

Obrazek

Kolego widzę że jesteś dobrze zorientowany w temacie i dodatkowo masz taki sam silnik jak ten do którego chcę to zamontować.
Możesz mi napisać gdzie się co podłącza w tej podstawce.
W mojej oryginalnej są dwa czujniki (chyba ciśnienia oleju i temperatury do MFA) gdzie najlepiej byłoby to w tej podłączyć?


vviktor

VW Golf III Kombi 1.4 ABD LPG
VW Passat B3 Kombi 2.0 2E LPG

Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Post autor: spirit77 » pt paź 26, 2012 22:23

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

vviktor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:33

[mkII]montaż chłodnicy oleju i zasada jej działania

Post autor: vviktor » pn paź 29, 2012 11:56

Dzięki za odpowiedzi.

Jakbyś mógł mnie jeszcze ktoś oświecić, czy w passacie B3 nie będzie jakiś niespodziewanych problemów z montażem tej podstawki?
Zdaje się że jest ona trochę "dłuższa" i jakoś tak pod kątem chyba filtr będzie montowany. Nie będzie to o nic haczyło?
Ma ktokolwiek jakieś doświadczenia w tym temacie, którymi mógłby się podzielić?!


vviktor

VW Golf III Kombi 1.4 ABD LPG
VW Passat B3 Kombi 2.0 2E LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości