mam pytanie odnosnie stabilizatora

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bedza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:41
Lokalizacja: wschowa

mam pytanie odnosnie stabilizatora

Post autor: bedza » śr gru 16, 2009 14:08

mam MK3 1,8 75km , i jak bylem pod autemn to nie widzialem nigdzie stabilizatoraa?? troszke mnie to zaniepokoilo ale przy mcpersonach nie bylo zadnego miejsca zeby on tam smial byc i teraz nie wiem . czy MK3 1.8 75KM NIE MA STABILIZATORA ORGINALNIE ,. CZY POPROSTU W MOIM NIEMA BO KTOS WYKRECIL????? POMOCY PROSZE O SZYBKA ODP. DZIEKI


PRZYGARNE DO MK3
-szeroki hokey gti/vr6 -JEST
-biale kierunki w zderzak
-kierownice z poducha ori. -JEST (inna)

Awatar użytkownika
emssi20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr maja 30, 2007 18:41
Lokalizacja: Wrocław/Żywiec
Kontakt:

Post autor: emssi20 » śr gru 16, 2009 15:01

Ja się podepnę pod pytanie kolegi, jak wygląda stabilizator tylnej belki w MK2 i MK3 ?


"Pasje jednego człowieka mogą być żałosnymi obsesjami dla drugiego" -James May.
Mój bolid: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166305

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr gru 16, 2009 16:11

bedza, stabilizator jest pomiędzy wahaczami a nadwoziem, czy w w twoim powinien być to nie wiem, ale jeśli masz otworzy na końcówki w wahaczach to nic nie stoi na przeszkodzie by go dołożyć.

emssi20, nie ma czegoś takiego jak stabilizator tylni w mk2 i mk3, chyba że mowa o synchro. Masz drążek skrętny w samej konstrukcji belki, i poza nim żadnego stabilizatora takiego jak z przodu nie ma.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » śr gru 16, 2009 22:38

mate64 pisze:emssi20, nie ma czegoś takiego jak stabilizator tylni w mk2 i mk3, chyba że mowa o synchro. Masz drążek skrętny w samej konstrukcji belki, i poza nim żadnego stabilizatora takiego jak z przodu nie ma.
Własnie ze jest róznica.
W CL i GL była belka nie wzmacniana, w GT i wyzej belka miała porzeczke taka rurke tamte tego nie miały.

bedza, Twój golf nie miał tego w seri ale mozesz zamontowac stabilizator.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt gru 18, 2009 09:34

emssi20 pisze:jak wygląda stabilizator tylnej belki w MK2 i MK3 ?
mate64 pisze: nie ma czegoś takiego jak stabilizator tylni w mk2 i mk3, chyba że mowa o synchro
To właśnie ten "drążek skrętny" co go potocznie nazywają tylnim "stabilizatorem"
Obrazek
Były montowane w mocniejszych wersjach w MK2 z tarczami z tyłu i w Jettach (na zdjęciu właśnie moja belka z tego drugiego). Daje się odczuć całkiem niezłą różnicę po zamontowaniu tego ustrojstwa.
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 09:38 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » pt gru 18, 2009 09:39

A idzie zamocowac taki "stabilizator" do zwykłej belki ? Opłaca sie zmieniac belke ? Czy nie widac wiekszego efektu i szkoda roboty ?



Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » pt gru 18, 2009 11:38

Ja odczuwam róznice :grin:
Jezdziłem GL i mam GT mk3, moje całkiem inaczej prowadzi sie auto w seri jest duzo sztywniejszy a co dopiero jak bedzie na niskim zawiasie :grin:
Polecam ale wydaje mi sie ze lepiej jest całą belke zmienic odrazu z tarczami :bigok:
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 11:39 przez masa1988, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt gru 18, 2009 12:35

Stabilizator jest wspawany. Na upartego to i może coś takiego sam byś zrobił, ale ja bym nie ryzykował
Viriss pisze: Czy nie widac wiekszego efektu i szkoda roboty ?
Daje się odczuć całkiem niezłą różnicę po zamontowaniu tego ustrojstwa.
Powiem tak: po zamontowaniu pojechałem na rondo w nocy i próbowałem zerwać tył - nie udało mi się bo najpierw przód stracił przyczepność. Podczas szybkiej jazdy po zakrętach czuję, że tył jest bardziej sztywny, a przód pływa (przydała by się rozpórka na kielichy). Teraz jak popadało śniegu to jak zaciągnę ręczny na parkingu to jestem wstanie wyczuć bardziej co się dzieje z samochodem i bujanie na boki też znikło. Myślę że jak założę rozpórkę na tylne kielichy to jeszcze się bardziej poprawi. Może mi się jeszcze wydawać, ale mam wrażenie że tył teraz lepiej reaguje na dziury i koleiny.
masa1988 pisze:Polecam ale wydaje mi sie ze lepiej jest całą belke zmienic odrazu z tarczami
Podzielam, dla samego "drążka skrętnego" (jak zwał tak zwał) to za dużo roboty.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Viriss
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1843
Rejestracja: czw sty 08, 2009 23:09
Lokalizacja: Nienacko
Auto: Audi
Silnik: 1z

Post autor: Viriss » pt gru 18, 2009 13:39

No własnie to jest to ze w planach mam tarcze i chciałem zamocowac do zwykłej belki. Ale skoro jest taki bajer to chyba warto by zainwestowac w cała belke :helm:



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt gru 18, 2009 14:05

To wszystko zależy co i w jakiej cenie uda Ci się zdobyć. Ale polecam łatwiejsze rozwiązanie z kompletną belką.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości