Turbo w mk3 1.4 :) ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pluca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 03, 2006 18:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Turbo w mk3 1.4 :) ?

Post autor: pluca » sob mar 11, 2006 19:38

Halo. Czy ktos z was, kiedys robił coś takiego lub wie coś o podobnym przypadku, chodzi o montaż turbinki w golfio mk3 1.4. Oplaca się coś takiego robić, czy lepiej zamontować większą jednostkę. Ogólnie jaki jest koszt takiej operacji i co jest potrzebne? Chodzi mi po głowie taki eksperyment... :chytry:



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32779
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 11, 2006 19:52

omg, jak otwierałem ten temat to myślałem że ktoś jakiś śmieszny filmik znalazł albo fotkę. Ale okazuje się że kolega nawet nie zdążył się przywitać a już sieje zamęt w głowach posiadaczy abd ;) pluca, życzę powodzenia w pionierskiej modyfikacji, bedziemy kibicowac, ale rad z przbiegu takiego projektu raczej tu nie znajdziesz... Poczytaj temat "Przygotowanie silnika pod turbo" - dostępny choćby w szukajce.

[+]
Bodaj dzis rano był wałkowany temat czy lepiej wpychac kasę w abd czy lepiej sprzedac i kupic np 1.8 czy 2E... 6446327846934 razy wyszło juz nam ze ta druga opcja jest najrozsądniejsza.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
pluca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 03, 2006 18:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pluca » sob mar 11, 2006 19:57

Ależ jakże - Halo - to było przywitanie :wink: "Prygotowanie silnika pod turbo czytałem", z szukajki korzystałem, jednak nic nie znalazłem, być może za płytko drążyłem. Ciekawi mnie przede wszystkim, czy taka modyfikacja ma w ogóle sens... Przekładka silniczka to też alternatywa, być może i rozsądniejsza :hmm:



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32779
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 11, 2006 20:05

Uwioerz mi ze nie opłaca sie nawet swap, a tym bardziej jezeli Twoja wersja to CL lub nawet GL. Jesli naprawde tak Cie kręci siła nacisku na denko tłoka to sprzedac i kupic 1.8 GT lub wyzej.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » sob mar 11, 2006 20:10

Nie opłaca sie pakować turbo do tego silika juz lepiej SWAP



Awatar użytkownika
cyarnz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: śr sie 18, 2004 10:49
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: cyarnz » sob mar 11, 2006 22:34

:bigok:



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » ndz mar 12, 2006 03:16

cyarnz pisze::bigok:
coś wesoły ostatnio jesteś ;)

A ja napisze tak... jak masz zapał do zabawy to czemu nie - zakładaj turbo do 1.4 - chetnie bym zobaczył jakies wyniki, ale osobiście sadzę, że 1.4 to bardzo kiepska baza pod Turbo.
Gdzies nawet na forum było uturbione 1.8 ABS, a mówią że to tak nierozwojowa jednostka (fakt faktem że głowa i tłoki z G60, moze nawet coś wiecej) ale dalej na momotroniku :D
Ogólnie wiele rzeczy da sie zrobic (np. podnosimy moc w 1.6 8v), ale czasami rzeczywiście lepiej postawić na SWAPa jeżeli mowa o "opłacalnym" przyroście mocy.

PS. Po SWAPie zawsze pozostaje opcja podniesienia mocy w "nowym" silniku :food:


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
pluca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 03, 2006 18:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pluca » wt mar 14, 2006 18:39

Jakie mogą być koszty takiego swapa>? chodzi mi ceny części np. podmianka głowicy i tłokow, walka itp. bez robocizny Wiem ze moga byc rozne ale chodzi mi o najlepszy stosunek jakosci do ceny ;)



Awatar użytkownika
Ralfii_VR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 09, 2004 01:15
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Ralfii_VR » wt mar 14, 2006 22:20

zalezy co chcesz włozyc
jak jezdzisz 1.4 wsadzisz 2.0 8V i poczujesz moc to bedzie tanie
masz wiecej kasy 2.0 16V, ale znajdz taki silnik
jeszce 2.8, 1.8T
A jaka kasa dysponujesz na tego moda? Czy poprostu tak sobie gdybasz?



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » śr mar 15, 2006 00:16

Ralfii_VR pisze: A jaka kasa dysponujesz na tego moda? Czy poprostu tak sobie gdybasz?
Stawiam na to drugie.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
pluca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 03, 2006 18:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pluca » śr mar 15, 2006 11:55

Masz racje, to drugie w tej chwili. Chce znac po prostu, jakiego rzedu moze to byc kwota. Przymierzam sie do moda, byc moze za jakis czas bede mogl zrobic cos wiekszego, a jesli swap na jakas kokretna jednostke bedzie sensowny, to coz ... mozna dzialac :grin: Jesli chodzi o obecny motor to jest tragedia, a z autkiem mialem takie przygody, ze szkoda mi jest zmieniac go na inne.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw mar 16, 2006 15:03

Przy SWAPie na jakiegos 2.0 8v to powinieneś się w 2000zł zmieścic (jak dasz rade samemu to zrobic)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
pluca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt mar 03, 2006 18:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pluca » czw mar 16, 2006 15:19

jeszcze nie tak zle, wcale nie tak zle ... Moze cos po wakacjach sprobuje zakombinowac



Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » czw mar 16, 2006 23:37

Turbine mozesz wsadzic ale moc podniesiesz do ok 80 KM dalej to moga byc problemy silnik moze nie wytrzymac, a co do wymiany tlokow itp to nie zawsze trzeba to robic zalezy jak ustawisz turbine, moj kumpel wlozyl 4 turbiny do daewo nexia z silnikiem 1.5, pierwsza wlaczala sie od 2000 obr a nastepne co 1000, na jedynce poszedl do 80 km/h, w silniku nic nie zmienial, jezdzi juz tak chyba rok i nic sie nie dzieje, mocy w tym ma ok 170 KM, max predkoscia jaka jechal to 220 ale jeszcze sie dalo, on kupowal turbinki nowe za ok 1200 zł, a robil to sam, spalanie wzroslo do ok 12 l jak porzadnie deptal, sam sie dziwie jak to wytzrymuje bez robienia tlokow itp , wiec moze warto.


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości