Zawór zmiany trybu układu wydechowego..

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Zawór zmiany trybu układu wydechowego..

Post autor: D1_PITER » ndz paź 04, 2009 21:56

Witam

Porsche Cayenne ma bardzo zmyślny układ wydechowy. W trybie normalnym ma cichy wydech a w trybie sportowym głośny. Jak doszedłem z tego linku a dokładniej zdjęć zawartych na tej aukcji:

http://allegro.pl/item747567251_porsche ... ydech.html

Przy normalnej jeździe działają tylko te wewnętrzne końcówki a przy sportowej wszystkie cztery, bo na zewnętrznych końcówkach są jak widać jakieś zawory które je otwierają. Teraz moje pytanie jest takie, czy do podobnej modyfikacji można wykorzystać zawór egr? Czy ma on odpowiednią przepustowość? On mi przyszedł na myśl bo w wydechu jest stosowany ogólnie.

Pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn paź 05, 2009 13:06

Zawor EGR sie nie nadaje, ma za mala przepustowosc. Tego typu wydechy ze zmienna pojemnoscia ma calkiem sporo samochodow, glownie sportowych. Mozesz sprobowac zaadoptowac tlumik koncowy audi S3, tez ma taki myk.
Edit. blad ortograficzny
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 20:35 przez olozwirski, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » pn paź 05, 2009 17:27

Warunki w układzie wydechowym wiadomo jakie są.. zimno, gorąco, brudno.. Element odpowiadający za zamknięcie części układu wydechowego powinien byc na to odporny. Na myśl przychodzi mi zastosowanie przepustnicy od silnika benzynowego. Do kupienia na szrocie za paredziesiąt złotych a element chyba w pełni metalowy. No i jest możliwość sterowania z linki np.


Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 06, 2009 08:01

D1_PITER, A czy te zawory nie wyglądają jakby były sterowane podciśnieniem?? ty wciskasz but a podciśnienie jest duże i otwiera dodatkowe rury... jedziesz spokojnie rury się nie otwierają bo nie depczesz...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt paź 06, 2009 12:48

-=ren=-, tak one są sterowane podciśnieniowo, ale nie podciśnieniem przy przyspieszaniu. Chociaż można tak zrobić ;) Prześledziłem wczoraj jutjuba pod tym kątem i:

[youtube][/youtube]

W 0:12 otwierają sie zaworki.

[youtube][/youtube]

Tutaj 0:27

[youtube][/youtube]

0:17

Pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 06, 2009 15:45

może otwarcie tych zaworów uwalnia wolny przelot w momencie kiedy np. przyciska się przycisk "sport" w aucie :)

ale pomysł bardzo mi się spodobał... chyba trzeba się nad tym zastanowić u siebie...

[ Dodano: 06-10-09, 15:46 ]
i w goglach troszkę na ten temat jest :)

[ Dodano: 06-10-09, 16:02 ]
... i to jest sterowane podciśnieniem...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt paź 06, 2009 18:42

-=ren=- pisze:może otwarcie tych zaworów uwalnia wolny przelot w momencie kiedy np. przyciska się przycisk "sport" w aucie :)
Dokładnie tak jest w cayenne i audi, z tego co mi wiadomo.
-=ren=- pisze:ale pomysł bardzo mi się spodobał... chyba trzeba się nad tym zastanowić u siebie...
Mi też, bo czasem człowiek chce jakiś rasowy dźwięk a czasem serie..
-=ren=- pisze:... i to jest sterowane podciśnieniem...
Jak widać w seryjnym sportowym wydechu audi jest podciśnieniowo, w firmach które robią także rzeczy tuningowo - niekoniecznie.


Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 06, 2009 20:59

D1_PITER pisze:w firmach które robią także rzeczy tuningowo - niekoniecznie
w sumie to tak znalazłem w necie nawet takie sterowane elektrycznie z silnikiem takim jak od szybra albo od szyb...

a w sumie to wystarczy odpowiednio sterować tym zaworem od podciśnienia - nie ze sterownika i nie powyżej 50 czy 60 kmh... :D


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt paź 06, 2009 21:05

Okej sterowanie sterowaniem.. Mnie interesuje jak rozwiązać to mechanicznie. Wciąż podoba mi się pomysł aby użyć do tego przepustnicy z benzyniaka. Tylko, ze przepustnice są z aluminium (nie widziałem stalowej) a to wszystko trzeba jakoś dobrze pospawać najlepiej pospawać.. A co do tego co znalazłeś to podziel się w temacie jak możesz :) Pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 06, 2009 21:09

ja znalazłem coś takiego... http://www.german-exhaust.de/shop/produ ... 27455a4283

oraz fajną stronkę która wszystko wyjaśnia...:
http://www.beetle24.de/tec_wissen/abgasklappe/index.htm

tyle co na szybkości znalazłem...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » ndz paź 25, 2009 22:27

panowie rowniez mysle nad czyms takim i ten temac bardzo mi pomogl! dzieki
D1_PITER pisze:Tylko, ze przepustnice są z aluminium (nie widziałem stalowej) a to wszystko trzeba jakoś dobrze pospawać najlepiej pospawać
tez sie nad tym zastanawialem i wpadlem na to zeby dorobic flansze i przykrecic przepustnice do flanszy :grin:

[ Dodano: 25 Paź 2009 21:30 ]
D1_PITER pisze:Mnie interesuje jak rozwiązać to mechanicznie
linka i silownik od centralnego zamka :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz paź 25, 2009 22:28 przez kaczor4011, łącznie zmieniany 1 raz.


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pn paź 26, 2009 11:20

w porsche 996 się to nazywa "klang effect" , na desce po prawej stronie jest przełącznik i przepustnice w wydechu się otwierają już na wolnych obrotach, normalnie ECU otwiera je przy zadanych obrotach i obciążeniu.
zwykły aktuator od sterowania turbiną wystarczy.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
grzechu2410nn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 506
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:41
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: grzechu2410nn » wt paź 27, 2009 02:07

koledzy zrobił by ktoś rys. poglądowy jak umieścić ta przepustnice w układzie wydechowym ?? :bigok:
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 11:32 przez grzechu2410nn, łącznie zmieniany 1 raz.


z kucharskimi pozdrowieniami Grzegorz Dziedzic

Awatar użytkownika
Pączek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: wt lut 13, 2007 21:52
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Pączek » wt paź 27, 2009 19:56

no dobrze ale jak w tedy z ,,osiagami'' na zamknietych przepustnicach nie przymuli auta albo cos??


golf II 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100971
golf II gti 1.8 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3181458#3181458
golf II F&I VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=309212

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości