[mk2] Poliuretan Bikopur'a - wybrać czerwony czy żółty

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

shogunnn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr paź 14, 2009 21:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: shogunnn » czw gru 03, 2009 17:14

Praks pisze:owszem tylko ze bez ingerencji w lawe one nie pasuja...
Bez ingerencji w co ? "lawe" tzn?


WWW.STRONG-FLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » czw gru 03, 2009 17:16

Kurde panowie przestańcie bo się pożrecie i niczego się nie dowiem


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » czw gru 03, 2009 17:21

chodzi o to ze w lawie/wozku/sankach jak zwal tak zwal w miejscu gdzie przychodzi wahacz z tylan duza tuleja czyli ta co na obrazk uwyzej...sa wyzlobienia w ksztalcie litery U bo jak wiadomo oryginalna tuleja ma inny ksztalt...i by wpasowac bez problemu tuleje trza spilowac te wyzlobienia...no chyba ze to tez uleglo zmianie i skoro ludzie nie narzekaja to widocznie faktycznie sa spoko te tuleje...z poprzedniej wersji ja bylem kompletnie nie zadowolony...


Corrado VR6 US Porsche Style...

shogunnn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr paź 14, 2009 21:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: shogunnn » czw gru 03, 2009 17:27

Praks pisze:chodzi o to ze w lawie/wozku/sankach jak zwal tak zwal w miejscu gdzie przychodzi wahacz z tylan duza tuleja czyli ta co na obrazk uwyzej...sa wyzlobienia w ksztalcie litery U bo jak wiadomo oryginalna tuleja ma inny ksztalt...i by wpasowac bez problemu tuleje trza spilowac te wyzlobienia...no chyba ze to tez uleglo zmianie i skoro ludzie nie narzekaja to widocznie faktycznie sa spoko te tuleje...z poprzedniej wersji ja bylem kompletnie nie zadowolony...
Acha, to już wiem o co chodzi, tak w wózku/ławie/sankach :grin: jest takie przetłoczenie które trochę utrudniało montaż, ale teraz jak widać na załączonej fotce tuleja jest stożkowa i nie ma z tym problemu...
Teraz jest że tak to nazwę III generacja tej tulei a Ty miałeś I gen, która jak pisałem była niewypałem, była źle zaprojektowana itd, było to tak dawno że już o niej zapomniałem, chyba z dwa lata temu...


WWW.STRONG-FLEX.EU
POLYURETHANE COMPONENTS

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt gru 04, 2009 15:56

No to teraz ja pozwolę sobie odpowiedzieć:
Do Shogunnn:
W przeciwieństwie do poliuretanu guma nie posiada czegoś takiego jak "pamięć kształtu"
:) posiada i to całkiem niezłą, ale gorszą niż PU. Każdy elastomer ją ma i dlatego tak się nazywają np. rozciągnij kawałek gumy i potem puść. Wróci do swojej poprzedniej formy lub nieznacznie się zniekształci.
Co do tłumienia to sądziłem, że jeżeli guma ma większą elastyczność to będzie tłumić lepiej drgania, no ale mogę się mylić.
pu można zrobić w dowolnej twardości ShA.
Z NBRu też tylko nie wiem dlaczego nikt tego nie robi.
Jeżdżę na swoich wyrobach od ponad 2 lat i nie zauważyłem jakiegokolwiek zużycia, przedewszystkim samochód słucha się mnie i momentalnie reaguje na ruchy kierownicą.
Dla niektórych nie liczy się kosmiczna cena np powerflexa tylko to że mogą nabyć tuleje zawieszenia która jest sztywniejsza od gumowej, co przekłada się oczywiście na świetne prowadzenie pojazdu, a nikt nie produkuje gumy w w różnych twardościach. Seryjne tuleje są obliczone do pojazdu bez modyfikacji, a tu większość forumowiczów ma sportowe zawieszenie i inne modyfikacje podnoszące moc, a żeby się nią w pełni nacieszyć nie wystarczy zmienić tylko zawias i zamontować rozpórkę, alternatywą dla tej gumy jest pu.
No i ta konkretna odpowiedź mnie zadowala w tym zakresie.
Jeździjcie na czym chcecie, Wasza sprawa
No nie zniechęcaj się ja jestem tylko dociekliwym i upierdliwym potencjalnym klientem, a nie konkurencją :)
Do Praks:
powiedz skąd to -10stC?Tuleje z tworzywa ktrego uzywamy do wyrobu naszych przejeżdzają Transsyberie, dają rade
na Nord Capie a w -20stC ich twardość rośnie o 3st ShA A trwałość w
No znalazłem na allegro, ale to chyba literówka bo na pierwszej stronie tego producenta pisze, że do -40 st a później w karcie materiałowej że do -10 st C więc myślę że ktoś przez przypadek po prostu skopiował błąd.
Może po prostu mylisz
poliuretany polieterowe z poliestrowymi lub masz doświadczenia z poliuretanami
na bazie TDI? Są na świecie różne poliuretany tak jak różna jest "guma"
Nie wiem jaki to poliuretan bo każdy pisze tylko PU i dlatego pisałem o karcie katalogowej materiału. Doskonale wiem, że może być różny skład chemiczny.
Załącznik J dopuszcza twardość elementów
gumowych do 80 ShA )tuleje ktore sprzedajemy maja twardosc okolo 78st ShA, 90 ShA to juz dosc twarde, trudno nadusic paznokciem...
Nie wiem co to za załącznik, bo u mnie PU jest w sprzedaży nawet 96A, a i mogę dostać już liczone w skali D.
generalnie jesli masz jakies konkretne pytania to chetnie zadam je naszemu producentowi ktory posiada ponad 10letnie doswiadczenie w produkcji
Mam właśnie takie pytanie na które nie dostałem odpowiedzi:
Co z małą odpornością PU na wodę jak został rozwiązany problem kruchości wiązań uretanowych? Też nie licznym jest wiadomo, że PU po dłuższym czasie wchłania parę wodną i twardnieje. Im mniejsza twardość początkowa tym twardszy robi się później (to jest problem znany w pneumatyce, ale nie wiem czy wszystkie PU tak mają).
Zaznaczam, że ja nie jestem chemikiem, a jedynie pracuję w dziedzinie uszczelnień do ruchu posuwisto zwrotnego (siłowniki) w pneumatyce i hydraulice (gdzie wyroby z PU to standard) od kilku dobrych lat więc zakładam że mogę się mylić lub palnąć jakąś głupotę.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 16:00 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » pt gru 04, 2009 21:33

oto odpowiedz naszego producenta na twoje pytanie:

"DRM Off
Road Technic daje 2 letnią gwarancje na użytkowanie swoich wyrobów w rajdach
samochodowych.
Wszystko w tym temacie:) ponieważ większość firm dających tzw. gwarancje
stosuje taką formułe: "Gwarancja nie obejmuje produktów używanych w sporcie
lub w jakichkolwiek imprezach sportowych lub noszących znamiona imprezy
sportowej."

Jeśli firma daje dwa lata gwarancji na rajdy (warunki ekstremalne! zwłaszcza
w rajdach terenowych gdzie autka są często topione po szyby;P, jeżdzą w
minus 40st C za kołem podbiegunowym lub w tropikach gdzie wilgotność
względna powietrza sięga 100%) to o czymś to świadczy. Zwłaszcza, że jestem
już 10 lat na wymagającym rynku zawieszeń aut terenowych a moja produkcja
jest poparta 30-to letnim doświadczeniem w produkcji elastomerów
poliuretanowych. Po prostu produkt oparty jest na wiedzy:) Jako ciekawostke
moge podać, że na przestrzeni 10 lat poziom reklamacji jest bliski zeru.

Mam na półce wzory produkcyjne sprzed 10 lat, które nadal trzymają
parametry:) tzn praktycznie nie zmienioną elastyczność:)
Wiem, że na rynku jest sporo tulei gównianych, które po roku twardnieją na
kamień ale wytłumaczenie klientom dlaczego jedne twardnieją a inne nie jest
możliwe:) Po pierwsze wymaga to wykładu na poziomie chemii polimerów i
zdradzenia szczegółów produkcji (rodzajów stosowanych komponentów oraz
dodatków antystarzeniowych i technologii a tego sie nie robi:) z oczywistych
względów:)"


Corrado VR6 US Porsche Style...

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob gru 05, 2009 05:18

shogunnn, chodziło mi o rolki chyba poligraficzne- tuleja stalowa pokryta PU z tego co kojarzę to są to jednostkowe sztuki.
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 05:42 przez t-tas, łącznie zmieniany 1 raz.


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob gru 05, 2009 12:53

Praks pisze:Wiem, że na rynku jest sporo tulei gównianych, które po roku twardnieją na
kamień
Czyli jest tak jak myślałem, tylko jak je rozróżnić? Nawet ja mając podstawy wiedzy o elastomerach nie potrafię na 100% powiedzieć czy coś jest dobre czy nie. Po dotyku można jedynie czasami określić jakość PU (twardość, elastyczność), ale nie czy będzie twardniał.
Praks pisze:zdradzenia szczegółów produkcji (rodzajów stosowanych komponentów oraz
dodatków antystarzeniowych i technologii a tego sie nie robi
No to teraz rozumiem i nie będę dalej drążył tematu. Pozostaje nam jedynie stosować firmy, które sprawdziły się u innych przez dłuższy okres czasu :( na zasadzie PRu.
Mnie Pan z DRM Off Road Technic zdołał przekonać do tego, że może posiadać dostateczną wiedzę aby to dobrze wykonać i jak na wiosnę (teraz nie mam warunków żeby to powymieniać) będę szukał poliuretanów to na pewno odezwę się do Praksa z zapytaniem o cenę i asortyment :)


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Praks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw lis 29, 2007 12:46
Lokalizacja: Powierz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Praks » sob gru 05, 2009 14:20

pisz smialo jesli bedzie cos trzeba :)

pozdrawiam :)


Corrado VR6 US Porsche Style...

Awatar użytkownika
Zapah
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:41
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Zapah » śr gru 09, 2009 14:10

shogunnn,
Jak wcześniej napisał koleka Praks, załącznik J dopuszcza maksymalną twardość 80 ShA (przepisy dot. gr. N)
Których tulei używasz w swoim aucie? Ciekaw jestem jak znacząca jest różnica w prowadzeniu auta, porównując czerwone (80 ShA) i żółte (90 ShA) elementy poliuretanowe.
W tej sytuacji auto uzbrojone w żółte tuleje może nie przejść Badania Kontrolnego przed rajdem.
Jednym słowem - czy skórka warta jest wyprawki?

Przy okazji - chyba ceny poszły w górę, czy tylko mi się wydaje?



maciej712
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr kwie 08, 2009 17:53
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: maciej712 » sob gru 19, 2009 18:25

A ja sie dołącze, usztywniając tuleje, "gumy" stabilizatora czy nie trzeba iść za ciosem i włożyć mocniejszych sforzni i końcówek ?



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » ndz gru 20, 2009 13:13

Jak znajdziesz "mocniejsze" sworznie i końcówki drążków to stawiam Ci browara :grin:
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 09:51 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz gru 20, 2009 15:41

Dedi_S pisze:końcówki krążków
:bajer:


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn gru 21, 2009 10:00

guti pisze:
Dedi_S pisze:końcówki krążków
:bajer:
Uppps jak to się stało :blush:


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości